Day 1 en het eerste beest is al gespot!

11 november 2015 - San José, Costa Rica

Lieve allemaal,

Hier is al mijn eerste blog, gaat al goed he? ;) We moeten nu namelijk een tijdje wachten omdat we met onze baas mee kunnen rijden vanaf San Jose naar Puerto Jimenez wat zo'n 7 uur rijden is. Maar ze haalt ons pas rond 12/1 uur op en het is nu half 10, dus we hebben tijd over! Maar dat geeft niet.

Gister begon het grote avontuur. De wekker ging om 04.30 want we moesten op tijd door om op Schiphol te komen. Toen ik beneden kwam en met me ontbijt bezig was, stonden er opeens twee verassingen in de woonkamer. Mattanja en Jolanda kwamen nog even afscheid nemen en uitzwaaien wat ik heel lief vond! Om 05.45 zaten we dan toch in de auto, op weg naar Schiphol. Het was dinsdag, wat over het algemeen een drukke dag is op de weg, en natuurlijk was dat deze dinsdag ook. Met omwegen zijn we er gekomen om de files te vermijden, nou 1 tip, het heeft geen nut! Dus eindelijk om 09.15 uur waren we op Schiphol, Carlies was er al even en zat op ons te wachten. Snel ingecheckt, koffer bijgeboekt want een koffer ging m toch niet worden, we hebben dus per persoon 2 koffers bij, hahaha (schandalig he, hahaha). Maargoed alles was ingecheckt en we konden vertrekken. Er was geen tijd meer om nog wat te drinken want we waren al aan de late kant. Tante Esther en Lyndsey waren ook nog naar Schiphol gekomen maar helaas heb ik hier alleen hoi en doei tegen kunnen zeggen want ik moest net door. Ik vond het wel heel leuk dat ze me hebben uitgezwaaid! Bij de douane en beveiliging ging het allemaal redelijk snel en waren dan ook al snel bij de gate. De vlucht was lang, heel lang, 10 uur in zo'n vliegtuig, maar we hebben het overleefd en het ging toch redelijk snel allemaal. Het eten bij KLM was zelfs gewoon lekker in het vliegtuig. We konden pasta en hutspot met gehaktballetjes kiezen. Ik had uiteraard pasta en hutspot is echt niet mijn smaak, hahah. Vervolgens later kwam er nog een snack een soort pizzabroodje. Het was gewoon goed te doen. We vlogen via Panama, hier konden we gelijk door naar de volgende gate zonder onze koffers op te halen dus dat is al heel fijn. Hier even snel een pizza bij domino's pizza gedeeld en konden weer verder naar Costa Rica. Dit was maar een uurtje in het vliegtuig en ging ook allemaal snel.

Toen we lande op San Jose regende het superhard, hahah. Dus we voelde ons gelijk thuis in de regen. Maar het was niet echt koud ofzo. Toen we buiten kwamen stonden er echt 10 tallen mannetjes met naambordjes om mensen op te halen. Die van ons gelukkig ook en werden we zo gebracht naar het hostel. We zijn zowel bijna direct ons bed ingekropen want het was echt nodig, we waren kapot!

En toen... toen werden we wakker, het was 04.30. Carlies wilde haar telefoon maar deze lag op te laden in badkamer dus ging die halen, maar ze was weer heeeel snel terug, er zat namelijk een beest in de badkuip.... een vieze smerige grote kakkerlak, IEHL!!!! Dus wij googlen wat we daar mee moesten doen, maar is lastig te vinden. Dus dan maar in onze pyjama naar de receptie gelopen en gelukkig wilde deze heldhaftige man ons wel helpen met een blik en veger en insecten verdelger. Dus, de kakkerlak was weg! Gelukkig. Want we wilde heel graag douchen na die lange reis. Om 06.30 uur waren we dan ook al klaar met alles en klaar om te ontbijten. Het ontbijt was hier heerlijk. Pancakes met verse ananas en verse meloen, mjammie. (Ik ga proberen om niet te veel over eten te schrijven deze reis, maar eten blijft altijd zo lekker, hahah). Na het ontbijt zijn we even naar de supermarkt hier gelopen om wat broodjes te halen voor straks voor onderweg.

Dusja, dit was dus al weer dag 1, hahaha. Nu is het wachten op onze 'taxi' naar Puerto Jimenez waar wij 7 maanden zullen gaan wonen. Het weer is nu buiten wel droog en al goed warm maar de receptieman zei dat het 's avonds meestal gaat regenen en 's morgens is het mooi weer. Dus we gaan het wel zien. Ik ben in ieder geval heel benieuwd waar we gaan wonen. Ik weet wel al dat die klamboe heel snel ophang en dat wij snel naar de supermarkt gaan voor insectendoodmaakspul!

Voor jullie is het al weer bijna avondetenstijd, en hier is het nog geeneens 10 uur! hahah, blijft apart!

Fijne avond nog en tot snel!

Liefs, Thyrza

Ps. Carlies wenst alle feestgangers vanavond veel plezier op 11/11 in het Krabbegat. (Carlies is een Krab dus die moet dat nu allemaal missen!)

1. Lieke:
    11 november 2015
    Goed om te horen dat de reis voorspoedig is verlopen! Ik ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe woonhuis.
  2. Elly:
    Hoi Thyrza en Carlies
    Heb alweer gelijk genoten van je blog......alleen mis ik een paar namen ( echt gek ).
    Enne schrijf maar gewoon over eten hoor, gaat anders waarschijnlijk toch mis, het hoort gewoon bij jou verhalen.
    Goeie reis nog en geniet ervan.

Groetjes Xxx
  3. Mattan:
    Heeee draak!
    Wat een leuk avontuur, en dat zo op de eerste dag!
    We hebben nu in elk geval al gelachen om je gekke kakkerlakken verhaal
    Nou een hele fijne reis naar de eind bestemming!
    Hele dikke kus van ons!
  4. Mart en Claartje Huijgens:
    11 november 2015
    Haha, wat moet dat worden als de beesten wat groter worden.
    Succes daar en wij zullen het Krabbegat in de gaten houden.
  5. Jan en Mirjam:
    11 november 2015
    Weer heerlijk gelachen en met dat eten komt het wel goed Goede reis voor zometeen!
  6. Milou:
    11 november 2015
    Leuk Thyrz!! Nu gaat het echt beginnen hahah ik vind het zo leuk om nu op je blog te reageren!
  7. Esther:
    11 november 2015
    Fijn te lezen dat jullie veilig in Costa Rica zijn aangekomen. Hahaha, een kakkerlak in de (bad)kuip Je 1e blog en al heerlijk gelachen! Dikke knuffel xxx