December and Byebye Canada!

18 december 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Hier is dan het blog hoor mama ;)

Hoe is het met jullie? Met mij gaat het prima! De laatste dagen in Canada zijn aangebroken. Deze reis bestond uit vier delen. Het eerste deel begon precies 4 maanden geleden en was Alberta met Edmonton en the Rocky Mountains en dat lijkt al een eeuwigheid geleden. Het tweede deel was het langste deel en het deel waarom we hier eigenlijk zijn. Dat is studeren in London, Ontario, Canada. Dit deel komt ook al ten einde en zijn er nog maar 2 delen over. Aanstaande donderdag zal het derde deel beginnen. New York! Eindelijk weer naar deze stad, mijn droomstad. Het is al weer 14 jaar geleden dat ik hier voor het eerst kwam en 6 jaar geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben. Het wordt tijd dat ik er weer kom, en dat gaat vrijdag weer gebeuren! Ik kijk er naar uit! Na twee weken in New York zullen wij de oost kan verlaten en vertrekken richting de westkant naar San Francisco! Ik ben heel erg benieuwd en heb er echt ontzettend veel zin in. Maar zover is het nog niet. Eerst moet ik nog vertellen wat er de afgelopen twee weken allemaal is gebeurd. Ik moet eerlijk bekennen, deze keer heb ik het niet zo bijgehouden als voorgaande keren dus met hulp van Milou heb ik mijn aantekeningen bijgewerkt en komt er weer een blog op vervolg van mijn voorgaande blog!

Dit blog is wel geschreven in een paar dagen. Ik ben ondertussen mijn koffer aan het inpakken en dan lukt dat even niet, en ga ik weer even verder met mijn blog! Haha, dus sorry voor het misschien onduidelijke verhaal maar ik doe m’n best, haha.

Maandag 1 december was aangebroken, ja, het is al weer december! Vanavond hebben we een Farewell avond met de International students en hiervoor moesten we nog wat dingen kopen want ieder moet een cadeautje mee brengen. Milou, Simone en ik zijn naar de Argyll mall gewest. Dat is de mall waar de wallmart is, is niet een echte mall maar een groot parkeerterrein waar allemaal winkels omheen liggen! We gingen eerst even kijken bij de Hallmark omdat ze daar meestal wel erg leuke dingen hebben, en dat hadden ze ook! Toch wilden we nog even verder kijken dus hebben we dat ook gedaan maar kwamen toch weer terug bij de Hallmark omdat ze daar de leukste dingen hadden. Ik had een bordje van Disney gekocht waar op staat ‘If you can dream it, you can do it’. Ik vond deze wel erg leuk en vond het eigenlijk zonde om deze als cadeau weg te moeten geven, haha. Simone had een Spaarpot van Canada gekocht en Milou kon niks vinden dus zij heeft een mok van Fanshawe College op school gekocht. In de Argyll mall hebben we bij de Dollorama en de Wallmart nog allemaal kleine cadeautjes gekocht voor onze eigen sinterklaasavond met z’n 4en! Toen we thuis kwamen hebben we dan ook gelijk alles direct ingepakt. Om 18.30 uur begon de Farewell evening in Palasad. Dit is een bowlingcenter in London. We gingen hier bowlen en eten. Het eten waren wings met allerlei verschillende soorten pizza’s. De pizza’s smaakte erg goed! Na het eten en wat gekletst te hebben begon het spel. Alle cadeautjes lagen in het midden van de tafel en ieder had een nummer gekregen, als jouw nummer getrokken werd mocht je een cadeautje pakken van tafel, maar je mocht m ook stelen van iemand die al een cadeautje gepakt had. Elk cadeau mocht maar twee keer gestolen worden. Mijn cadeau was al als een van de eerste weg van tafel. En deze werd ook nog eens gestolen dus mocht nog maar een keer gestolen worden, en toen werd mijn nummer getrokken dus heb ik mijn eigen cadeau van iemand gestolen, haha. Erg hé? Ik vond m gewoon zo leuk en dan wist ik zeker dat ik iets had wat ik leuk vind, haha. Dus ik dacht, boeiend! Ik doe het gewoon! Toen we terug thuis waren hadden we nog Harry Potter 5 gekeken en daarna zijn we ons bed in gekropen!

Dinsdag 2 december konden we een beetje uitslapen want de les die we normaal om 8 uur hebben, hadden we niet! Dat was fijn! Lekker wat langer in bed gelegen maar niet te lang, want er moest nog wel wat geleerd worden. Morgen hebben we namelijk twee final toetsen en deze moeten we knallen. We hebben een toets van Sport en van Organizational Behavior. ’s Middags hebben we lekker tosti’s gegeten voor wat power eten want ’s middags moesten we nog wat dingen doen voor een ander vak waar we een presentatie voor moesten maken. En ook nog een opdracht van sport. Druk middagje school maar we waren een eind nu. ’s Middags om 16.00 uur hadden we onze laatste les Marketing Management en dus ook gelijk de laatste les van Perry. Dit was zo’n lieve leraar! Dit was trouwens ook de leukste klas waar we les mee hadden, dus dit was de laatste keer. En tevens ook gelijk de laatste les op Fanshawe College, snik. Hij had een quiz gemaakt in de les en we waren opgesplitst in groepen en de groep met de meeste punten had gewonnen of als je de laatste vraag goed beantwoord, dan had je ook gewonnen. En wij hadden de laatste vraag goed dus wij hadden gewonnen. En deze leraar is zo leuk omdat hij dan ook echt een cadeautje geeft. We kregen sticky notes waar Fanshawe College op staat. Dus dat is wel erg leuk om te krijgen als Internationale studenten! Hihi. ’s Avonds weer om boodschappen met de gele bus. Deze keer ging Sam ook mee. Na de boodschappen hebben we nog geleerd voor de toetsen voor de volgende dag.

Woensdag 3 december was aangebroken, de dag dat we twee toetsen hebben. Om 09.00 uur hadden we de eerste toets al, dit was de Sport toets. Inmiddels hebben we dit cijfer ook al terug en hier heb ik een 7.0 voor dus voor, dus wat ik hiervoor gedaan heb ben ik er erg blij mee, haha. Na de toets ben ik wat gaan ontbijten met Kristel bij zo’n ontbijttentje hier. Nu was ook m’n mealplan op! Na het eten OB nog eens doorgenomen samen met Milou zodat we deze ook even konden gaan knallen. Dit is zo’n rare toets. Je krijgt zeg maar de opdrachten die je moet leren, maar deze moet je eerst nog maken en dan nog in je kop krijgen. Maar het maken kost al zo veel tijd dat je nauwelijks tijd hebt om ze te leren. Helaas ging die ook niet zo goed. Maar gek genoeg heb ik er toch een 8.3 uit kunnen slepen, haha. Mijn gemiddelde eindcijfer hiervoor is een 91.85 uit of 100. Dus Prima denk ik zo! Na de toets even gewacht op Simon zodat we met hem op de foto konden, hier moesten we toch een aandenken aan hebben! Haha. Na de toets zijn we gaan eten bij de Outback Shack. We hebben allemaal kleine appetizers besteld en lekker samen gedeeld. Gezellig gegeten! Na het eten moesten we weer aan het werk want donderdag hadden we een presentatie en de tekst plus de powerpoint moesten we nog even maken. We waren hier redelijk laat mee klaar dus zijn toen lekker gaan slapen!

Donderdag 4 december hadden we om 09.00 uur onze eerste en tevens ook onze laatste presentatie in Canada. We moesten ons marketingplan gaan presenteren voor Palasad die we gemaakt hebben. En deze presentatie hebben we dus mooi even gerockt! Haha. We did an excellent job, zei de lerares. En ondertussen hebben we het cijfer terug en dat is een 8.5 dus, daar mogen we wel trots op zijn! Toen we hier van terug kwamen hebben we even puin geruimd, het was nodig! Even afgewassen en alle vuilnis weggegooid. Er was een bom ontploft haha. Na het opruimen zijn we allemaal onze eigen spullen gaan bekijken van wat we willen opsturen en wat we mee willen nemen. Dat is nog eens moeilijk zeg, maar we moeten toch een keus gaan maken. Hierna hebben we lekker croissantjes gebakken en opgegeten natuurlijk. Ging er goed in ook al waren ze niet helemaal gaar. Na het eten wilden we de DHL gaan bezoeken en naar de mall gaan. De DHL was niet zo ver weg van de mall dus we moesten gewoon de bus pakken naar de mall en dan overstappen en nog een stukje lopen. Nouja, leek niet zo moeilijk. Totdat we overgestapt hadden en uitgestapt waren bij de halte vanaf waar we moesten lopen… we liepen gewoon langs een soort van snelweg en kwamen op een industrie terrein uit, haha. Het was echt heel apart maar toch zat daar een DHL kantoor. Helaas waren ze daar niet zo behulpzaam als we hoopte dus hadden er niet veel aan. Dan maar weer terug en naar de mall. Simone en ik zijn hier naar de kapper geweest, weer even de punten eraf zodat we weer fris en fruitig door Canada konden lopen! Ook waren de Rewards Cards geldig van de Victoria Secret. Ik had er 6, haha dus ik kon nog wat dingen gaan kopen. Heb wel wat dingen gekocht maar heb nog rewards cards over dus dat komt de volgende keer weer. Toen we terug waren van de mall wilden we een ticket gaan boeken van New York naar San Francisco. Helaas konden we deze niet boeken. De site werkte niet dus dat was jammer want was echt een mooie deal, maarja. Je kunt natuurlijk niet alles hebben. Daarna nog even gekeken wat we allemaal willen gaan doen als we in New York zijn. Natuurlijk kunnen we niet heel de dag bezig zijn dus hebben we ’s avonds lekker een filmpje gekeken, Santa Claus 3! Na de film nog even wat kerstkaarten geschreven!

Sinterklaas, wie kent hem niet! Vandaag was het 5 december, en ook al zijn we helemaal in Canada, sinterklaas gaat ook ons niet voorbij! We hadden een heerlijk avondje gepland maar hier moesten we nog wat dingen voor halen. ’s Morgens hebben we eerst nog naar vliegtickets gezocht, helaas zat er weer niet de juiste tussen. Hierna zijn Simone, Milou en ik op pad gegaan. We zijn eerst langs het postkantoor geweest om wat informatie te vragen over het verzenden van spullen naar huis. Hier werden we niet heel veel wijzer van dus moesten het maar gewoon online opzoeken. Na het postkantoor zijn we naar de Covert Garden Market gegaan om hapjes te halen voor ’s Avonds. We wilden gaan tapassen en daar waren nog wel wat boodschappen voor nodig. Dit is een binnenmarkt met allemaal verse producten. En zo ook, Nederlandse kaas! Het is best prijzig, maar voor sinterklaas mocht dat wel eens. Ook hadden we nog brie gekocht, nacho’s, sauzen en nog wat dingen. Na de boodschappen hebben we hier nog een lekkere verse smoothie gehaald, mjammie. We moesten ook nog even langs de supermarkt voor nog wat andere dingen, dus dat ook maar gelijk gedaan en dan eindelijk paar uur later, waren we weer terug thuis! Nu konden we beginnen met de pepernoten bakken. Helaas waren we/ik niet zo slim geweest en deden 200 ml ipv 20 ml bij de pepernoten mix… Ik kan jullie vertellen dat het er niet zo lekker uit zag. Het was nogal een papje zegmaar… Misschien konden we het koken zodat het water ging verdampen en dat werkte wel, het werd weer een dikker papje alleen een beetje plakkerig. Het ging m dus niet meer worden, helaas! Gelukkig hadden we nog een 1 kg zak pepernoten van papa en mama gekregen toen ze hier waren dus dat kwam mooi uit! Dit was mislukt maar gelukkig hadden we ook nog genoeg andere hapjes, deze zijn we ook gelijk gaan voorbereiden. We hadden gehaktballetjes, stokbrood, kaas, brie, toastjes, sauzen, dipsauzen, hamrolletjes met kaas en noem maar op, haha. Zwarte Piet en Sinterklaas waren hier al in oktober langs geweest met een cadeautje van onze ouders. We hebben er lang op moeten wachten maar vandaag mocht deze dan eindelijk open. Deze hebben we eerst open gemaakt en gefilmd natuurlijk! Er zat een mega gedicht bij en een leren armband waar van die drukknopen op kunnen, dit waren allemaal zeeuwse dingetjes! Na deze cadeaus ging het andere spel beginnen. Mama had een spelletje meegebracht, een soort mens erger je niet maar dan voor Sinterklaas. We hadden hier gewoon wat kleine dingetjes voor gekocht. 16 cadeaus in totaal! Dus dat ging wel goed komen. Ieder is geëindigd met 4 cadeaus. Ik had een chocolade kerstman, een manicuresetje, mini shampoo en mini deo, en een koffer label van Canada! Na het spelletje zijn we Sinterklaas film ‘Alles is Liefde’ gaan kijken en toen was het heerlijke avondje afgelopen!

Zaterdag 6 december was aangebroken. De dag dat we weer mochten gaan leren voor onze volgende toets. Helaas schoot dit niet op en zijn we dan ook om 16.00 uur naar de mall gegaan samen met Kristel en Milou. Omdat ik nog steeds RewardsCards had kon ik weer naar de Victoria Secret en heb nog wat mooie dingetjes gekocht! Ook zijn we naar de MAC winkel geweest en heb ik lippenstift geprobeerd. We doen met de roomies lootjes trekken voor Kerst en moeten een cadeau voor een iemand kopen tussen de 25 en 30 dollar dus daar moeten we ideeën voor op doen, haha. Toen we eenmaal terug waren van de mall zijn we naar de Townhouses gegaan. Dan eindelijk onze eerste townhouse feest! Haha, het schijnt dat hier echt paar keer per week feestjes worden gehouden maar wij gaan daar eigenlijk nooit naar toe, maar vandaag is het er dan toch van gekomen! We gingen naar het huis waar de Belgen en een Finsmeisje wonen. Vanaf hier zijn we naar downtown gegaan, naar een tent genaamd Factory! In de bus onderweg naar downtown toe was een leuke busrit! Voorin zaten twee jongens met een gitaar en die gaven een showtje weg en achterin zat er een te spugen… haha. Aparte busrit maar zeker een ervaring! De Factory was opzich wel een leuke tent alhoewel de muziek echt iets te hard stond maar het was een leuke avond! Helaas al weer het laatste volle weekend in London!

Zondag 7 december heb ik heerlijk uitgeslapen! Na het uitslapen moest ik toch gaan leren want de volgende dag hebben we toets, helaas. Ook hebben we nog wat spullen gewassen zoals beddengoed en de handdoeken, nu kan het nog! Het was eigenlijk een saai dagje, maar niet elke dag kan leuk zijn! ’s Avonds hebben we heerlijke burrito’s gemaakt, deze waren om te smullen, mjammie! Na het eten heb ik samen met Milou CB geleerd voor de volgende dag. Het ging niet echt heel goed maar we hebben ons best gedaan. En ja, toen was het al weer tijd om ons bed in te gaan! Want morgen hebben we vroeg een toets!

Maandag 8 december, de dag van de CB toets! Om half 9 hadden we die en het ging niet echt super. We hebben dat cijfer dan ook al terug en hier heb ik een 5,4 voor gehaald dus net niet genoeg. Maar gelukkig is het gemiddelde eindcijfer van Customer Behavior een 74.46 uit of 100! Dus mag ik ook best wel trots op zijn! Na de toets moesten we allemaal even bijkomen. We zijn nog even langs de bookstore gegaan want hier kochten ze de boeken die je gekocht had. Dus we waren benieuwd. Het sportboek die we voor 80 dollar tweedehands gekocht hebben wilden ze kopen voor 89 dollar, dus daar hebben we dan toch een beetje winst opgemaakt. Een ander boek gaven ze maar 6 dollar voor terwijl die gekocht hadden voor 140 dollar! Dat vonden we beetje absurd dus deze hebben we niet gedaan en hebben m op kijiji gezet, waarschijnlijk horen we er nooit meer iets van maar je weet het nooit. Twee andere boeken wilden ze helemaal niet kopen. Die ene was te oud, kan ook wel kloppen want deze hebben we voor 40 dollar tweedehands gekocht en die andere hadden ze nog te veel van in voorraad, dus wilden ze ook niet hebben. En bedankt! Waren we dus mooi mee, haha. Na de boek verkopen zijn we terug gegaan om maar weer eens te gaan leren want woensdag hebben we de laatste toets! ’s Avonds gingen we lekker zelf koken. Heb samen met Kristel rijst, groente en kip klaar gemaakt. Na het eten toch nog maar een klein beetje geleerd maar het schoot gewoon niet op. Dusja, wat doe je dan? Inderdaad, Harry Potter 6 kijken! Na de film lekker naar bed gegaan want dan moest er morgen toch echt geleerd worden want had eigenlijk nog niets gedaan, oeps.

Dinsdag 9 december heb ik eerst maar even uitgeslapen want je kunt natuurlijk niet leren zonder goede nachtrust, hihi. Na het uitslapen toch maar begonnen met leren. Was eigenlijk een hele saaie dag want hebben heel de dag binnen gezeten om te leren, Boring! ’s Avonds was het de Victoria Secret Fashion Show op tv en deze wilden we gaan kijken. Wat bleek nou… de tv deed het niet. De kabel gaf aan dat hij zwakke verbinding had, dus helaas. Wij nog naar de receptie geweest maar ze zouden pas de dag erna kunnen komen. Helaas pindakaas, geen Secret Fashion Show maar opzich ook niet heel erg want konden we nog wat leren. Samen met Milou de stof doorgenomen en ready for tomorrow! Laatste toets, laatste keer op Fanshawe College, laatste keer in Canada.

Woensdag 10 december, het was zo ver, de laatste toets vond plaats. Om half 10 hadden we toets en daarna was het FREEDOM! 1.5 maand geen school, 1.5 maand reizen! Wooehoee! Na de toets hebben we het vliegticket geboekt naar Californië. Ook hebben we lekker wentelteefjes gebakken, nu hadden we toch alle tijd! Na de wentelteefjes zijn we naar de mall gegaan, hier nogmaals lippenstift bij de MAC geprobeerd en wat andere winkels bezocht. We gingen van de keer niet in de mall eten maar ergens in downtown bij een Poutinerie. Een poutine is gewoon friet met jus en kaas, maar daar hadden ze allemaal speciale dingen. Ik had er een met friet, jus, kaas, gehakt, champignons en ui. Nou, ik kan je zeggen, Doe dat nooit! Het was niet zo lekker! Maargoed, we hebben het geprobeerd, eens maar nooit meer, hihi. ’s Avonds gingen we naar Carrey’s, dat is een restaurant/cafe tegenover de school (ongeveer naast de Italiaan), hier zouden de Belgen zijn en het was hun laatste avond. We moesten dus afscheid van hen nemen. Raar dat de eerste mensen nu al weg gaan en wij zitten er nog een week! Rond 1 uur gingen we terug naar huis maar wilden eigenlijk nog pizza maar de pizzatent was dicht en helaas bezorgde andere pizzabezorgers ook niet meer op een doordeweekse dag om 01.30 uur, dus geen pizza! Dan maar ons bed in!

Donderdag 11 december weer heerlijk uit kunnen slapen. Na het uitslapen heb ik wat dingen op Kijiji gezet zoals m'n wasmand, kledinghangers, tafeltje, lampen, fotolijstjes etc. Kon het proberen en wie weet wilden iemand het wel kopen. ’s Middags zijn Simone, Milou en ik naar Downtown gegaan voor foto’s te maken. Dit hadden we eigenlijk nog niet gedaan van de stad zelf. Er is hier ook een Thames river en daar zijn we langs gelopen dus heel wat foto’s geschoten. Hierna zijn we wat gaan drinken bij Williams. We hadden nog een boek verkocht en hadden we 21 dollar voor terug gehad die we met z’n 3en hadden gekocht dus hier hebben we wat van kunnen drinken, hihi. ’s Avonds zijn we wezen schaatsen in het Victoria Park. Alle bomen zijn hier ook versierd met heel veel lichtjes dus dat was een hele leuke sfeer! Helaas is schaatsen niet mijn talent en kon het dan ook niet zo lang volhouden. Hier heb je namelijk geen borden aan de kant van de schaatsbaan waar je je aan beet kan houden. Na het schaatsen gingen we uiteten met de Finnen, Sirri, Minna, Eeva en Jonna. Die zouden ook de dag erna vertrekken dus nog eens uiteten voor de laatste keer met hen bij Jack Astor’s. Wel grappig want de eerste keer dat we uiteten gingen met hen was ook bij Jack Astor’s, en dus ook de laatste keer. Hierna zijn we terug naar huis gegaan en lekker gaan slapen.

Vrijdag 12 december moest ik beetje vroeg me bed uit, want om 10.00 uur stond er al iemand voor mijn deur die wilden kijken naar m’n spulletjes die ik online had gezet. Ze vond het er allemaal goed uitzien en nam het gelijk mee! Ook heb ik de salontafel aan haar kunnen verkopen dus dat was mooi! Hierna heb ik even geskypt met mama over van alles en nog wat. Na het skypen was het lunch tijd en heb ik lekker een eitje gebakken. Het was al weer paar dagen geleden dat we naar de mall geweest waren, dus we moesten maar weer eens naar de mall! Hier hebben we ook wat gegeten, van de keer heb ik wat gehaald bij Taco Bell, mjammie, dat is lekker! Na de mall hebben we Home Alone 2 gekeken, die ene dat die in New York is! Dus dat was een leuke film! Na de film zijn we naar Downtown gegaan, naar Gatsby’s, was wel gezellig!

Zaterdag 13 december heb ik weer al lekker uitgeslapen, ja ik slaap wat af laatste dagen maar mag ook wel want ligger er steeds laat in! Samen met Milou ben ik naar de Wallmart gegaan om nog dingentjes te kopen (logisch, waarom ga je anders naar een winkel). En om 15.30 uur zouden we opgehaald worden door Helen om naar Woodstock te gaan voor het weekend, leuk! Toen we in Woodstock aankwamen hebben we nog lekker wat gekletst en gedronken en toen kwamen er nog meer zoons en die hadden ook kaas bij. Dus ook lekker kaas gegeten, haha. We gingen wraps eten dus we zaten met 13 man aan tafel, wraps te eten. Thuis doe je dat toch niet zo snel, maar hier is het normaal. Na het eten toen iedereen weer weg was (behalve 1 zoon die nog thuis woont), zijn we wat gaan drinken in Woodstock. Dat is niet heel groot, dus we waren bij Boston Pizza beland. Voor de grap zei ik dat ik wel kon rijden en dat werd serieus genomen ofzo, dus ik mocht ook rijden! Ja zul je denken, daar is toch niets bijzonders aan, is eigenlijk ook niet zo. Maar een grote truck is toch wel wat anders dan een autootje van thuis, haha. Ik heb dus in een grote truck gereden, echt gaaf! Haha. Op het dashbord stond aangegeven hoe hard je reed, maar in niet in KM’s maar in Mijls. Ik dacht dus dat ik 80 km/u ging, maar het ging dus 120 km/u haha, was beetje hard! Na het drankje wilden we een film gaan kijken dus eerst langst een videotheek gereden, deze was gesloten dus moesten ergens anders opzoek. Bij de Wallmart hebben we ze rode boxen waar je ook films kan huren, maar deze was defect, dus zijn we de wallmart in gerend want deze ging bijna sluiten, maar helaas, de film hadden ze ook niet. Dan maar weer naar huis gegaan en daar een andere film gekeken. De film heette ‘Warriors’, was eigenlijk wel een mooie film! Rond 01.30 uur lagen we dan eindelijk weer in bed!

Zondag 14 december werden Simone en ik rond 10.30 uur wakker. Zijn we lekker gaan douchen en wat ontbijten. Helen was niet thuis want die gaan altijd naar de kerk op zondag, maar toen zij weer thuis was zijn we in de auto gestapt om naar de Niagara Falls te gaan. We zijn tussendoor nog gestopt bij Niagara on the Lake. Dit is een gezellig toeristenstadje met wat leuke winkeltjes. Ook zijn we nog gestopt bij een wijngaard waar je wijn kon proeven en ook Ice wijn. Een speciale wijn die hier gemaakt wordt. Was erg zoet! Ondertussen was het al donker aan het worden dus zijn we snel naar de Niagara Falls gereden en hier was weer een lichtshow! Dus, deze heb ik nogmaals gezien. Is toch bijzonder om te zien! Na de Falls zijn we naar Elly gereden (een andere familie lid van Milou). Hier zouden we ook gaan slapen. Zij woont in Niagara On the Lake dus dat is niet zo ver rijden vanaf de Falls. Hier hadden we een heerlijke zelfgemaakte soort erwtensoep maar dan zonder erwten gegeten met een quiche en een salade. Smaakte goed! We hadden de kelder voor ons zelf en hier stond ook een tv etc. Dus hier hebben we ’s Avonds nog een filmpje gekeken en waren toch wel moe allemaal dus heerlijk gaan slapen.

Maandag 15 december zijn we op het gemakje wakker geworden. Niemand was er want Elly en haar man waren de ochtend vetrokken naar Mexico voor een vakantie en Helen sliep bij haar moeder die een huis verderop woont. Nadat we klaar waren om te vertrekken zijn we hier ook naar toe gegaan en hebben we hier ontbeten. Hier is een grote fruitfarm en heel veel greenhouses met bloemen. We hebben een rondleiding gehad door de kassen en was erg leuk om te zien! Er waren heel veel kerstbloemen die allemaal klaar stonden om te vertrekken voor de verkoop. Het was echt mega groot en erg leuk om te zien! Na de rondleiding zijn we nog een stukje gaan lopen want hun wonen echt op 5 minuten afstand van Onatario Lake. Helaas was het erg bewolkt maar dan hebben we Ontario Lake toch van dichtbij gezien! Toen zijn we weer in de auto gestapt en zijn nog even gestopt bij Hamilton om bij ‘Chapters’ te kijken. Dit is een grote boekhandel met leuke hebbedingetjes. Daarna heeft Helen ons weer afgezet in London. We waren allemaal best wel gaar en hadden ook eigenlijk nergens zin in dus hebben we pizza’s gegeten en 3 films gekeken, waaronder Harry Potter 7 Part 1! Na de 3 films zijn we maar naar bed gegaan!

Dinsdag 16 december, vandaag zijn we precies 4 maanden in Canada! Ik moest al weer optijd eruit want de mevrouw van Kijiji zou er weerom 10.00 uur staan. Ze wilden ook de stoel kopen en nog wat pannen dus heb ik nog even 30 dollar binnengehaald voor de pot! Hierna werd het dan toch echt tijd om de koffer te gaan inpakken. Niet alleen de koffer moest ingepakt worden maar ook de doos die ik op wilde sturen. Hij was toch zwaarder dan ik verwacht had maar heb eigenlijk ook wel heel veel terug gestuurd! Eigenlijk heb ik gewoon te veel spullen bij, maarja, wat wil je, voor 5,5 maand! Dan heb je wat nodig! Hierna zijn we nog wat dingen voor school gaan regelen om het af te ronden en daarna mochten we voor de laatste keer om boodschappen! We gingen ’s avonds burrito’s eten dus heb je nog wat dingen nodig zoals groente en vlees, hihi. We hebben heerlijk gegeten en ja, daarna toch weer verder met de koffer. Opdenduur waren we die koffer toch wel beu en zijn we Harry Potter 7, part 2 gaan kijken! De Harry Potter serie is klaar en we zijn ook klaar in Canada dus we kunnen weer verder! Eerst nog even slapen

Woensdag 17 december, onze hele laatste dagen in Canada! Toen ik wakker werd ben ik begonnen met de doos in orde te maken. Deze moet vandaag op de post gedaan worden dus die moest klaar zijn om te vertrekken. De doos zit echt bomvol en weegt uiteindelijk nog 12 kg! Het duurt zo’n 4 – 8 weken voordat die in Nederland is, dus zal ongeveer gelijk zijn met dat wij thuis komen! Dus opzich, prima! Deze was nog redelijk te betalen want voor sommige moet je gewoon 700 dollar betalen om een doos te verzenden, ja daag! Dat doen we natuurlijk niet haha. Ook de koffer was bijna in orde maar nog niet helemaal. Het schoot maar niet op. ’s Middags nog wat tosti’s en eitjes gebakken. Ook moesten we nog wat laatste dingen regelen voor school. Maar helaas, dit liep niet zoals gepland dus hier moeten we nog even achteraan. Hopelijk krijgen we snel een e-mail terug dat we dat ook verder kunnen regelen! Het was ondertussen al weer 15.30 uur en we moesten naar de post, de mall, jack astor’s en nog wat gaan drinken. Dus we hadden nog een hele planning. Bij de post was het gelukkig zo geregeld. Dus we konden naar de mall. Hier hebben we santa foto’s gemaakt! Haha, heel leuk! En heeft ieder cadeautjes gekocht voor de gene die zij getrokken heeft. We hadden 3 kwartier te tijd om een cadeautje te kopen dus dat was goed te doen! Hierna zijn we lekker wat gaan eten bij Jack Astor’s tegenover de mall. Ik had een steak met heerlijke knoflook/kaas frietjes! En natuurlijk een toetje na! We wilden nog wat gaan drinken in downtown. We wilden naar Jack’s gaan maar het was echt mega druk. Ondertussen was het ook al 23.00 uur maar we gingen daar niet in de rij staan dus zijn we naar Molly Bloom’s gegaan, een Irish pub! Was erg gezellig. Ook kwam er nog een klasgenoot gedag zeggen en de neef van Milou was er ook nog uit Woodstock! Deze had best wel wat gedronken dus kon niet naar huis rijden. Deze bleef dan ook bij ons op de bank slapen!

Donderdag, 18 december. Vandaag vertrekken we uit London, het zit er weer op en we gaan weer een nieuw avontuur tegemoet! Ik ben erg benieuwd. Om 16.00 uur hebben we de bus richting Toronto en daar moeten we weer op de bus stappen naar New York!

Ik ben nu pizza’s af aan het bakken zodat we die straks lekker kunnen gaan eten en over een uur moeten we vertrekken dus het is nog even haasten maar dat zal wel goed komen!

Canada zit er op en het was echt geweldig!

Tot in Amerika, groetjes uit Canada!

Liefs, Thyrza

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan en Mirjam:
    18 december 2014
    Geweldig! Ik ben weer helemaal bij. Je hebt het daar super gedaan en je weet dat we mega trots op je zijn! Voor nu sterkte met afscheid nemen van Canada en heel erg veel plezier in Amerika!! Dikke kus
  2. Esther:
    18 december 2014
    Hahaha, je eigen cadeau pakken. Jij bent echt erg Ik heb enorm genoten van je blogs en ga dat missen. Hele fijne kerstdagen en een te gekke tijd in New York!!!! Dikke knuffel van ons
  3. Elly:
    18 december 2014
    Weer superleuke en uitgebreide blog, heb er ook enorm van genoten......maare....is toch niet de laatste ?????