Al weer 4 maanden in dit bijzondere land!

10 maart 2016 - Puerto Jiménez, Costa Rica

Lieve allemaal,

Hier ben ik weer, nu helaas weer zonder mijn ouders.

Vrijdag 25 februari was het weer een gewone werkdag voor mij. Eerst heb ik nog wat was gedaan en daarna maar begonnen. Echt veel voor Janina kan ik op het moment niet doen, dat kan wel, maar niet zo interessant werk, dus dan ben ik liever met mijn onderzoek bezig! Dus, dat heb ik gedaan, haha. Ook nog even om boodschappen geweest voor de rest van ’t weekend en dat was het wel zo’n beetje. Sarah (Duits meisje) kwam nog langs want ik ging haar nog interviewen, maar ze zat er al twee uur en toen zijn we pas gaan interviewen, hahah. Dus dat was wel gezellig! Toen ze weg ging was het ondertussen al 19.30 uur. Dus snel met Dobby gaan lopen, koken en toen gaan eten. Kip, met rijst, sla, komkommer en tomaat en zelfgemaakte knoflooksaus, mjammie! Dat was lekkker. Hierna niet veel meer gedaan want het was al laat.  Ik heb nog een filmpje gekeken en dat was het.

Zaterdag 26 februari was het al weer weekend. Alleen niet voor mij, ik moest van mezelf aan school werken aangezien ik afgelopen 9 dagen al helemaal niks gedaan hebt, hahaha. Dus, dat was mijn plan. Maar toen ging ik facetimen met Mattanja, en toen was het ruim 2 uur later…. Dus, niks voor school gedaan en wat dingen allemaal opgezocht voor Mattanja, en toen was het lunchtijd, hahaha. Na de lunch weer poging tot gedaan, ik heb wel Sarah haar interview uitgewerkt, dus dat is toch iets. Ook heb ik nog even Wie is de Mol? gekeken, ja ik heb echt totaal geen idee wie het is, hahaha. Sarah vroeg ook nog of ik mee ging naar het strand, maar mocht niet van me zelf, maar om 17.00 uur was ze nog steeds op het strand dus ben er ook maar naar toe gegaan voor eventjes. Het was wel een super donkere lucht maar gelukkig bleef het droog, na het een tijdje werd het toch wel koud en donker, dus maar naar huis gegaan. En ik had geen zin om te koken, dus heb ik lekker pizza besteld bij Pura Vida, pizza tonijn! Toen terug naar huis gegaan, gedoucht, Dobby uitlaten en de pizza opgehaald samen met Dobby! Hierna lekker pizza gegeten met een fimpje, Magic Mike! Na de film Dobby uitgelaten en me bed in gekropen, en toen ben ik begonnen met Wie is de mol? seizoen 13… je moet wat he, haha.

Zondag 27 februari was het al weer zondag, wat gaat de tijd snel! Deze zondag ging ik weer wat voor school doen, maar dat is toch lastig. Want Mattanja vroeg of ik Ceremonie meesterin wilt zijn, en dat wil ik natuurlijk. Dus heb ik eerst even opgezocht wat het nou precies inhoudt, haha en toen ben ik weer gaan zoeken online naar allemaal leuke ideeen en mogelijkheden. Dus dat kost veel tijd en dat is veel leuker dan werken voor school. Vervolgens had ik geen zin meer om nog iets voor school te doen, dus ben ik verder Wie is de mol? seizoen 13 gaan kijken. En dat heb ik eigenlijk de rest van de avond gedaan tot dat het seizoen afgelopen was, hahaha. Tussendoor natuurlijk nog wel even gegeten, weer hetzelfde als vrijdagavond; kip, rijst, sla, komkommer en tomaat maar nu een wrapje erbij, en als toetje, ijsje! Mjammie.

Maandag 28 februari kwam Carlies weer thuis samen met haar mama en zus! Maar dat was pas ’s middags, ik heb ’s morgens gewoon gewerkt aan mijn onderzoek, observatielijst gemaakt en gecodeerd en geluncht, en als lunch had ik, jawel hetzelfde als gisteravond, hahaha. Gevarieerd he! Gelukkig had ik zaterdagavond nog even pizza. Rond 15.30 uur was Carlies hier, en hebben ze Dobby ontmoet! Iedereen is natuurlijk gek op Dobby, kan natuurlijk ook niet anders! We hebben ’s avonds gegeten bij Pura Vida, natuurlijk had ik hier weer pizza tonijn, mjammie. Na het eten waren we best wel gaar dus zijn we lekker op tijd naar bed gegaan, en ben ik begonnen met Wie is de mol seizoen 14!

Dinsdag 1 maart gingen we naar de Grens, hier gingen we een keertje shoppen in plaats van als een gek daar rond rennen om optijd weer terug naar huis te moeten. Voordat we weg gingen, gingen we eerst even langs Janina. Hier gingen we koelbox ophalen voor al het chocolade wat we wilden kopen, hahah. Hier kregen we een hele rondleiding door het huis met alle levensverhalen van de honden. Hierna zijn we dan eindelijk doorgereden. Onderweg zagen we de politie die een jaguar inlaade, deze zag er helaas wel dood uit, maar wat een mooi beest is dat! We waren hier rond half 12. Eerst hebben we rondje City Mall gelopen, maar dan niet de boodschappen afdeling maar de kleding en schoenen! Hierna zijn we lekker bij de McDonalds gaan eten en dat smaakte goed! Na de McDonalds gingen we dan de rest van de winkels bekijken. Het is hier beetje karig natuurlijk, niet zoals thuis. Maar het is weer beter dan in Puerto JImenez, dus, prima te doen! Ik heb 4 paar slippers gekocht en een tshirtje. Daarnaast natuurlij ook nog wat gewone boodschappen, waaronder, Kisses Chocolade, Mjammie! We waren voor het donker thuis en Janny en Claudia hebben we lekker macaronni gemaakt toen wij aan het vergaderen waren met Janina over onze trip naar de Caribische kust waar wij projecten zullen gaan bezoeken. Na het eten etc. lekker het bed ingekropen om verder wie is de mol te kijken.

Woensdag 2 maart was Carlies met haar mama en zus naar de chocoladetour, en ik heb wat gedaan voor school, tenminste, dat was de bedoeling. Hier is natuurlijk niet veel gekomen maar dat geeft niet. ’s Morgens ben ik langs het postkantoor gegaan omdat her post moest zijn, maar helaas, niks voor mij. Toen Carlies en haar mama en zus weer terug kwamen zijn we lekker wat gaan lunchen. Hierna zijn we naar het strand Playa Preciosa gegaan, oftewel het mooie strand. Hier hebben we lekker wat gezwommen, met Dobby. Dobby vond dat iets te wild, dus veel zwemmen is het niet geweest. We zijn dan ook na een tijdje terug naar Puerto Jimenez gegaan om daar nog even te zwemmen in de zee. Niet te lang, want we moesten weer naar huis om de laatste dingen te wassen voordat we naar de Caribische kant zouden gaan. Dobby moest natuurlijk ergens slapen, dus deze moesten we afzetten bij Graig and Tracy, zij zijn een foster family van Janina en die verzorgen meer honden. Dus geen probleem, Janny had een auto dus dat was makkelijk om Dobby weg te brengen, wel in het licht natuurlijk anders is het beetje lastig te vinden. Dus, wij onderweg. Het was bij het gele paaltje naar links. Uiteindelijk hebben we het gevonden, en kwamen we aan bij het platform. Jawel, zij wonen op een platform in de jungle aan het strand. Vraag me niet waarom, maar ze wonen daar echt. Hun slaapkamer is een groot net zodat er geen beesten in kunnen komen, de rest is gewoon een groot platform met een dak. Echt, heel leuk voor honden, maar voor mensen begrijp ik het niet. Maargoed, zij wonen daar dus en ze waren heel lief voor Dobby zoals we begrepen. We kregen nog twee brownies mee, maar deze waren niet te vreten dus hebben we onderweg uit het raam gegooid. Weer thuis gekomen zijn we naar het SeaFood restaurant gegaan, hier heb ik lekkere visvingers gegeten met een lekker toetje, mjammie. Toen we terug thuis waren hadden we mail van Janina over onze trip de Caribische kust. Dit was alleen niet zoals verwacht, omdat Janina andere dingen verwachten dan wat waar gemaakt kon worden. We moesten ergens opstappen, maar dit was 3 tot 4 uur langer rijden dan verwacht. We moeten al een stuk rijden die dag, dus het was simpel weg niet haalbaar, plus zij kan niet verwachten dat wij dat kunnen vragen van Janny en Claudia, want wij mochten met hun meerijden, wat heel fijn was. Dusja, er was een soort van communicatie fout en het voelde niet echt lekker. Doordat het al avond was, was er niet echt veel meer te doen en zou Janina dit donderdag oplossen, maar wij zouden donderdag al doorgaan naar het hotel waar we tussendoor overnachten, want het is niet te rijden in een dag. Nja, eigenlijk om het verhaal van lang naar kort te maken. Het was niet goed gepland en georganiseerd, en wij als Europeanen vinden het geen fijn idee om ergens naar toe te gaan zonder te weten hoe wij daar nou precies moeten gaan komen. Dus, er is besloten om niet meer te gaan. Niet meer naar de projecten in ieder geval. Wij wilden wel graag naar de Caribische kust, en zijn hier dan nog wel naar toe gegaan samen met Carlies haar mama en zus.

Donderdag 3 maart waren we al redelijk vroeg wakker want we gingen vandaag op pad naar het Caribische deel. ’s Morgens heb ik een mail naar Janina gestuurd namens ons omdat we nog niks van haar gehoord hadden en het zat toch niet zo lekker. Wij hebben in deze mail uitgelegd hoe wij ons erover voelde maar kregen wij helaas niets op terug. We zijn vertrokken richting San Gerardo de Dota waar wij deze nachten zouden overnachten. Deze weg gaat door de bergen, en dat zijn toch flink wat heuvels die de auto moet maken. Maar hij heeft het overleefd! Het hotel lag midden in een dal, dus we moesten ook heel de weg naar beneden, maar dan heb je ook wat. Dit hotel was echt heel leuk. Het waren allemaal kleine huisjes als hotelkamers, en hier zit een speciale vogel, de Quitsal ofzo iets, dus in dit hotel zitten heel veel vogel spotters, hahaha. Gekleed in lange broeken en lange mouwen, en wij kwamen aan in korte broeken en hempjes. Ik kan je vertellen, ik had al snel een langere broek en een vest aan, want wat was het koud daar! We wilden een stukje gaan lopen naar de waterval. Maar wij zijn niet zo goed in lopen naar watervallen, want deze hebben we ook niet gevonden. We waren dan ook al snel terug toen we een berg zagen die we op moesten lopen en waar wij geen zin in hadden. Toch ben ik even met mijn camera naar buiten gegaan om ook foto’s te maken, want er zaten ook heel veel hummingbirds en deze vogeltjes vind ik geweldig. Alleen ze zijn zo snel dat het echt lastig is, maar het is wel een beetje gelukt dus heb ik wel wat mooie foto’s! Na de fotosessie ben ik terug gegaan naar ons huisje waar iedereen zat en hier hebben we wat gezeten, in bed met de dekens want het was zo koud! Hierna zijn we gaan eten in het hotel. Hier was een buffet vorm, dus konden pakken en zoveel pakken als we wilden. Dat komt natuurlijk wel goed en hebben we ook gebruik van gemaakt. Na het eten zijn we terug naar de hotelkamer gegaan. Hier ben ik lekker gaan badderen in warm water want dat was nodig. Toen was ik beetje opgewarmd en ben ik lekker in bed gaan liggen.  Niet veel later gingen we lekker slapen want morgen zat er weer een tocht voor de boeg.

Vrijdag 4 maart was het weer tijd om verder te rijden. Eerst gingen we ontbijten in het hotel, en dit was weer in buffet vorm. Dus we kamen niks tekort. Lekker pannenkoeken, toast, fruit en ei. Mjammie. Na het ontbijt gingen we weer verder rijden. Op naar de Caribische kust. Het was nog een heel stuk rijden. Onderweg gestopt bij een bakkertje om te lunchen en rond half 4 waren we bij het hotel in Cahuita. Het was niet een heel luxe hotel, maar er was een zwembad en de kamers waren redelijk, dus prima te doen. Voor de deur stonden lekkere stoelen waar we in konden hangen, dus prima! Hier ben ik even met Janny de buurt gaan verkennen want we wilden naar het strand, maar het was niet zo’n mooi strand helaas. Wel hebben we Sloths en apen gezien dus dat is natuurlijk altijd leuk. Daarna terug naar het hotel en zijn we het stadje gaan verkennen. Het is niet heel groot, maar het ziet er gezellig uit. Hier een restaurantje gezocht en lekker wat gaan eten. Ik had casado (typisch Costa Ricaans gerecht) en dat smaakte goed! Na het eten terug naar het hotel gegaan en optijd gaan slapen, is toch altijd vermoeiend zo’n reis.

Zaterdag 5 maart was al weer aangebroken. Vandaag zouden we naar het stadje Puerto Viejo gaan. Dit schijnt een leuk stadje te zijn, dus ben benieuwd. Eerst moeste we een ontbijt gaan scoren, en vlak naast het hotel was een restaurantje dus daar waren we gaan zitten, maar dat was best wel prijzig dus we waren ook weer snel weg, haha. Toen hebben we een ander restaurant gevonden. Dit was een restaurant met mega veel vliegen. Op tafel lag zelfs een val voor de vliegen, waar ze dan in vast bleven plakken, best wel zielig maar toch een beetje ‘vermaak’ tijdens het wachten op ons ontbijt. Het ontbijt was wel erg lekker! 2 crepes met fruit en een chocolade sapje, mjammie! Smaakte goed! Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Puerto Viejo, dit was misschien 20 minuutjes rijden, dus goed te doen. Hier hebben we het stadje verkend en de mooie kust bekeken. Hier waren natuurlijk wel wat winkels, dus deze hebben we bekeken bekeken want er waren genoeg souvenirwinkels! Ik heb nog 3 uilen gekocht om later in mijn huis te zetten, hahah. Kan het maar alvast hebben he, dan ben ik helemaal compleet haha. Na de winkels liepen we even langs de kust, en de mensen zijn hier totaal anders dan dat ze bij ons zijn. Hier komen ze allemaal beetje van Jamaica, dus ze zijn een stuk donkerder en veel rasta’s, en daarbij is het normaal om midden op straat je zelf af te trekken, echt smerig! Hahaha. Gelukkig gebeurt dat niet waar wij wonen. We hebben een restaurantje gezocht en hebben we lekker wat gedronken, we wilden eigenlijk ook wat eten maar hier was niet iets wat we lekker vonden dus dat hebben we niet gedaan. Maar een tentje verder naast het strand was wel wat we lekker vonden, namelijk Nacho’s! Hier hebben we lekker wat nacho’s en frietjes gegeten en zijn we op het strand gaan liggen. We moesten nog wel omkleden, dus dit hebben we midden op straat gedaan, half in de auto met een handdoek om me heen tussen twee open staande auto deuren, haha. Maarja het was gelukt! Eerst even gezwommen in de Caribische Zee, en toen het strand op gedoken en even lekker gechillt. Hier heb ik wat gelezen en gewoon even genoten van de rust. Na het strand zijn we wat gaan eten bij een pizza tent, en deze pizza’s waren lekker! Dit is een van de lekkerste pizza’s die ik gegeten heb, de bodem was zo lekker dun en knapperig, mjammie. Tijdens het eten was het begonnen met regenen, en het was dus ook wat afgekoeld. Wat niet heel erg was, maar het was toch wel fris haha. We zijn dan ook na het eten terug naar het hotel in Cahuita gegaan, en hier hebben we Yatzhee gespeeld, haha. Dit was mijn eerste keer, en zo slecht was ik nog niet dus ik denk eigenlijk gewoon beginnersgeluk! Hahah. Na het spelletje zijn we ons bed ingekropen en lekker gaan slapen.

Zaterdag 6 maart wilden we naar de zonsondergang gaan kijken, dus de wekker stond op kwart voor 5 smorgens… Maar het regende heel hard, dus dat ging m niet worden, dus zijn we weer omgekeerd en lekker verder gaan slapen. Toen we daarna wakker werden rond 8 uur was het al weer droog en het zonnetje scheen dus het was een mooie dag om te gaan hiken. In het plaatstje waar we zitten, zit ook een National Park. Namelijk; National Park Cahuita, hahah. Hier gingen we hiken vandaag! Eerst even een ontbijtje gehaald bij het bakkertje om de hoek en toen kon de hike beginnen. We gingen ervanuit dat de hike niet zo heel lang was, het maar 8 km. Maar uiteindelijk was het toch langer dan verwacht maar het was zeker wel mooi. We hebben apen gezien, sloths, slangen, ander gek beest, en de prachtige heldere blauwe zee met het lichte zand. Het eerste stuk van de hike was dan ook echt wel mooi, het tweede stuk was wat minder, want daar konden ook gewoon auto’s komen, dus dat is niet zo heel speciaal meer. Maar we moesten toch verder lopen want teruglopen was geen optie meer. Na de hike moesten we met de bus terug naar Cahuita. Het was even afwachten wanneer de bus zou komen, want dit was gewoon een openbaar vervoer bus, maar gelukkig kwam die na 5 minuten al, dus dat was goed te doen! Het was ook maar 5 minuten in de bus en waren we al in Cahuita. We hadden goede honger dus zijn we wat gaan eten bij een restaurantje in town. Hier had ik fajitas maar de nacho’s zagen er ook heerlijk uit dus heb ik geruild met Claudia, haha. Dus toen had ik nacho’s, mjammie. Na het eten zijn we naar het hotel gegaan en hebben we even een duik genomen in het zwembad. Nou, ik kan je zeggen, dat is iets kouders dan dat we gewend zijn in Puerto Jimenez. Ik vond het daarom ook niet lekker want het leek bijna kouder dan het buitenzwembad in Terneuzen, en die kan al goed koud zijn. Dus ik was er snel uit. We zijn na het ‘zwemmen’ in de auto gestapt opzoek naar strand waar het lekkerder zou zijn. Maar helaas, Negro Strand was helemaal bezaaid met boomdingen, dus echt lekker liggen was daar al geen optie. Doorgereden naar Grande Beach, en daar was het wat beter. Dus auto geparkeerd en opweg naar de zee… En die zee was koud! Wat ben ik blij met de Golfo Dulce in Puerto Jimenez, dat is zoveeeeel lekkerder. Dus hier ook niet gezwommen en echt lekker lig strand was het ook niet. Dus weer terug in de auto en terug naar het hotel, haha. Toen hebben we even allemaal gedoucht en ons klaargemaakt voor het eten. We hebben een restaurantje gevonden en lekker gegeten. Na het eten zijn we eigenlijk al snel het bed ingekropen omdat het niet heel warm was buiten (voor ons dan) en zijn we lekker gaan salpen. De volgende dag zou het weer vroeg zijn want we gingen weer verder reizen.

Maandag 7 maart was ik al vroeg wakker. Ik had last van mijn buik en dat was niet zo fijn. Zeker niet met het idee dat we dag in de auto zouden zitten. Vandaag zouden we namelijk weer verder reizen naar San Jose, naar het hotel in Alleluja dicht bij de airport. ’s Morgens hebben we eerst ontbijt gehaald bij het bakkertje en toen zijn we gaan rijden. Deze reis ging aardig snel en gelukkig heeft mijn buik het overleefd. We waren al redelijk optijd in het hotel. Het was een leuk hotel met leuke kamers en een goed zwembad! Wel een koud zwembad uiteraard maar redelijk groot dus er konden korte banen in gezwommen worden (lees 3 slagen), dus kon ik me zelf beetje warm houden. Tot dat ik mijn oorbel kwijt was, en dat is niet echt een ramp, maar wel vervelend als je geen extra oorbellen bij heb. Dus, deze wilden ik wel vinden, en dat is een klus in een zwembad zonder brilletje… Hahah. We hebben een hele tijd gezocht, er kwam zelfs nog een ander stel in het zwembad en zij hebben meegezocht. Tot dat Carlies opeens iets voelde, en ja hoor, het was mijn oorbel! Yeaah! Gevonden na een kwartier zoeken denk ik, hahah. De aanhouder wint zie je maar weer.  Na het zwemmen was het goed koud dus lekker een warme douche genomen (wat ook al een luxe is, want in Puerto Jimenez moet je niet denken aan een warme douche). Na het douchen zijn we gaan eten in het hotel. Tussen 1800 en 2000 kon er gegeten worden in het hotel. Wij waren daar rond 18.15, en dat was maar goed ook. Wij hadden eten besteld, 3 biefstukjes met frietjes en een broodje kip. Niet zo moeilijk zou je denken toch? Hier blijkbaar wel, het heeft 1.5 uur geduurd voordat wij ons eten kregen! 1.5 uur!!! Is toch niet normaal, hahah. Het duurde zo lang dat Janny de Yatzhee is gaan halen, en dat we dat maar gespeeld hebben. Nu was ik iets minder goed dan de keer daarvoor, maar nog niet laatst dus dat is nog redelijk toch. Eindelijk kwam het eten, en dat smaakte goed! Ik had er zo nog een op gekunnen, maar dat is natuurlijk te veel van het goede, dus maar een ijsje genomen. Na het eten en 2 uur verder ben ik lekker in bed gaan liggen en ben ik nog wat gaan lezen. Toen gaan slapen want de volgende dag was het weeral vroeg!

Dinsdag 8 maart ging de wekker om kwart voor 5, want om half 6 vertrok het busje die ons bij de luchthaven zouden afzetten. Janny en Claudia vertrokken vandaag uit Costa Rica, op weg naar Miami. We hebben op de luchthaven nog even met z’n alle wat gegeten en gedronken en toen was het weer tijd om afscheid te nemen. Dus, dit was weer een afscheid en dan ook de laatste want al het bezoek is nu geweest. Wij zijn met de taxi naar het busstation gegaan, en waren hier op tijd, om 8 uur zou de bus vertrekken, en wij kwamen hier om half 8 aan, dus prima! Deze bus tocht duurt lang, heel lang. We zaten om 8 uur in de bus, en om 16.00 uur kwamen we in aan Puerto Jimenez. En dat was warm, heel warm! Hahah. En dan besef je weer dat je nog 2 maanden in dit gat zit opgesloten, verlangend naar een meer bevolkte plaats zoals Jaco, La Fortuna of Puerto Viejo, maar nee, wij zitten in de jungle ver van de bewoonde wereld, haha. ’s Avonds hebben we lekker pizza gehaald bij Pura Vida en hebben deze lekker opgesmikkeld met Wie is de mol op de achtergrond. En zoals iedereen natuurlijk al lang weet, Kees is de mol!

Woensdag 9 maart was het weer een werkdag en Dobby kwam weer thuis. Dobby verbleef bij dat platform, en zij werd vandaag weer afgezet, toch fijn als ze dan weer thuis is. Janina kwam vandaag ook weer werken, en gek genoeg heeft ze helemaal niks meer gezegd over het gene wat voorgevallen was en begon gewoon over de orde van dag. Werk, etc. Dus, het is niet aan ons om hierover te beginnen en wachten het dan maar gewoon af. Komende dagen is ze er niet want ze moet ergens naar toe voor een hond, dus kunnen wij rustig werken. Alleen het werken valt beetje tegen, het is zo warm en er is totaal geen motivatie meer, hahah. Dus zijn we het stadje in geweest, een middagje shoppen, oftewel, kwartiertje winkels gekeken en toen hadden we heel het centrum gezien. Ook langs het postkantoor gelopen, en ik had post! Kaartje van Mattanja! Super leuk! Post ontvangen blijft altijd leuk, dus voor de mensen die nog graag ooit een kaartje naar Costa Rica willen sturen, nu kan het nog! ;) We hebben even een milkshake gehaald, en deze smaakte perfect! Toch nog iets goeds aan deze dag. ’s Avonds hebben we lekker makkelijk soep gegeten want het is veelste warm om echt te koken. Ik heb vandaag mijn koffer eens ingepakt om te kijken hoe zwaar alles nou is, en het moet goed komen! ’s Avonds hebben we filmpje gekeken en toen lekker gaan slapen. Wat is die hitte vermoeiend.

Donderdag 10 maart, wat gaat de tijd snel. 4 maanden geleden vertrokken we naar dit avontuur! Vandaag hebbn we niet zo veel gedaan, eigenlijk bijna niks voor school of werk. Maar we zijn wel lekker naar het strand geweest met Dobby en haar nieuwe surfbord! Carlies heeft een surfbordje gekocht zodat Dobby mee de zee in kan zonder te hoeven zwemmen. Dus dat moesten we natuurlijk uittesten. En dit ging goed! Alleen het water was echt mega laag, dus we moesten echt zo ver lopen eer we bij water waren, en dat was het nog eens smerig warm het water en heel modderig op de bodem, dus echt lekker zwemmen was het niet. Maar we hebben het surfbord getest en het ging redelijk. Balans houden is lastig voor haar, maar dat moet ze natuurlijk gewoon leren. Na het zwemmen zijn we even gaan chillen op de bankjes. We hadden namelijk iets lekker gehaald bij de bakker en een lekker sapjes. Het zat allemaal wel heel lekker dus, we hadden al snel lekker een smoothie besteld. Uiteindelijk was het toch tijd om naar huis te gaan, Dobby te badderen, zelf te douchen en te gaan lunchen in town met een crepe en een lekkere milkshake, hahah. Slecht, maar wel heel lekker! Na deze lunch terug naar huis, nog poging gedaan tot wat werken, maar dat was ook al snel klaar. Een lekkere ronden met Dobby gelopen, en toen kon het avondeten al weer bijna komen. Het was vandaag knakworsten met brood. Lekker makkelijk. Het is vandaag echt mega warm dus het is gewoon niet lekker. Hopelijk is het morgen wat minder warm dat we gewoon wat kunnen doen. Na het eten hebben we eigenlijk ook niet veel meer gedaan, dus zoals je kan lezen was het vandaag gewoon een lekker dagje met weinig actie, hahah.

De tijd gaat echt mega snel, alweer 10 maart! En aan de ene kant ben ik zo blij dat het al 10 maart is, maar aan de andere kan is het ook al 10 maart! Nog zo veel te doen, zo veel te zien, en nog zo weinig tijd! Het moet gewoon knallen worden komende tijd anders gaat het niet optijd lukken, maar het moet allemaal goed komen!