Hockeygame, Simone's birthday and (verassend) schoolwerk!

22 oktober 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Met mij is alles goed. Alle midterm zitten er weer op dus daar is niets meer aan te veranderen. Daarnaast zitten we ook al over de helft van de school periode in de Canada! Jullie willen niet weten hoe snel de tijd gaat. Het lijkt wel alsof we hier nog maar even zitten maar zitten er ondertussen al bijna 2 maanden! Gaat echt heel snel! Onbegrijpelijk, haha. Gelukkig maar, dat is toch een goed teken denk ik! Vorige weken waren nog al saai omdat er toen veel midterms waren. Gelukkig wordt dat steeds minder maar de groepsopdrachten etc. worden er niet minder op, maar dat is toch beter dan leren!

Vrijdag 17 oktober was de laatste midterm van deze week (logisch, want het is vrijdag!). ’s Morgens hadden we al vroeg met Simon voor de Case study afgesproken zodat we daarna nog even konden leren. De communicatie ging niet heel soepel maar uiteindelijk toch weer goed uitgekomen en alles kunnen verdelen. Ieder wist zijn taak en nu hopen dat het goed zal komen want zondag moet deze ingeleverd worden! Na het bespreken hebben we nog wat geleerd voor de toets die komen ging. Het zou een toets worden waar je niet echt voor moest leren maar meer weten hoe je dingen toe moet passen. Tenminste, dit was verteld, totdat we bij de toets zaten! Shit zeg, dit was echt geen leuke toets. Je moest dus wel gewoon dingen uit je hoofd kennen en het was totaal anders dan dat we verwacht hadden. Dat was beetje jammer dus maar hopen op een voldoende en anders moeten we toch echt gaan knallen voor de final en de presentatie (moeten we natuurlijk sowieso maar dan nog harder). Na deze toets zijn we wat gaan eten bij Oasis samen me Anni (Fins meisje). We moesten daarna toch wel even haasten want we gingen naar de hockey game en de bus ging eerder dan we verwacht hadden. Gelukkig hadden we de bus weer net op tijd gehaald! We gingen naar een hockey game van de London Knights (lokale hockey club uit London) tegen een ander team (weet nog steeds niet welke). Simone haar ouders waren er natuurlijk ook en die gingen ook mee naar de game! Het was een lange zit maar volgens mij vonden ze het erg leuk om een keer te zien! Gelukkig hadden de London Knights ook gewonnen wat het misschien dan toch wat leuker maakt. Hierna ben ik terug gegaan naar de kamer want ik was echt kapot van deze week. De meiden zijn op stap gegaan in downtown. Alvast Simone haar feestje inluiden want zij is morgen jarig!

Het is zaterdag 18 oktober en Simone is jarig. Ze wordt 21 jaar en haar ouders zijn speciaal gekomen om haar verjaardag te vieren dus dat moet natuurlijk wel even gevierd worden! Om half 8 ben ik de slingers en ballonen gaan opgehangen. Het was even creatief doen omdat we geen touw hadden.. Dus een plastic zak beetje slingerig geknipt zodat er toch soort van touw was. Milou en ik zaten te ontbijten toen Simone wakker werd, gelijk even gezongen voor haar! Simone haar ouders kwamen natuurlijk ook en zij hadden taart meegenomen! Zij waren de vorige dag een Belgische bakker tegengekomen met echte taart! Dus dat was erg lekker. Ook is Simone nog goed verwend door haar zus en ouders, en door ons natuurlijk. Wij hadden een cadeau bon van de Victoria Secret cadeau gegeven. Simone haar ouders hadden niet alleen cadeautjes voor Simone mee, maar ook voor ons! Onze ouders hebben namelijk een facebook app waar ze al vanaf begin september in contact waren met elkaar. Het idee was gekomen om ons alvast een Sinterklaas cadeau te geven. Dus, deze staan boven de tv, ingepakt in jutezak dus we kunnen niet zien wat er in zit, en deze mag pas 5 december open! Nou, ik houd daar dus echt niet van. Maar ik kan me goed bedwingen om het daar te laten staan! Simone is hierna even lekker op pad gegaan met haar ouders en wij zijn maar voor school gaan werken. Om 18.30 uur hadden we afgesproken in Downtown. We mochten allemaal mee uit eten met Simone haar ouders! We gingen eten bij de Texas Grill, en had lekker spareribs. Normaal houd ik daar niet zo van, maar deze waren echt lekker. Die vielen zowat van het bot af, mjammie. Toen we daar zaten hoorden we ook al het personeel zingen voor jarige mensen. Simone was natuurlijk ook jarig dus dit moest even geregeld worden. Ik moest naar de wc en ‘toevallig’ kwam ik de ober tegen dus even gevraagd. Eigenlijk wou Simone het niet, maar het hoort er toch een beetje bij! Dus jahoor, toen de ober met het toetje aankwam liepen er nog een stuk of 8 andere werknemers mee. Een grote Cowboy hoed bij en ze gingen zingen! Hahaha! Toen we terug waren van het heerlijke eten heb ik nog wat aan school gewerkt. Moet toch wat doen hé…. Haha.

Zondag 19 oktober kon ik lekker uitslapen en dat heb ik gedaan ook! Milou en Kristel moesten wel al vroeg weg want die gingen een dagje winkelen in Toronto. Simone en ik hebben nog wat schoolwerk gedaan en om half 1 kwamen de ouders van Simone weer. We gingen nog even naar de Masionville (de mall) want bij de Victoria Secret was 20% korting op een artikel naar keuze. Simone had natuurlijk net haar cadeaubon gehad en ik wilde er ook heel graag 1. Dus, we hebben beide een hele mooie bh gekocht! Naar deze aanwinst zijn we naar het Komoka Park geweest. Dit is een Provincional Park op 20 minuten afstand van London. Hier hebben we 1,5 uur gelopen. Het was eigenlijk een groot bos en nu in de herfst is dat natuurlijk heel mooi. Het was wel jammer dat er eigenlijk al veel bladeren van de bomen waren maar verder was het zeker mooi en even lekker om buiten te lopen in alle rust. Het had ook wel wat geregend de afgelopen dagen dus het was wel een beetje modderig. Mart zei daarom ook ‘Pas op, het kan glad zijn’. En op het moment dat hij het zei, viel hij op z’n kont! Dat was dus een vieze broek. Gelukkig had hij zich geen pijn gedaan en konden we gewoon doorlopen! Alleen helaas na een tijdje waren we en klein beetje verdwaald… Dus zijn we maar weer heel de route terug gaan lopen en kwamen we toch aan waar de auto stond geparkeerd. Het park was wel heel mooi met de mooie herfst kleuren! Het was zelfs warm na dat lopen! Lekker middagje! Hierna zijn we nog even wat gaan drinken bij Tim Hortons. Nu ook eens een andere kant van London gezien. Het is toch aardig groot hier! Haha. We zijn toen even terug gegaan naar het hotel van Simone haar ouders. Mart moest natuurlijk even een andere broek aan doen. Een heel mooi hotel ‘kamertje’. Haha gewoon een heel appartement zowat! Hierna zijn we wat gaan eten in Downtown bij een Italiaan en ik mocht ook nog mee! Ik heb hier lekkere lasagne gegeten, smaakte goed! Nogmaals bedankt dat ik mee mocht Mart en Claartje! Eenmaal terug op de kamer even lekker niets gedaan voor school. Ook wel eens lekker.

De volgende dag was het al weer maandag 20 oktober (wat gaat de tijd snel he!). Simone haar ouders gingen weer verder met hun trip dus ze kwamen nog even afscheid nemen. Ik vond het leuk dat ze er waren! En ik denk dat zij het ook leuk vonden om het hier te zien en natuurlijk Simone! Toen haar ouders weg waren zijn we natuurlijk maar weer gaan leren en opdrachten gaan maken. Alleen het ging voor geen meter, kon me slecht concentreren dus maar even geskypt met me ouders! Leuk om ze weer te spreken! Daarna zijn Milou en ik naar de Hallmark gegaan om wat kaartjes etc. te kopen. Hierna gelijk naar de Italiaan tegenover de school gegaan want het was Pizzanight! Toen we weer terug op de kamer waren natuurlijk onze tijd nuttig besteed met schoolwerk….

Dinsdag 21 oktober hadden we weer vroeg les, om 8.00 uur, bluh is toch veelste vroeg! Maargoed, gelukkig wonen we in de school. Na deze les nog wat nuttigs gedaan voor school en hierna wilden Milou en ik gaan squashen.. Helaas, er waren geen banen vrij dusja, dan maar weer terug naar boven om verder te leren. Ook nog wat opdrachten gemaakt en toen hadden we al weer les. Die schoolmiddagen zijn toch zo saai! In de les gingen we pokeren. Haha het gaat over marketing en dan de P van plaats. Iedereen moest zo snel mogelijk een royal flush ?? ofzo krijgen maar dit duurde natuurlijk lang dus toen moesten we een strategie verzinnen hoe dat het snelst kan gaan… Haha, best wel grappig en een leuke manier van les geven! Na deze les zijn we wat bij Oasis gaan halen en vervolgens om boodschappen. Was een dure boodschap want vorige week hadden we maar een halfje gedaan. Na de boodschappen nog even leren voor de toets van woensdag. Helaas ging het weer voor geen meter dus ik lag al lekker om 21.45 uur in bed!

Vandaag, woensdag 22 oktober, hadden we de laatste midterm! Eindelijk! Dacht dat die nooit zou komen, maar vandaag kwam die dus! Helaas niet zo’n goede voor m’n gevoel maar laten we weer hopen op het beste en anders kan dat wel gecompenseerd worden met de assignments die we altijd voor dit vak moeten doen. Na de toets even naar Tim Hortons gegaan en een vanille cappuccino gehaald met een Boston cream donut (mjammie). Deze lekker buiten in het zonnetje opgegeten. Beetje fris maar zeker wel even lekker, en zeker in het zonnetje! Hierna kwam dan toch echt het squashen! Gelukkig waren er nu wel banen vrij dus Milou en ik hebben weer even een uurtje fanatiek gesquasht. Na het squashen waren we natuurlijk erg hongerig dus hebben Milou en ik lekker broodje subway gehaald en Kristel sushi! Helaas hadden we hierna al weer les. Wel hadden we een cijfer terug gekregen van de opdracht samen met Simon, een 9.0. Dus dat vinden wij best wel netjes. Jammer genoeg was dit maar een oefen case, dus telt maar voor 10% mee. De echte van 25% komt er nu aan! Dus daar moeten we ook even voor gaan knallen. Na deze les liepen we door de school en stond er een kraam waar ze Fudge verkochten. We kende het niet echt maar het zag er wel heel lekker uit. Simone en ik mochten een stukje proeven en hebben ook een stukje gekocht! Altijd lekker. Milou en Kristel gingen naar de kapper vanavond en hun haar zit er gelukkig nog op alleen natuurlijk wel wat korter en lichter! Nu is het veilig om ook voor ons naar de kapper te gaan (grapje). ’s Avonds hebben Simone en ik lekker pizza gehaald bij de overbuurman. Hierna jammer genoeg schoolwerk maar kon ik me niet op consenteren, dus morgen daar maar even op knallen.

Deze keer is het niet zo’n lang blog. Morgen gaan Milou, Simone en ik naar Montreal! We vertrekken om half 9 ’s avonds en komen daar om half 10 ’s morgens aan. Dat wordt dus een lange zit maar dan ben je hopelijk ook ergens. Ze geven wel veel regen af, maarja daar is niets aan te doen. Ik ben benieuwd naar deze stad en ik houd jullie weer op de hoogte als we terug zijn! We blijven hier tot zondagavond, hebben we weer de bus om half 9 en zijn we om half 11 terug in London! Ja, je moet er wat voor over hebben. Haha. De aanslagen wat allemaal op het nieuws is merk je hier eigenlijk niets van (gelukkig maar). Hopelijk gebeurd er ook niets als we in Montreal zijn maar dat zal we goed komen!

Nu ga ik weer lekker slapen. Die schooldagen zijn slopend hier. Zal blij zijn als het december is en weer tijd is om deze school te verlaten en verder te reizen naar het mooie Amerika!

Liefs, Thyrza

1. Jan en Mirjam:
    23 oktober 2014
    Gezellig om weer iets te lezen. Succes met de 13? uur durende busrit! Veel plezier!! xxx
  2. Esther:
    23 oktober 2014
    Fijn om te lezen dat jullie niets merken van de aanslagen en onrust. Veel plezier in Montreal! Dikke knuffel van ons!
  3. Mart en Claartje Huijgens:
    24 oktober 2014
    Hey Thyrza,
    Grappig dat ook wij nu in je blog voorkomen.
    Toen ik gevallen was voelde ik al een blogmomentje aankomen ;o)
    Die foto....... Tja..... Vooruit dan maar. Haha

Wij vonden het leuk om bij jullie te zijn en om te zien hoe harmonieus jullie het elkaar omgaan, elkaar ook vrij laten om eigen dingen te doen en er ook voor elkaar zijn!

Het was een genot. Veel plezier in Montréal.
    Dit keer weer groeten uit Bergen.
    (Net thuis en afgemat)
    Claartje en Mart