Leren, leren en nog eens leren. Oja, ook Nuit Blanche Toronto!

7 oktober 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Het is weer tijd voor een nieuwe blog. Hopelijk lezen jullie nog met plezier m’n blogs, ik schrijf ze in ieder geval wel met plezier voor jullie!

We beginnen deze keer met maandag 29 september. We waren nog een dag vrij, gelukkig, en konden heel de dag aan het huiswerk. Eerst had ik wel lekker beetje uitgeslapen en daarna was het tijd. Er moeten nog 3 assignments in elkaar geflanst worden. Een assignment voor customer behavior, een voor Sports, events en entertainment marketing en een voor marketing management. Met customer behavior was ik gister al begonnen en hier was al een klein beetje mee op weg. Het was tijd om deze verder te maken want deze moet morgen ingeleverd worden. Na een tijdje was ik het wel even beu en ben voor de afwisseling begonnen met de assignment van sport. Tussen de middag hebben we lekker eitje gegeten en we konden weer aan de slag! Op een gegeven moment was het 16.00 uur en waren we het toch wel even beu. Zijn we even een klein rondje gelopen om nog een boek te kopen en daarna konden we weer verder. Gelukkig was ik nu wel al een eindje met beide assignments. ’s Avonds hebben we lekker gegeten bij de Italiaan tegenover school. Een pizza met knoflook, kaas, chicken en champignons. Was erg lekker! Na het eten toch maar weer verder aan de assignment gegaan. Toen ik ging slapen waren er twee assignments ver klaar. Moest nog wat kleine puntjes op de i zetten maar dat zou morgen wel komen. Voor het slapen weer even wat oefeningen gedaan met Milou en natuurlijk weer even Kees & Co in bed gekeken. Toen was het alweer bedtijd, morgen weer vroeg les om 08.00 uur.

Dinsdag 30 september, man, wat gaat de tijd snel! Weer een maand voorbij. We zitten al weer bijna in oktober. Maargoed, dat weten jullie natuurlijk ook wel en eer jullie dit lezen is het al weer paar dagen oktober. Time flies…. Deze dag weer vroeg les. Weer les van de Chinese mevrouw. Het is best vermoeiend om naar haar te luisteren maar ach, we hebben de twee uur weer overleefd. Na deze les was het toch weer tijd voor de assignments. Beide assignments afgerond en het was tijd om ze in te leveren. Hier ben ik van af. Vervolgens zijn Milou en ik gaan squashen. Weer een lekker uurtje gesquasht. Daarna zijn we nog even bij Simone gaan kijken want zij had haar eerste volleybal wedstrijd. Vervolgens lekker broodje gehaald bij de Oasis, gegrilde kip en een ciabatta broodje, mjammie. Na het sporten wilden we natuurlijk gaan douchen maar er zou een brandoefening gaan plaats vinden dus we durfde niet zo goed, want stel je voor, sta je net onder de douche moet je er vanonder… Dat leek ons niet zo goed plan dus hebben we maar even gewacht tot dat het brandalarm afging. Iets na 14.00 uur ging die dan.. Dus wij de trap af, zijn we halverwege, komen er al weer allemaal mensen terug. Het was dus niet de bedoeling dat we moesten evacueren, misschien was het alleen even testen van het geluid ofzo. Nou, ik kan je vertellen, dit werkte! Misschien komt er van de week nog wel een echte brandoefening dat we wel naar buiten moeten… Toen toch maar gaan douchen want er kwam al weer een volgende les aan. Helaas dus geen tijd meer gehad om iets aan school te doen. Na de les om 18.00 uur gelijk wat gaan eten bij Oasis (mozzarella sticks, home fries en een salade). Het eten was erg lekker maar ik zat goed vol. En dat was maar goed ook want we gingen om boodschappen. En om boodschappen gaan nadat je gegeten hebt is toch wel wat beter! We waren daarom ook al weer redelijk snel klaar en het was dinsdag, dus betekend luxe naar de supermarkt en nog korting krijgen ook. Ons wekelijkse uitje, nice! Rond 20.30 uur waren we weer terug van de boodschappen en zijn we allemaal nog even aan school gaan werken. Helaas schoot het niet op. Ik moet aan de laatste assignment beginnen, deze is voor donderdag, maar het wil niet lukken. Hopelijk morgen weer fris en fruitig. Nu is het tijd voor me bed en Kees & Co! Oja, vandaag nog een kaartje gekregen vanuit Griekenland! Super leuk, bedankt mam en pap! Nog een fijne laatste paar dagen vakantie toegewenst! En dan voor nu, welterusten!

Woensdag 1 oktober

Het was al weer oktober… wat gaat het snel! Vandaag hadden we weer een gastcollege, nu was er een marketing mannetje van de London Knights (icehockey). Was best saai want die man praatte echt te snel en was beetje lastig te verstaan. Hier moet ook weer een assignment over gemaakt worden, dus dat gaat wat worden, maartoch. Na deze les hadden we weer even ‘pauze’. Nog genoeg te doen voor school dus dat zou wel goed komen. ’s Middags hadden we lekker tosti gemaakt in de pan! Was erg lekkkker! Haha. ’s Middags ook weer les. Zo’n saaie les is dat ook, en daar moet je zoveel voor doen! Maargoed, gelukkig hadden we deze ook weer overleefd. ’s Avonds wat vroeger gaan eten zodat we heel de avond aan de opdrachten konden. We gingen eten bij het restaurant in school. Ik had weer een BLT met frietjes en een salade, was goed te doen! Vervolgens was het weer tijd voor de opdrachten! En toen was de dag eigenlijk al weer om.. er gebeurt dus niet zo veel omdat we het even druk hebben, helaas. Natuurlijk was het wel goed voor Kees & Co en de oefeningen!

Donderdag 2 oktober

Vandaag een uurtje les en daarna knallen voor school! Gelijk na de les aan de opdrachten begonnen want om 13.00 uur zouden Milou en ik weer gaan Zumbaën, en dat hebben we gedaan ook! Was een leuke les! Na deze les moesten we helaas weer aan de opdrachten. Op donderdag komt er ook altijd een schoonmaakster. Dan voel ik me toch altijd beetje lullig ofzo, woon in een studentenhuis en iemand maakt gewoon de woonkamer, keuken en badkamer schoon. Is toch apart… Maargoed het is wel erg makkelijk natuurlijk en eigenlijk worden we gewoon verwend dus als ik terug thuiskom mam… ;) Helaas was de middag al weer om en we moesten gaan eten.. Elke avond weten we weer niet wat we moeten eten omdat het eigenlijk al onze neusgaten uit komt, maartoch. We gingen maar weer bij Oasis, ik had weer mozzarella sticks en home fries en een ijsje na! Mjammie. Na het eten snel nog even de puntjes op de i zetten en dan kon ik de laatste assignment voor deze week ook inleveren. Gelijk nog even 2 discussion board gemaakt en een quiz en daarna was het echt even tijd voor ontspanning en hebben we een film gekeken. Beetje saaie film, maar ach, toch even ontspannend. Helaas, weer al een saaie dag. Deze week zal even saai blijven want er komen tentamens aan en deze moeten we halen! Dus, duim voor me. Dinsdag heb ik me eerste! Nu lekker weer even een aflevering kijken en dan is het bedtijd! Welterusten!

Vrijdag 3 oktober, weer de laatste dag van de week, tijd voor nog twee uur les. Om 12.00 uur hadden we nog wel even met ons groepje afgesproken in de Bieb, Milou, Simone, ik en onze nieuwe vriend, Simon. Wij hoopte dat hij het allemaal wel zou snappen etc. Helaas, wij snappen het beter dan hem en wij moeten het elke keer uitleggen, maarja. Daar leren we ook weer van. Hopelijk gaat de samenwerking gewoon goed en doet hij zijn taken. Na deze meeting zijn we een Belgische wafel gaan halen bij Oasis, was wel lekker! Na deze wafel nog even een quiz maken en toen begon de les al weer. Het was behoorlijk saai maar gelukkig weer overleefd. En dat betekend, WEEKEND! We gingen na de les naar de Mall toe. Weer een keer naar de andere mall dan anders. Hier 3 uur rondgelopen en gegeten en was het al weer tijd om terug te gaan want de winkels gingen sluiten. Sorry, weer een redelijke saaie dag. Hopelijk heb ik morgen meer leuks te vertellen…

Zaterdag 4 oktober was aangebroken, het is weer weekend! Vandaag zou het een dag van knallen worden want aan het einde van de middag gingen we naar Toronto. Op het gemakje wakker geworden en aan school begonnen. Helaas moesten we nog 3 quizes maken voor een vak. En een quiz duurt gemiddeld een uur, dus dat was behoorlijk saai. Ondertussen ook de was gedaan en lekker eitje gegeten. Na deze quizes (lees ondertussen al 15.00 uur) was het tijd om te gaan douchen (hihi). We moesten ons gaan klaar maken voor de avond! We gingen om 16.45 uur met de bus naar Toronto. Helaas niet met een luxe greyhound bus, maar met een geel monster! Het was Nuit Blanche in Toronto en dat wilden wij wel zien! Iets na 19.00 uur kwamen we aan in Toronto. Midden in het centrum, dus ideaal. De Finnen, Belgen en nog een Nederlander waren ook mee. Wij zijn wat gaan eten met de Finnen, eerst zoeken voor een plek want dat is toch lastig op zo’n avond met 8 personen. Gelukkig uiteindelijk wat gevonden. Een leuk en gezellig sfeervol restaurantje. Hier heb ik lekker fish and chips gegeten maar dan een keer normale! Dat was goed te doen. Ondertussen was het bijna 22.00 uur en tijd om het spektakel te bewonderen. We zijn met z’n allen naar een plein gelopen, hier was niet super veel te doen dus de Finnen hadden het al gezien en waren toe aan een drankje. Zij zijn dan ook weer weg gegaan om ergens wat te drinken. Simone, Milou en ik wilden de rest van de stad nog wel zien dus wij zijn doorgelopen. We kwamen van alles tegen. Spektakels met heel veel geluid en muziek en lichten. Het was erg grappig. Soort straatcarnaval maar dan is niemand van de ‘toeschouwers’ verkleed. Ook was er een plek met echt heeeel veel wereldbollen en deze veranderen allemaal tegelijk in een andere kleur. Dit was echt heel gaaf om te zien. Na een tijdje wandelen en weet ik veel hoeveel blokken verder waren we toch wel beetje moe. Ondertussen was het 24.00 uur en we konden langzamerhand weer terug lopen naar Dundas Square. Hier waren we al wat eerder dan gepland dus hebben nog even lekker een warme chocomelk en chai tea latte gedronken. Om 01.45 uur moesten we weer terug bij de bus zijn want dan zou die weer vertrekken naar London. Gelukkig was Kristel met de Finnen ook op tijd terug bij de bus! We waren weer compleet. Rond 04.15 uur kwamen we in London en was het echt bedtijd. Dit was een slopend dagje, maar zeker leuk om ook geweest te zijn!

De volgende dag, zondag 5 oktober, stond er weer een hele dag schoolwerk op het programma. Natuurlijk gaat het nooit zoals gepland. We hadden allemaal wat uitgeslapen, natuurlijk niet zo gek als we pas om 04.30 uur in bed lagen. Hierna weer een eitje gebakken en lekker gegeten en konden we weer beginnen. Alleen Milou en ik hadden er nog niet zo veel zin in en we hadden nog een deken nodig omdat het ’s avonds toch al wel koud kan zijn. Dus, wij richting de Walmart. Hier heb je nog meer winkels dus zijn ook even naar de Hallmark geweest en een schoenenwinkel en Winners en natuurlijk de Walmart. De Hallmark is toch een hele leuke winkel om te kijken, hihi. Hier niets gevonden maar bij de Winners wel. Dit is een winkel waar veel merk kleding en tassen etc. te koop is voor een lage prijs. Dan is het een oude collectie ofzo en is het goedkoper daar. Nou, leuk om te kijken! Ik heb hier nog een parfum gevonden voor een leuke prijs! En die kon ik wel gebruiken. Hierna toch in de Walmart beland. Eindelijk een deken gevonden die ons weer warm kan houden ’s nachts, haha. Ook nog wat andere dingetjes gekocht maar niet veel bijzonders. Het leuke is wel dat er allemaal al Halloween artikelen in de winkels liggen. Er liggen eigenlijk ook al Kerstspullen in de winkels, haha. Dat is wel erg vroeg maar toch wel leuk om allemaal te zien. We dachten de bus terug te pakken om 15.51 uur. En deze hadden we ook gelukkig. Komen we terug thuis zijn we aan het praten met Simone en Kristel, bleek het al een uur later te zijn. Oeps. Heel de middag daar gelopen! Haha, was wel leuk. Het was gelijk weer etenstijd! Ik had pasta gehaald, ik dacht, zal het nog eens proberen, maar helaas het is toch niet zo lekker op school. Maarja, beter weer iets anders dan weer gefrituurde dingen. ’s Avonds dan toch maar iets voor school gedaan! Al even opgeschreven wat we allemaal moeten leren voor de toets van dinsdag. Heel grappig, die vrouw heeft dus dat filmpje opgenomen en is erg grappig om naar te luisteren. Voor we het wisten was het al weer laat en hadden we geen zin meer om nog echt te gaan leren. Wel hebben wij nog wat dingen opgezocht wat we kunnen doen hier en wat de kosten daar van zijn. Daarna toch echt weer bedtijd!

Maandag 6 oktober waren we gelukkig nog gewoon vrij. Deze dag dan ook goed besteden om te leren, dacht ik. ’s Middags lekker een tosti gebakken en daarna toch nog even naar de Drugstore geweest want ik had nog een kortingsbon van 10 dollar. Helaas niets gevonden, maar misschien ook maar goed ook. Daarna toch weer er tegenaan om te leren! Heel de dag aan gezeten en ik werd helemaal gek, maargoed. Gelukkig wel overleeft. ’s Avonds weer lekker een BLT gegeten en vervolgens weer verder gaan leren. Echt een mega saaie dag omdat het voornamelijk leren, leren en nog eens leren was. Maarja, dat hoort er ook bij, jammer genoeg.

Vandaag, 7 oktober, was de dag van de waarheid. De eerste toets zou plaatsvinden. Nou, en dat heb ik geweten ook. Het ging helaas niet zo goed, maarja, niet alles kan gelijk goed gaan toch. Deze is dus verpest maar we wachten het cijfer even af, heel misschien valt het een beetje mee maar ik vrees het ergste! Volgens mij kan je hier wel compenseren met andere cijfers dus dat is dan beetje een troost. Na de toets heb ik even mijn kamer opgeruimd en gepoetst, het was even nodig! Dus deze is weer fris en fruitig (Ja pap en mam, hier doe ik dat ook gewoon netjes hoor). Vervolgens zijn we lekker wat eten gaan halen bij Oasis. Het was dinsdag, en dat is Tacodag! Was erg lekker! Daarna een opdracht gemaakt voor Sport. Ging weer over een gastcollege, dit keer over de London Knights. De meeste vragen waren echt onduidelijk omdat die man gewoon te snel sprak tijdens dat gastcollege, maar hopelijk heb ik er wat van kunnen maken. Had nog wel een cijfer terug van de vorige assignment van een gastcollege en dat was een 9,5 dus opzich. We hopen maar dat dit ook goed is! Voor we het wisten moesten we, jammer genoeg, weer naar de les. Weer een dodelijke saaie les, maarja. Na de les lekker pizza gehaald bij de overbuurman! Gezond dagje dus zoals jullie kunnen lezen! Mag ook wel na zo’n toets. Gelukkig had m'n mama mij al getroost door foto’s te sturen van Luna! Ze leeft gelukkig nog steeds! Na het eten om boodschapjes geweest, want het was weer dinsdag! Met de schoolbus en 10% korting, ideaal! We hadden genoeg dus fijn dat de schoolbus reed en ons afzet voor de deur, haha. Na de boodschappen nog even de assignment afgemaakt en toen zat ik hier weer mijn verhaal te typen.

Sorry, deze keer is het een redelijk saai blog. Helaas komen er veel toetsen en assignments aan dus echt veel tijd voor andere dingen hebben we helaas niet. Even knallen en dan kan het weer, hopelijk. Want zoals ik kon zien blijft het gewoon druk komende weken tot december, maar daarna kunnen we weer lekker relaxen. (hopelijk). Maandag 13 oktober is het hier Thanksgiving. We gaan Thanksgiving vieren bij familie van Milou die wonen een halfuur hiervandaan, in Woodstock. Hier gaan we zondag naar toe en daar komt dan de gehele familie samen en gaan we lekker Thanksgiviving lunchen ofzo. Ik heb echt geen idee maar we gaan het allemaal wel zien. Eerst nog paar dagen school en keihard leren want volgende week hebben we 3 toetsen! Jullie moeten echt wat harder duimen! ;) Ik zal natuurlijk mijn belevingen van Thanksgiving weer met jullie delen! Tot snel!

Liefs, Thyrza

1. Marieke:
    Leuk lezen, Thyrza! Succes met school en je toetsen! Ik duim voor je
  2. Esther:
    8 oktober 2014
    Jij vindt het misschien saaie dagen..... Ik vind het heerlijk om te lezen en je zo in Canada te volgen. Je schrijft erg leuk en jullie maken genoeg mee, hihi. Heel veel succes met de tentamens en natuurlijk duimen wij mee! Dikke knuffel van ons en een vette poot van de jarige Xammy en van Quita.
  3. Jan en Mirjam:
    8 oktober 2014
    Ha lieverd, ik heb weer genoten. Het meeste wist ik natuurlijk al door het vele contact dat wij hebben via de whatsapp en af en toe Skype. Ik zal nog harder voor je duimen