Nog een paar dagen...

13 augustus 2014 - Terneuzen, Nederland

Hallo allemaal,

Welkom op mijn reisblog. Ik heb er een aangemaakt, of ik ook daadwerkelijk tijd en zin heb om het bij te houden, weet ik nog niet. Maar een begin is er.

Het is woensdagavond en ik zou eigenlijk nu mijn koffer in moeten pakken. Ik heb hier natuurlijk helemaal geen zin in, dus ik dacht, weetje wat, ik zal eens mijn eerste reisblog schrijven.

Eigenlijk besef ik nog helemaal niet dat zaterdag het avontuur gaat beginnen. Afgelopen weken heb ik alleen maar gewerkt waardoor ik eigenlijk helemaal geen tijdsbesef hebt, maar het is echt al 13 augustus.... Het komt nu toch wel heel dichtbij.

Al mijn spullen die ik mee wil nemen liggen klaar, nu nog in die koffer krijgen... Hopelijk past de grote stapel met kleding en 11 paar schoenen erin.... Duimen jullie voor me mee? Het is echt nog een heel karwei om te kiezen wat er mee mag en wat thuis moet blijven. De verdeling is dan toch aardig gelukt.

Zoals de meeste weten, ga ik studeren in Canada voor één semester. Dit zal een hele ervaring worden, maar omdat we dan toch die kant op gaan, is het net zo leuk om gelijk ook wat van het land te zien.

Ik ga studeren aan Fanshawe college, dit is gelegen in London, Ontario (ongeveer tussen Toronto en de Niagara Watervallen). Dus meer aan de oostkant van Canada. De staat Alberta staat is erg bekend van de Canadian Rockies. Wij (Milou, Simone en ik) wouden deze toch ook wel graag zien. Daarom vliegen wij zaterdag eerst naar Edmonton, Alberta. Vanaf hier zullen wij een auto gaan huren en richting Banff National Park en Jasper National Park gaan rijden en genieten van het hopelijke mooie uitzicht van de Canadian Rockies. 28 augustus zullen wij dan met het vliegtuig vertrekken richting school. 2 september begint school en dat zal zo tot half december duren. Welke vakken ga ik volgen etc. en bij wie ik op de kamer komt te liggen weet ik nog allemaal niet. Dit is nog even afwachten maar zal vast allemaal goed komen. Na deze 4 maanden zullen we Canada gaan verlaten en zullen we naar Amerika gaan. De planning is om New York te bezoeken en vervolgens richting de kant van Californië te gaan. Wij vliegen namelijk 26 januari weer terug naar Amsterdam vanaf Los Angeles.

Het is nu alleen echt tijd om mijn koffer in te gaan pakken. Morgen moet ik namelijk nog een middagje werken en 's avonds is er een klein afscheidsfeestje en vrijdag ook nog heel de dag werken. Zaterdag om 04.30 uur zullen wij in de auto stappen om richting Schiphol te gaan waar om 10.10 uur het vliegtuig richting Edmonton zal vertrekken. Ik heb er heel veel zin in, maar vind het stiekem toch ook wel heel spannend!

Ik ga proberen om jullie op de hoogte te houden via deze blog, mocht dit niet lukken zal ik vast ook wel eens wat op facebook plaatsen!

Groetjes, Thyrza

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Denise:
    13 augustus 2014
    Thirza ik ga je morgen en overmorgen vast nog wel zien maar wil je wel alvast een hele fijne reis wensen. En heel veel plezier.
  2. Miranda van Opdorp:
    13 augustus 2014
    Jeetje meid wat een avontuur super!!!! Helemaal geweldig ik wens je ontzettend veel plezier en geniet hier van mooiiii dikke kus ;)
  3. Eline:
    Jaaa leuk!!!
  4. Karine:
    14 augustus 2014
    Wat leuk om te lezen Thyrza! Ik ga je zeker volgen. Ik wens je veel plezier! Zet hem op! Liefs X Karine
  5. Marieke:
    15 augustus 2014