Finally, we're in Canada!

17 augustus 2014 - Edmonton, Canada

Hallo lieve allemaal,

Wij zijn gearriveerd in het mooie Canada. Zaterdag ging de wekker om 03.45 uur. Ja, ik vond het ook erg vroeg maargoed, je moet er natuurlijk wat voor over hebben. Afscheid genomen van Luna, want wie weet is het wel de laatste keer dat ik haar zag, dat was wel even moeilijk maar moet toch door. Om 7.00 uur aangekomen stond iedereen er al. Inclusief ome Job, Tante Esther, Rodney en Lyndsey! Had ik totaal niet verwacht maar vond het erg leuk dat ze er waren! Tijd om in te checken en die zware koffer af te leveren, helaas konden er geen 11 schoenen mee, want me koffer was nu al te zwaar. Maar heb me best gedaan. Nog even wat gedronken met z’n alle en toen was het echt tijd om afscheid te nemen. Het afscheid nemen viel me mee, wat traantjes maar dat hoort er bij. Het zijn eigenlijk ook maar 5 maanden, dus stelt niet heel veel voor. Meer het idee dat je je ouders bijna een halfjaar niet ziet, is een raar idee maar dat zal wel goed komen.

We mochten het land uit want de douane heeft ons niet aangehouden, dus stap 1 was gezet. Toen opzoek naar de gate en Milou dacht dat ze iets hoorde omroepen van onze namen. Maar we dachten dat het wel gewoon van de zenuwen kwam, maar haar oren waren toch beter. Toen we zaten te wachten hoorde we weer door de luidsprekers: ‘Please come to the frontdesk Huijgens, Ton and Moes’. Wij schrokken al want wat was er nou aan de hand… wij naar voren, bleek dat onze audiosystemen bij de stoelen het niet deden, en dat ze ons op een andere rij hadden gezet, nja, prima toch. Helaas deed mijn audiosysteem het alsnog niet en van Milou half, maar we hebben de 10 uur langdurende vlucht overleefd en kwamen om 13.30 uur (lokale tijd) aan in Houston. De bagage moesten we niet ophalen want die werd gelijk naar het goede vliegtuig gebracht, dat scheelde toch weer. Om 17.30 uur vertrok het volgende vliegtuig naar Edmonton. Hier zat een hele spontane piloot in die door het vliegtuig liep omdat er wat vertraging was. Wij zijn hier toch gewoon om 21.00 uur geland en het ging allemaal erg vlotjes. Familie van Milou stond hier ons op te wachten waar wij 3 nachtjes zullen verblijven om vervolgens verder te gaan naar de Canadian Rockies.

Ik heb begrepen dat het heerlijk weer is in Nederland op het moment. Heerlijk herfstweer. Dus wij genieten hier wel lekker van het zonnetje met zo’n 26 graden. Heerlijk ontbeten met bacon, scrumble eggs en een soort van wentelteefjes. Daarna lekker wat gewandeld door de wijk hier met de grote huizen en grote auto’s. Nu even het een en ander opzoeken voor de reis naar de Canadian Rockies. We gaan straks naar een park in Edmonton waar bizons lopen, dus ik ben erg benieuwd. Vanavond lekker op z’n Canadees bbqen en wie weet nog even de hottub zitten die hier in de tuin staat.

Morgen staat er de een na grootste mall van Noord-Amerika op de planning. Dus pap, als je het leest, stort gelijk even wat naar me over!

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes die jullie gestuurd hebben!

Oja, het is hier 8 uur vroeger dan in Nederland, dus hier is het bijna 12 uur 's middags en jullie gaan al bijna naar bed, haha.

Liefs, Thyrza

1. Jan en Mirjam:
    17 augustus 2014
    Geweldig om nu alweer een heel verhaal te lezen. Ik hoop dat je dat vol gaat houden. Ik geniet ervan, zeker de humor
  2. Elly Ton:
    17 augustus 2014
    Hallo, jeetje jij bent vlot met je verhaal....echt hel leuk om gelijk al iets te lezen. Ga zo door wij lezen wel toch Mirjam. vele groetjes en knuffel voor jullie.
  3. Esther:
    17 augustus 2014
    Heerlijk gelachen, wat schrijf jij leuk, haha. Geniet van je verhalen!
  4. Mart en Claartje Huijgens:
    17 augustus 2014
    Zo dames, de kop is eraf!
    En gelijk al zo'n verslag. Leuk hoor.
    Veel plezier in de hottub.
    Let goed op jezelf en elkaar.
    Have fun!
  5. Miranda lansman:
    17 augustus 2014
    Hoi thyrza we vinden het leuk om je verhalen zo te lezen en hopen nog veel te lezen geniet maar lekker van t mooie weer hier is het echt knudde bleeh xxxjes ons
  6. Karin:
    23 augustus 2014
    Hoi Thyrza! Net terug van onze vakantie en ik lees dat je al in Canada zit. En nu ook al lekker aan het genieten bent. Genieten moet je zeker doen,want 5 maanden is zo om hoor. Dat heb ik (we) ook met Amanda meegemaakt. Ze zat wel in Wales, niet zo erg ver weg,maar ver genoeg om ze ook te missen. En daarom is zo'n reisblog erg leuk want dan is je familie er ook een beetje bij,Amanda deed het ook! Dus ik wens je heel veel plezier in Canada en geniet van alles en iedereen! Doeiii!!