Edmonton

27 augustus 2014 - Sherwood Park, Canada

Hallo lieve allemaal,

Hier is weer een reisblog van mij. Ik zal er vandaag meerdere schrijven omdat er een hele hoop gebeurd is afgelopen week.

Allereerst zal ik nog vertellen over de twee dagen in Edmonton en het volgende blog zal gaan over de Canadian Rockies.

Waar was ik vorige keer gebleven… We zijn naar Elk Island geweest. Dit is een National Park dicht bij Edmonton. Hier lopen veel dieren rond zoals Elks en Bizons. Helaas geen Elks voor ons, maar wel Bizons. Wat een beesten zijn dat zeg! Erg gaaf om te zien. Hier hebben we wat gewandeld. Erg leuk dat John en Elaine hier ons mee naar toe hebben genomen. Vervolgens hebben we lekker gegeten. Het was vlees van de BBQ, niet zomaar vlees, maar Kip met Bier in zijn kont, wordt ook wel Beer-Can-Chicken genoemd. Was daarom erg lekker! Dit werd geserveerd met spaghetti Squash, salade, aardappeltjes en mais. Was een erg lekkere maaltijd. Helaas door de vele muggen hebben we niet buiten kunnen eten, maar het toetje hebben we wel lekker buiten gegeten, en dat was lemoncheesecake met frambozensaus en slagroom, en dit allemaal zelf gemaakt. Heerlijk! Na het uitbuiken zijn we lekker de hottub ingegaan, wat niet verkeerd was! Helaas door de vele muggen ben ik wel lek geprikt, maar dat heb ik er wel voor over.

De volgende dag, maandag, was het tijd om naar de West Edmonton Mall te gaan. Nou, je weet niet wat je hier ziet. Wat een mega groot ding is dat zeg! Ik zal even vertellen wat daar allemaal te beleven is; subtropisch zwembad, schaatsbaan, zeehondenshow, groot speelschip, een pretparkje met achtbanen en een kinderparadijs. Nou, dit is toch niet normaal dat dat in een winkelcentrum is…. We stonden hier wel even versteld van, maar natuurlijk waren we nog genoeg bij bewustzijn om even lekker te winkelen. Omdat de dollar zo lekker goedkoop voor ons is, heb ik dan eindelijk een Fossiltas gekocht. Wel een klein, maar een hele mooie! Haha. Milou had ook nog wat leuke dingen gekocht. Na het winkelen zijn we weer terug gegaan naar John en Elaine, hier lekker pasta beef gegeten en ’s avonds zijn we de trip naar de Rockies gaan uitstippelen. Het duurde iets langer dan dat we in eerste instantie dachten. Maar gelukkig dat we dat gedaan hadden en dat we alvast wat hostels geboekt hadden. In het volgende blog wordt duidelijk waarom!

Het was bedtijd want de volgende dag was het tijd om met de echte trip te gaan beginnen!

Liefs, Thyrza