Eerste schooldagen!

3 september 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

De eerste kennismaking met alle Falcon bewoners heeft plaatsgevonden. Maandag 1 september om 11.00 uur werden we verwacht in een lokaal op school waar we een informatie bijeenkomst gehouden werd over het leven op de campus. Er was een rap, gemaakt door een van de Union presidenten. Vervolgens was er een klein toneelstukje over hoe je je kan gedragen als je leeft in de residence en met welke nare dingen je ook te maken kan krijgen. Dit was leuk gedaan. Men werd gewaarschuwd voor dwingen etc. Zo zijn ook drankspelletjes verboden en er kwam zelfs een filmpje over soort van seksuele voorlichting. Daarnaast ook nog andere regels wat wel en niet mag. Geen gekke dingen vond ik persoonlijk. Dit duurde maar een uurtje en vervolgens hadden we een vrije dag. Vandaag waren er geen winkels open omdat het Labour Day is in Canada. Ik had op internet gezocht of er een supermarkt open zou zijn en een stond op open. Milou en ik daarnaar toe, te voet… 40 minuten later kwamen we aan bij de supermarkt. Helaas, deze was toch gesloten. Onderweg waren we een Tim Hortons (de Canada Starbucks) tegengekomen. Hier zijn we op de terugweg even gestopt om wat lekker te eten en te drinken. Daarna toch maar de bus naar Fanshawe genomen. Lekker nog een filmpje gekeken en toen was het etenstijd… Er zou een BBQ zijn om 18.00 uur, dus wij hier naar toe rond 18.30 uur. De rij stond echt zo ver dat we dachten, laat maar doen die BBQ. We zijn om een pizza gelopen tegenover de school. Twee XL pizza’s voor vier personen is eigenlijk toch best wel veel! Maar de pizza was erg lekker. Vervolgens weer een film gekeken. Tijdens de film hoorde we heel veel lawaai en wisten niet zo goed wat het was… Keken we naar buiten was het vet aan het onweren en regenen. Het leek wel een lichtshow, erg mooi om te zien en de eerste ‘storm’ in Canada meegemaakt. Zo was de eerste september dag weer om. Morgen is het tijd voor kennismaking met het echte school leven. Eerst een kleine introductie en het samen stellen van onze vakken bij een docent. Helaas is dit nog niet helemaal rond maar hopelijk komt er morgen meer duidelijk.

Dinsdag 2 september was de eerste ‘echte’ schooldag. We moesten om 10.00 uur bij ene Troy zijn, wij gingen er redelijk vanuit dat dit een man was. Bleek het gewoon een donkere vrouw te zijn met halflang grijs haar. Echt niet wat we verwacht hadden maar een hele aardige vrouw. We moesten in een kantoortje gaan zitten en ze zou bij ons komen, liep er een man voorbij die les gaf en hier mochten we eigenlijk direct mee mee want hij gaf les aan de afdeling waar wij de meeste cursussen van hadden. Het was de afdeling ‘Concierge Services, Guest Relations Specialist’. Dus wij hadden al klein beetje een verkeerd beeld voor ons want dat is totaal niet wat wij verwachtte…. Gelukkig was een aardige man en hij vertelde veel en het was een kleine kas maar wel aardig opzich. Deze dag doorgebracht en om 15.00 uur weer een meeting met Ms Troy. We mochten cursussen kiezen die we wilde, maar omdat het erg onduidelijk was welke cursus wat precies inhield hebben we dit nog niet gedaan. We hebben besloten om eerst nog eens goed te oriënteren en te luisteren naar de komende dagen. Dus het is nu even afwachten wat we zullen gaan doen. De vakken zijn toch niet precies wat met onze opleiding te maken heeft. Tuurlijk zijn het vakken waar je wel iets van zal leren maar het is niet wat we verwacht hadden. Nog even afwachten maar zal wel goed komen. ’s Avonds weer om boodschappen, nu naar de Superstore, een andere supermarkt hier in de buurt. Weer bijna 2 uur rondgebracht. Wij kunnen toch lang in supermarkten lopen hoor, haha. Je hebt hier ook zoveel keus en het is toch nog even goed zoeken allemaal. Maar uiteindelijk wel veel dingen kunnen vinden en hebben we lekker zelf broodje hamburger gemaakt want onze mealplan is nog steeds niet geactiveerd. We gaan hier morgen maar weer eens achteraan.

Woensdag 3 september was er weer een nieuw dag. Een nieuwe dag die vroeg begon want we hadden een ontbijt met heel de tourism and hospitality afdeling. Om 09.00 uur begon deze dag. Het duurde een uur en vervolgens zouden we weer les hebben. Eigenlijk hadden we al besloten dat we deze les niet wilden volgen omdat je daar een uniform voor nodig zou hebben en hier hebben we eerlijk gezegd geen zin in. Dus wij naar die leraar dat we het niet zouden volgen. En toen kreeg die ons (Milou en mij) omgepraat dat het een goede cursus is om Engels te leren want je moet ook presenteren enzo. Nja, het leekt wel interessant opzich, dus geef het een kans dachten we. Simone had al besloten dat ze het sowieso niet zou gaan doen dus zij was al terug gegaan. Wij naar die les en het was behoorlijk saai om naar te luisteren. Maar des ondanks lijkt het me een hele interessante cursus, maar helaas sloot het niet aan bij onze opleiding. Je gaat elke week naar een hotel en krijg daar een rondleiding, moet daar vragen over stellen, je leert de stad kennen en de leraren gaan mee om aan je body language te werken etc. Dus echt wel een hele interessante cursus en zeker als je  de hotelwereld in wilt en hier vandaan komt. Maar dit is voor ons niet het geval dus hebben wij besloten om het ook niet te gaan volgen. En omdat er dan nog maar weinig cursussen overblijven in Toerisme en Hospitality hebben wij besloten om cursussen te gaan volgen van Business School. Wij hebben dit vandaag geregeld maar er komt heel wat bij kijken. Natuurlijk de sector van toerisme laten weten dat wij daar mee gingen stoppen maar moesten we wel eerst zeker weten of wij Business konden volgen. Hier kregen we gelukkig al snel een mail op terug en dit was mogelijk! Een nieuwe learning agreement moest weer gemaakt worden en nu hopen dat die snel terug gestuurd wordt met een handtekening eronder. Dat zal wel goed komen, morgen moeten we op gesprek komen bij de Business school welke vakken we willen volgen en of het allemaal mogelijk is qua roostering. Ik ben benieuwd! Vanmiddag hebben we lekker even op het ‘sportveld’ op het grasveld gechillt. Het zonnetje scheen en het was goed te doen buiten. Was even lekker, even lekker rust! Daarna was het al weer tijd om te eten en we hebben eindelijk het mealplan geregeld! Je kunt dan door heel de school eten, hier zijn verschillende restaurants en eettentjes. Er staat een bedrag van $600,- en hier moeten we 3 maanden van eten. Alleen het is niet heel veel gezonds wat op het menu staat maar dat is nog even zoeken want we zijn eigenlijk nog maar bij een restaurant geweest en er stond wel iets van salade op. Dus dat zal ook wel goed komen. Zodra het rooster bekend is, is het misschien verstandig om naar de gym te gaan om wat te regelen zodat er gesport kan worden, haha. Dat zal wel lekker zijn aangezien m'n hart al zowat in het vet drijft hier. Ik heb het nog steeds naar m’n zin en vanmiddag voor het eerst weer even m’n ouders gesproken, en Luna gezien. She is still alive!

Vanavond natuurlijk weer een filmpje gekeken en straks lekker naar bed. Er zijn hier ook al volop feestje aan de gang, maarja, eerst even alles voor school op orde hebben en wie weet wat er daarna allemaal nog gedaan kan worden. Bij de Business school zitten ook veel meer internationale studenten die ook leuke uitjes samen plannen enzo. Bij Toerisme was dat helemaal niet. Dus ik heb er echt zin in om business vakken te volgen ook al is dat misschien ook niet precies wat ik in gedachten had. Het gaat om de ervaring en leuke dingen doen en de vakken zijn eigenlijk maar beetje bijzaak. Dus gaat helemaal goed komen!

Goedemorgen voor jullie en welterusten voor mij! Ik wou vandaag foto’s maken van de campus, maar helaas mijn fotocamera was leeg. Dus foto’s zullen binnenkort wel komen!

Ik heb begrepen dat jullie ook lekker een nazomer hebben. Geniet er van zolang het nog kan!

Super bedankt allemaal voor de lieve berichtjes, vind ik erg leuk om te lezen! Jullie kunnen ook 'lid' worden van mijn blog. Dan krijg je een mailtje als er weer een nieuw blog op staat. Dan moet je even je e-mail adres invullen op de website en dan krijg je elke keer een mailtje. Dit is mogelijk als je het leuk vind!

Liefs, Thyrza

1. Jan en Mirjam:
    4 september 2014
    Ha lieverd, geweldig hoe je ons op de hoogte houd, maar uh.......school maar bijzaak
  2. Jan en Mirjam:
    4 september 2014
    Geniet ervan en haal eruit wat er in zit!
  3. Esther:
    5 september 2014
    Spannend te lezen dat jullie hebben gekozen voor toch iets heel anders; Business school. Papieren komen vast wel in orde. Heel veel succes!