London, here we are

31 augustus 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Hebben jullie een lekker weekend gehad? Helaas begint er weer een nieuwe werkweek! Ik heb gehoord dat het lekker weer wordt in Nederland, dus dat is nog beetje een meevaller. Hier een blog wat ik/wij de afgelopen dagen hebben meegemaakt.

Donderdag 28 augustus vertrokken we dan naar de plaats waar we eigenlijk voor naar Canada waren gekomen, richting London. Om 08.00 uur vlogen we al vanaf Edmonton dus het was weer een vroegertje. We hadden een overstap in Ottowa en iets voor 17.30 zijn we geland in London. Hier is het twee uur vroeger dan in Edmonton, dus nu is er nog maar zes uur verschil met Nederland. Een taxi genomen naar de campus en het kon beginnen, dachten we. We moesten ons melden bij Residence 3. Moesten onze naam zeggen en dan kregen we een envelop met wat informatie, een formulier voor schade en een waspas, werkt het zelfde als de chipkaart bij ons. We moesten naar de buren residence en daar zouden wij verblijven. Helaas ging dit niet zo makkelijk als verwacht allemaal… Ik stond wel op de lijst en voor mij lag wel een envelop klaar met papieren. Maar helaas, voor Milou en Simone was niets… Toch mochten we allemaal naar de Falcon Residence (waar wij verblijven) om hier een kamer te krijgen, dus gelukkig was het geregeld en hier hebben zij hun envelop gekregen. Was toch even schrikken maar gelukkig goed gekomen. Het zijn echte leuke kamers. Je zit met z’n 4en in een ‘appartementje’ waar ieder zijn eigen kamer heeft, er zijn twee badkamers, een gezamenlijke woonkamer en een gezamenlijke keuken. Leuk ingedeeld, alleen beetje jammer dat er niets was qua inrichting. Er staat een tv, een bank en een stoel en een eettafel met vier stoelen eraan. And that’s it. Niet zo veel dus. Op de kamers is het nog leger, er is een onopgemaakt bed, bureau en stoel en een soort van ‘kast’. Wij zijn dus om half 8 maar naar de walmart gegaan om hier nog dekens te kopen zodat we toch konden slapen. Dat was een leuk gezicht in de bus, maar gelukkig overleefd. Toen we terug kwamen in onze kamer was het vierde huisgenootje ook gearriveerd uit Nederland. We waren compleet.

Vrijdag was het de dag van inkopen doen, inkopen doen en nog eens inkopen doen. Pfew, wat hebben wij veel moeten kopen en moeten sjouwen. ’s Morgens eerst even de schoolpas opgehaald wat ook gelijk onze buspas is. Erg handig! Toen dit achter de rug was zijn we weer naar de Walmart gegaan. We zijn twee keer heen en weer gegaan en hebben in totaal iets van 5,5 uur in de Walmart gelopen. Maar dan zijn we nu dus ook een eind. Dat is wel fijn want dan kunnen we komende dag misschien de school een beetje verkennen en de buurt zodat we weten waar we naar toe moeten als we les hebben. Vandaag hebben we ook pas om 4 uur geluncht en om half 10 avond gegeten, haha, echt een hele aparte dag. Maar het is wel beetje apart dat er gewoon niets is en dat alles nog gekocht moet worden. En met het openbaarvervoer al die dingen halen is echt niet het allerleukste, haha. Maar het is gelukt! Nu na een dag hier geweest te zijn vind ik het er allemaal erg leuk uitzien en vind de kamers echt ook heel leuk (ondanks dat er nog niet veel was). Ben benieuwd naar komende dagen!

Zaterdag heb ik lekker uitgeslapen tot een uur of 11. Daarna op het gemakje gaan eten met zijn alle. Vervolgens zijn we weer naar de Walmart gegaan voor de laatste spulletjes. Helaas hadden we eerst bijna een uur op de bus moeten wachten omdat we eerst niet mee mochten omdat onze pas niet goed was ofzo, maar van de volgende buschauffeur mochten we gelukkig wel mee. Nou, weer drie uur later waren we klaar bij de winkels. Maar nu zijn we dan zo goed als compleet, gelukkig. ’s Avonds hebben we lekker zelf pasta gekookt en filmpje gekeken.

Vandaag hebben we weer lekker uitgeslapen, wat gaan eten en zijn we naar de White Oaks Mall geweest. Dat is een winkelcentrum in London, vergeleken met Edmonton is die erg klein maar er zitten wel wat leuke winkels gelukkig. Het is wel een busrit van bijna een uur, dus dat is misschien maar goed ook. Gaan we er minder vaak naar toe, haha. Ik heb wat shirtjes, vestje en twee paar allstars gekocht. Eindelijk weer nieuwe Allstars, en nog voor een leuke prijs ook! Vanavond uit wezen eten en daarna in een winkeltje een magnum gekocht. Wij dachten, lekker een magnum, deze koste wel 4,50 dollar dus die moest wel lekker zijn dachten we. Helaas, deze was te hard bevroren en niet te eten. We hebben m dus weg moeten gooien. Gelijk weer wat van geleerd, daar nooit meer wat kopen (is namelijk tegenover de school). We verdwalen nog steeds een beetje want het is hier zo groot en je kan langs alle kanten naar binnen en buiten. Dat is nog wel even zoeken maar zal wel goed komen. Morgen hebben we een soort van informatie bijeenkomst met de residence over de regeltjes enzo denk ik. ’s Avonds schijnt er een bbq te zijn. We moeten het eigenlijk nog allemaal even goed bekijken. Komt zoveel op je af in een keer. De meiden zijn nu film aan het kijken dus ik ga maar even mee kijken! Ik heb al een paar foto’s van hoe m’n kamer er uit ziet! Ik ben er erg blij mee. Mag ook wel want het kostte genoeg, haha.

Fijne werkweek weer allemaal!

Liefs, Thyrza

Oja, voor de mensen die het leuk vinden, mijn adres hier is;

Thyrza Moes 619-2, Falcon House Residence

Fanshawe College Residence

1001 Fanshawe College Blvd London

Canada

1. Jan en Mirjam:
    1 september 2014
    Hey meis! Ziet er goed uit. Goed dat je het adres doorgegeven hebt, kunnen we een kaartje met je verjaardag sturen
  2. Leun:
    1 september 2014
    Heel veel succes daar. Zal wel spannend zijn. Leuk appartement en de inrichting komt nu vanzelf wel als het maar gezellig is!
  3. Maranda:
    1 september 2014
    Super verhalen en leuk om te lezen dat alles zo goed gaat!! Succes op school!!
  4. Lieke:
    1 september 2014
    Hey, ziet er goed uit! Veel succes met je eerste echte schooldag!
  5. Esther:
    1 september 2014
    Appartement ziet er leuk uit. Wat een straf om zo veel te moeten winkelen, hihi. Heel veel succes op school!!
  6. Miranda lansman:
    8 september 2014
    nou thyrza ziet er leuk uit nog een beetje kaal maar gelukkig niet zo n piepklein kamertje xxx