First week

8 september 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Hier weer een blog van mij. Het is best uitgebreid allemaal omdat ze dat thuis leuk vinden om te lezen. Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden, zo niet, sorry! Mochten jullie het wel leuk vinden kunnen jullie je ook ‘inschrijven’ op mijn blog door je e-mail adres ergens op de pagina in te typen waardoor je op de hoogte blijft als er een nieuw verhaal op staat! (Via facebook werkt dit niet altijd).

Donderdag 4 september hadden we een afspraak met Ingrid van Business School. Bij haar konden we cursussen kiezen en het rooster maken. Dit was gelukkig makkelijk geregeld en hebben wel een lekker rooster. Maandag vrij, dinsdag van 08.00 – 10.00 en van 16.00 – 18.00, woensdag 09.00 – 11.00 en 15.00 – 17.00, donderdag 10.00 – 11 en vrijdag van 15.00 – 17.00. Dus goed te doen, het zijn veel tussenuren maar we wonen op school dus kunnen gewoon terug naar ‘huis’ of om boodschappen of wat dan ook. Dus dat is wel lekker. We hebben nu de cursussen; customer behaviour, marketing management, sports & event marketing, organizational behaviour en marketing communication. Ik ben erg benieuwd wat het voor cursussen zijn en ik hoop dat ik het allemaal kan volgen. Gelukkig zijn we met meer, kunnen we elkaar altijd nog helpen. Omdat we deze dag geen les meer hadden na het gesprek zijn we naar een andere mall gegaan in London, Maisonville mall. Hier waren ook veeeeel winkels. Hebben hier lekker 5 uur rondgelopen en wat gegeten en was de dag al weer om. ’s Avonds waren we best gaar dus gingen we een filmpje kijken maar we waren te moe om het af te kijken dus dat komt nog wel een keer.

Vrijdag 5 september was het de eerste dag dat we dan echt een schoolles gingen volgen. We moesten pas laat beginnen dus we konden uitslapen… konden ja, want helaas, om 08.00 uur waren ze hier al het gras aan het maaien waardoor ik wakker werd en dat was niet alles, het was ook keihard aan het onweren waardoor het onmogelijk was om door te slapen. Zulke harde knallen heb ik nog niet eerder gehoord. Ik schrok er zo van dat ik maar uit m’n kamer ging en Milou dacht het zelfde want we stapte op het zelfde moment onze kamer uit, haha. Nja, we waren gelijk wakker. De dag kon weer beginnen. Omdat we pas laat les hadden hebben we wat was gedaan. Alles is weer fris en fruitig. Het was ondertussen al lunchtijd en we zouden eerst om boodschappen gaan maar omdat wij uren in een supermarkt kunnen rond lopen hebben we maar besloten om dit niet te doen omdat we anders misschien niet de les van 15.00 uur zouden halen. We zijn wat gaan eten op school, hier is een Subway op school waar je kunt betalen met je mealplan. Erg lekkkker! De eerste les was goed te volgen. Het was marketing communications. Eerst kregen we uitleg van de library mevrouw hoe je de website kan gebruiken van de library en waar je wetenschappelijke artikelen etc. kunt vinden. Is erg handig om te weten, wel een beetje saai om naar te luisteren. Maar denk dat elke les saai was geweest. Vanaf juni ofzo hebben we namelijk al geen lessen meer dus het is weer even wennen om in de schoolbanken te zitten. Na de uitleg van deze mevrouw kregen we les over hoofdstuk 1 uit het boek. Was goed bij te houden en het kwam ook al beetje bekend voor uit de marketing lessen van thuis. Dus dat is al een opluchting. Ik heb eens even gekeken hoeduur de boeken ook zijn, je bent zo 600 dollar kwijt voor 5 boeken! Echt bizar gewoon. Dus even kijken of we het online kunnen verkrijgen of tweedehands of dat we samen kunnen doen want dat is echt veel geld voor 3 maanden, haha. En we blijven natuurlijk maar arme studenten met vele andere interesses. Na de les zijn we gelijk naar de downtown gegaan met andere internationale studenten. Het was tenslotte weekend! We hebben wat gegeten op de patio van een restaurant. Soort tappas, erg lekker! Wij, 4 Nederlanders, waren met 3 andere meiden uit Finland. Het is hier al paar dagen heel warm waardoor we lekker buiten op het dakterras konden zitten. Helaas doordat het zo benauwd is komt er ook veel onweer en moesten we naar binnen verhuizen omdat het toch weer slecht weer werd. De lucht was bijna pikzwart en er kwam wat herrie en nattigheid uit! We waren gelukkig net op tijd binnen. Toen we net binnen zaten kwamen er nog 3 andere exchange students bij. Een Nederlander, een Belg en een Fin ook. Alle drie jongens. Er zijn nog meer exchange students maar door het slechte weer zijn zij niet meer gekomen. Die zullen we vast nog wel een andere keer ontmoeten! We hebben hier zo’n 5 uur gezeten denk ik, lekker gegeten en gedronken en zijn we weer terug naar ‘huis’ gegaan. Ze gingen nog een klein feestje doen ofzo, maar wij waren best moe dus zijn lekker terug naar boven gegaan. Het was een leuke avond en ze lijken allemaal heel aardig, dus dat zal zeker wel goed komen!

Zaterdag 6 september hebben we lekker op het gemakje gedaan. ’s Morgens eerst even aan de Ice Bucket Chalange deelgenomen omdat mijn buurman mij genomineerd had. Vervolgens gingen we naar de drogisterij hier omdat we daar een klantenpas van hadden en korting kregen (dachten we). Dit was helaas niet zo het geval, maar toch wel gekocht wat we zochten. Daarna weer lekker naar de mall geweest om wat te winkelen. Haha. Verassend. En Natuurlijk weer om boodschappen. ’s Avonds wildenn we eten op de campus maar helaas, deze sloot al om 19.00 uur en we waren precies om 19.00 uur terug op de campus dus pech gehad. Dan maar naar de Italiaanse overburen. Heerlijk lasagne gegeten. En toen was de dag eigenlijk al weer ver om. Rustig en relaxt dagje zoals een zaterdag hoort te zijn!

Zondag 7 september begon ook lekker chill, we hadden niet echt plannen alleen wat ideetjes. Martin Garrix trad op in London dus misschien was het wel leuk om hier naar toe te gaan. Jammer genoeg kostte een kaartje 100 dollar dus dat vonden we niet de moeite waard. Toen maar wat rond gewandeld in de buurt hier en wat foto’s genomen. Het was zulk lekker weer. Na een stukje gewandeld te hebben bleek dat er ook gewoon dicht bij een Wal mart zit! Dus voortaan kunnen we ook te voet naar de Wal mart (als we niet te veel nodig hebben). Op de terug weg een heerlijke Frappuccino Chocolat bij de Starbucks gehaald. Nog meer foto’s genomen en we waren weer terug bij de campus. Toen maar weer met het eten begonnen want we gingen lekker thuis wat eten, een keertje weer wat gezonds want daar komen ze hier echt tekort aan! Lekker rijst met wat saus en paprika, uitjes, champignonnetjes en kalkoen. Mjammie, smaakte goed! ’s Avonds nog wat dingen uitgezocht wat we zouden kunnen doen in de tijd dat we hier zijn. Er zijn wel wat leuke dingen uitgekomen maar nog niet alles is helemaal duidelijk. Maar waarschijnlijk zullen die verhalen ook op m’n blog komen zodra ik ze meegemaakt hebt. Dus gewoon blijven lezen! ;) Daarna samen met Milou een filmpje gekeken. ‘Blended’. Gewoon een film waar je om moet lachen en niet voor moet nadenken. Heerlijk. En toen was de dag al weer om en zat ik hier mijn blog te schrijven. Morgen lekker nog een dagje vrij want ze vinden ons hier zo aardig dat wij gewoon 3 dagen weekend hebben!

Vandaag, maandag 8 september, hadden we nog een dagje vrij. We zijn de dag al vroeg begonnen want we wilden wat dingen doen vandaag. Om half 10 zaten we al in de bus naar mall toe. Hier hebben we 3 uur rondgelopen, we hadden sportkleren nodig om te sporten hier. Hier zijn gelukkig redelijk goedkope winkels waar we konden slagen. Twee sportbroeken een hempje en een gewoon een leuke trui kunnen scoren. Daarnaast ook nog sokken maar dat is wat minder interessant, haha. Nja, eigenlijk ook niet want het zijn van die speciale sneaker sokken, echt super handig! Die zie je niet als je lage all stars etc. aanhebt. Echt een uitvinding! Maargoed, dat was dat, het was lekker weer vandaag dus het was mooi weer om naar het park te gaan. Hier in London zijn meerdere parken, grote en kleine, helaas wisten we even niet meer waar de grote parken waren en we hadden natuurlijk ook de plattegrond niet bij. Daarom maar naar het kleine park in Downtown gegaan, ‘victoriapark’. Lekker op een bankje gezeten met een Chocolate Frappuccino van de starbucks, mjammie! We waren eigenlijk toch wel heel gaar van niets doen waarschijnlijk dus zijn we rond een uur of 4 weer richting de campus gegaan. Hier lekker wat gechillt en ’s avonds weer wezen eten in een restaurant op de campus. Hierna eigenlijk niets meer gedaan. Beetje nog gezocht wat we kunnen gaan doen en hoe veel het allemaal gaat kosten etc. Ook hebben we de sportschool uitgezocht welke groepslessen we kunnen gaan volgen. Morgen even naar de sportschool om het verder te regelen. Ik ben benieuwd, en heb er zin in, het is namelijk al echt nodig!

Bedankt dat jullie nog steeds mijn blog lezen, ben benieuwd hoeveel er nog daadwerkelijk altijd lezen, haha. Maargoed. Het is ook voor de mensen die het leuk vinden om te lezen!

Ik ga zo naar m’n bed toe, ook al is het nog maar 10 uur. Morgen start een nieuwe schoolweek. Onze eerste hele schoolweek in Canada. Spannend! Het begint al vroeg morgen, om 8.00 uur de eerste les, niet normaal! Gelukkig maar tot 10.00 en dan pas weer om 16.00 uur. Morgenavond is er ook een feest hier op school. Hier hebben we ‘kaarten’ voor gekocht. De ‘kaarten’ is gewoon een tshirt wat je aan moet doen op dat feest, haha. Ik ben benieuwd! Wordt vervolgd.

Fijne dag vandaag en tot snel allemaal!

Liefs, Thyrza

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan en Mirjam:
    9 september 2014
    Gezellig Thirrie! Leuk om alles weer te lezen. Succes vandaag op school! Papa kwam thuis uit de nacht en het eerste wat hij zei was: er is weer een blog :-) Dikke kus van ons!
  2. Miranda lansman:
    9 september 2014
    hoy thyrza jullie beter in de mall gaan wonen lol
    hier is het op t moment ook mooi weer en gelukkig geen onweer .en veel plezier op je feestje daar wil ik wel meer van horen xxx ons
  3. Marieke:
    9 september 2014
    Ook ik vind het leuk om te lezen ;) Veel plezier verder en succes op school!
  4. Esther:
    10 september 2014
    Lekker onderuit op de bank je blog gelezen, heerlijk!! Je verwent ons wel. Ik hoop dat je het vol kan houden (qua tijd en huiswerk), als school echt helemaal is begonnen. Ik kijk alweer uit naar je volgende blog, hihi. Dikke knuffel van ons xxx
  5. Oma van Driel:
    10 september 2014
    Hoi thyrza. Leuk dit allemaal te lezen. Veel succes plezier. Liefs opa en liedewey