Tweede week alweer!

12 september 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Bedankt dat jullie nog trouw mijn blog lezen! Vind ik leuk om te zien als jullie een reactie plaatsten! Bedankt hiervoor! Hier komt weer een vervolg op mijn voorgaande blog.

Dinsdag 9 september was het weekend helaas weer voorbij want we moesten weer naar school, en dan ook echt al om 8.00 uur ’s morgens. Was beetje vraag maar we zaten er braaf. Het was wel een interessante les vond ik. Customer behaviour dus dat kan voor alles wel interessant zijn. Deze les duurde tot 10.00 uur en daarna moesten we eigenlijk wachten tot 16.00 uur… Dus dat was de moeite, ‘gelukkig’ hadden we nog veel te doen dus de tijd kwam wel vol. Ook even gedoucht want ’s avonds was het feest hier op school, dan moest dat niet meer na de les gedaan worden. Van 16.00 tot 18.00 uur hadden we Marketing Management. Was ook een interessante les en ook een aardige leraar. Hierna was het dus feest en het entreebewijs was een tshirt, dus iedereen moest het zelfde shirt aan. Beetje saai natuurlijk dus we gingen wat knippen en zo bleven we knippen, haha maar uiteindelijk toch naar het feest kunnen gaan. Hier was gratis pizza van Domino’s en Monster energy drank en Nestea blikjes te verkrijgen. Als het gratis is moet je er natuurlijk goed gebruik van maken en onze Nederlandse naam hoog houden. Maar wat een blikken zijn dat zeg! Ik had een Nestea blik… hier zit gewoon 695 ml in. Nou ik vind dat niet gezond, maar het was wel lekker. Ik had de smaak Mango, nog nooit gezien in Nederland en ik houd ook helemaal niet van icetea maar beter dan energydrank maar deze was goed te doen. Heb je aan 1 blikje genoeg voor de hele avond dus dat is wel makkelijk, haha. Classified kwam optreden, blijkbaar een bekende rapper hier in Canada ofzo. Ik kende m niet maar het was wel te doen. Heel de avond dus rap en hip hop geluisterd, nou, gelukkig was het maar voor een avond want dat is niet echt m’n ding maar opzich wel leuk voor een keer. We waren weer met twee meiden uit Finland. Het was een leuke avond! Maar niet te laat gemaakt want de volgende dag hadden we weer gewoon les en het stopte ook al om 23.00 uur dus was een mooie tijd! Gelukkig is het heel de avond droog gebleven.

Wat een regenachtige dag was het vandaag, woensdag 10 september, bah! Vanmiddag is het gaan regenen en het is niet meer gestopt. Heel somber en heel nat, haha. Maargoed vanmorgen was het nog wel droog en toen hadden we weer les om 09.00 uur. Sport, entertainment and events marketing. Een leuke les en een leuke leraar die maar blijf praten. Hij had eerst een uur over zichzelf en over algemene leuke dingen gepraat over ice hockey en football en baseball en noem maar op en al die jongens praten daar natuurlijk mee mee, dus dat duurde wel even. Maar leuk om naar te luisteren. Na een uur begon dan toch echt de les maar omdat hij zoveel gepraat had moest hij heel snel door de stof heen haha. Dus van de week nog maar eens goed de powerpoint doornemen. Bij deze les komen er 5 gastsprekers dus dat is wel leuk. Ik ben benieuwd! Deze les duurde tot 11.00 uur. De volgende les begon om 15.00 uur dus we hadden weer even tijd. Omdat we nog boeken nodig hebben etc. ben ik hier maar achter gaan zoeken op een soort marktplaats/prikbord maar dan in Canada natuurlijk. Ik heb al twee boeken kunnen vinden voor een leuke prijs! En een ander boek besteld via internet dus ik ben benieuwd of die ook echt aankomt en wanneer ik dat te horen krijg aangezien er geen brievenbussen zijn ofzo! Erg spannend, haha. Die andere twee boeken heb ik gewoon van ‘oud’ studenten over gekocht. Deze woonde ook nog gewoon in London want ze konden ze brengen naar de residence. Wat erg makkelijk was. Het is wel beetje apart want je voelt je net een dealer ofzo omdat het eigenlijk heel snel gedaan is. Hij geeft het boek en ik geef het geld en de deal is gesloten, haha. Gelukkig gaat het maar om boeken. Nu nog twee andere boeken zoeken en hopelijk kunnen we die ook vinden voor een leuke prijs. Lekker een broodje gehaald bij het ‘restaurant’ tegenover onze residence. En dat smaakte goed, mjammie! Daarna gelijk weer naar de ticketverkoop omdat we nog leuke uitjes wilden kopen. Het eerste uitje is al a.s. zaterdag naar Canada’s Wonderland. Dat is een pretpark boven Toronto, dus ik ben benieuwd! Dan gaan we voor het eerst met de bus hier de ‘omgeving’ bewonderen en dan lekker een dagje in een pretpark. Hopelijk is het een beetje mooi weer maarja, als je eenmaal doorweekt bent maakt het ook niet meer uit natuurlijk. Het tweede uitje staat gepland op 20 september naar de Niagara Falls. Dit gaan we samen doen met de Finse exchanges dames. Is ’s morgens vertrekken en ’s avonds weer terug. Ik heb ze natuurlijk al paar keer gezien maar het is ook al weer bijna 6 jaar geleden dus ik heb er ook wel zin in! We gaan hier nog wel een keer terug naar toe omdat ik hier graag m’n verjaardag wil vieren maar we kijken wel even. Eerst de 20e! En we hebben ook kaartjes gekocht voor een Ice Hockey game! Dit is gewoon in London in de Budweiser Garden. En het is Toronto Meaple leafs tegen Philadelphia! Dus ik ben benieuwd. Heb er ook echt zin in! Na deze aankopen moesten we nog naar de les, ‘Organizational behaviour’, ook een erg interessante les. Maar wat vragen die leraren veel van je zeg. Bij elke cursus moet je wel quizen invullen en om de week een assignment maken en groepwerk en hoofdstukken lezen en pffff. Gelukkig is het in Nederland een stuk beter te doen! Haha. Het is echt weer even wennen om aan school te gaan werken. Ook is het Engels wel even wennen, het is goed te volgen in de les, maar als je zelf een opdracht in het Engels goed moet neerzetten is wel even lastig. Ik ga hier morgen even goed voor zitten. Na de les had ik hier geen zin meer in en eigenlijk ook geen tijd want Milou en ik zijn gaan sporten. We hebben een sportabonnement afgesloten en gaan er aan beginnen. Door dat slechte eten hier is het echt nodig dus we gaan het proberen vol te houden. Vandaag de eerste les gedaan, Insanity Core. Nou, ik dacht dat ik dood ging. Na 4 maanden niet of nauwelijks gesport te hebben is het echt even zwaar, haha. Gelukkig hebben we het beiden overleefd ook al stonden de buiken op ploffen omdat we niet zo lang daarvoor gegeten hadden. Eigenlijk wilden we gaan squassen, want dat kan hier ook, maar de banen waren bezet dus dan maar de groepsles. Maar pff, hahaha. Ben wel erg trots op ons dat we het gedaan hebben. We gaan proberen om elke week paar keer te gaan. Met het abonnement kan je ook gaan zwemmen maar het zwembad is hier een kwartier vandaan met de bus. Dus dat moet ik nog even uitzoeken. Na de sport ook niet meer echt zin om iets te doen natuurlijk dus heb nog wel wat geprobeerd maar schoot niet op. Nu lekker mijn bed in, morgen hebben we maar een uur les. Kunnen we daarna gaan knallen voor school! Welterusten.

Donderdag 11 september begon de dag redelijk vroeg, we hadden les om 10.00 uur en het duurde maar een uurtje dut was goed te doen. Het lopen ging beetje lastig door de spierpijn maar kwam toch wat vooruit. Na de les zijn we terug naar de kamer gegaan, hebben we wat kleding gewassen en zijn we gaan lunchen en zijn we natuurlijk wat dingen voor school gaan doen want je moet hier zoveel doen. Ik heb nog even geskypt met me ouders, de eerste keer dat ik hier ben dus dat is wel leuk. Daarna weer om boodschappen naar de Wallmart en nog wat andere winkeltjes bekeken die hier ook in de buurt zijn. ’s Avonds lekker pizza gehaald en verder niet veel meer gedaan behalve een filmpje gekeken. Een heel simpel dagje gehad dus, ook wel eens lekker.

Vrijdag 12 september, vandaag, hadden we pas laat les, om 15.00 uur pas. Milou en ik zijn ’s morgens gaan squassen. We hebben een uur gesquast, echt heel leuk om te doen. Had het nog nooit gedaan maar na paar keer inslaan ging het redelijk. En pfew, wat krijg je het daar warm van. Omdat we eigenlijk nog steeds spierpijn hadden van de les van woensdag ging het niet allemaal even soepel maar goed, we blijven lekker bezig. Verder nog wat voor school gedaan etc. Om 15.00 uur naar de les, deze les duurde 2 uurtjes en daarna nog om boodschapjes geweest die we gister niet meer mee konden nemen of vergeten waren. Toen we door de school liepen keken we buiten, zat er opeens een soort van bevertje ofzo, echt heel grappig om te zien! Milou dacht dat het een Konijn was, maar het was een hele aparte, haha. Daarna lekker wat wezen eten in een restaurant op school. Ik had lekker Chicken Souvlaki, een Pita Gyros, mjammie. We zouden ’s avonds nog naar de Finse meiden gaan, maar die gingen de stad in al rond 22.00 uur en we hadden pas rond 21.00 uur contact met ze dus dat was niet echt meer de moeite. Zijn we maar gewoon thuis gebleven en het vervolg gekeken op de film die we gister hadden gekeken. Je moet wat doen. Nu snel naar bed want morgen staat er een leuke dag op de planning! We gaan naar Canada’s Wonderland! Een pretpark hier met veel achtbanen en noem maar op. Ik ben benieuwd en hopelijk is het een beetje mooi weer!

Tot snel allemaal en bedankt dat jullie het lezen. Een berichtje achter laten mag altijd en vind ik erg leuk! Oja, het kan zijn dat de tekst vol spelfouten zit maar ik typt het eigenlijk heel snel en altijd voor ik ga slapen dus dan ben ik al half slaperig! Sorry hiervoor.

Ondertussen ben ik zaterdag al weer een maand weg! Wat gaat de tijd eigenlijk toch snel hé!

Fijn weekend!

Liefs, Thyrza

1. Deborah:
    13 september 2014
    Lees dat jij het erg naar je zin heb. Leuk je zo te volgen nog veel plezier de komende maanden!!!
  2. Mart en Claartje Huijgens:
    13 september 2014
    Weer leuk om te lezen dat jullie de dagen goed doorkomen.
    Veel plezier in de achtbanen!
  3. Jan en Mirjam:
    13 september 2014
    Hoorde vanmorgen bij de bakker dat er weer een blog was
  4. Jan en Mirjam:
    13 september 2014
    Mijn reactie is maar voor de helft geplaatst. Hierbij nogmaals: Vanmorgen bij de bakker hoorde ik dat er weer een blog was :-) Nu net gelezen. Jullie zijn goed bezig!! Veel plezier vandaag. Liefs en een dikke kus!<3
  5. Marieke:
    13 september 2014
    Goed bezig Thyrza! Ik zie je al helemaal afgetraind terug komen in Nederland ;)
  6. Elly:
    13 september 2014
    Weer super leuk om te lezen.....wat hebben jullie het vervelend daar!!
    Grapje geniet er lekker van met elkaar. Veel plezier in wonderland.
  7. Esther:
    13 september 2014
    Weer een leuk verslag. Je houdt ons goed op de hoogte! En zo te lezen is het daar erg saai
  8. Esther:
    13 september 2014
    De knipoog in weggevallen na saai......