Hotel life, hondenuitlaat service en verhuizen!

1 december 2015 - Puerto Jiménez, Costa Rica

Lieve allemaal,

Hier weer een update uit Costa Rica. Afgelopen dagen is er veel gebeurd maar ook weer niet. Ik heb in die tijd geen blog bijgehouden dus ik ga even in mijn geheugen graven. Hoe is het verder in Nederland? Ik kan me nu niet voorstellen dat het al December is en dat het echt koud kan worden in Nederland, hier loopt het zweet nog steeds van ons hoofd, die hitte went nooit denk ik!

Ik ben vorige week geeindigd met vrijdag 27 november, maar ik ga ook weer verder met deze dag. We zijn ’s middags lekker wezen lunchen met Janina aan zee. Ik had hier shrimps in de knoflook met frietjes, en die smaakte goed! Na het eten zijn we bij twee huizen gaan kijken. Een huis was een appartementje op 2 hoog. We kwamen hier binnen en het voelde gelijk als een thuis dus dat was al een positief punt. Er was een slaapkamer en het andere bed stond gewoon in de woonkamer/keuken. Dus dat is niet ideaal maar het is een optie. Het was hier wel alleen bloedheet omdat je natuurlijk op de tweede verdieping zit. Er waren nog wel wat puntjes maar het zag er goed uit, plus we hadden een veilig gevoel omdat het op de tweede verdieping zit. Hierna gingen we nog naar een huis kijken. Dit was gelegen aan zee. Dus een prachtige locatie tussen de mangroves. Het was een groot eenstaandhuis en de huisbaas woont er zeg maar boven. Van buiten zag het er in ieder geval heel mooi uit, maar toen we binnen kwamen was het echt net een bunker! Echt letterlijk. Heb nog nooit een echte bunker gezien, maar dit was er denk ik wel een geweest. Het was een grote ruimte, met TL verlichting om het gezellig te maken. Er stond een bed midden in die kamer en aan beide kanten was een soort aanrecht wat dan de keuken en alles in 1 moest voorstellen. Dan was er nog een kamertje en hier stonden 2 bedden in. Geen kasten, helemaal niks. En dan nog een klein badkamertje. Hier zagen wij ons zelfs niet wonen de komende 6 maanden. En eigenlijk moeten we helemaal niet keuskeurig zijn omdat alles beter is dan het huis waar we eerst woonde maartoch. Ik had graag foto’s voor jullie genomen van de huizen, maarja, me camera is helaas gejat. Na de huizentour heeft Janina ons weer afgezet bij het hotel en zijn wij weer naar Dobby en Mila gegaan in het andere huis. We zijn maar uit eten geweest. Na het uitlaten etc. zijn we weer terug naar het hotel gegaan en hebben we heerlijk geslapen.

Zaterdag 28 november was aangebroken. ’s Morgens moesten we natuurlijk weer naar Dobby en Mila om ze uit te laten en hier hebben we dan ook ontbeten en geluncht. Omdat het nogal wat kost om steeds uit eten te gaan hebben we nu ’s middags al warm gegeten van wat we nog in de diepvries hadden liggen. Hierna zijn we naar het hotel gegaan en hebben we onze zwemkleding aangetrokken en zijn we naar het strand gegaan. Hier hebben we lekker gezwommen en wat gedronken bij het strandtentje. Ook had ik een beetje trek dus lekker slecht frietjes besteld. Had ik wel verdiend vond ik zelf. Na het eten etc. zijn we terug naar het hotel gegaan waar we lekker naar het zwembad gingen. Het zwembad grenst aan ons terras dus dat is ideaal. Hier hebben we lekker wat gechillt en daarna weer terug naar het huis gegaan waar we de hondjes weer uit moesten laten. Ook hebben we hier weer avond gegeten, en dat waren tosti’s. Lekker makkelijk en goedkoop! Na het eten weer naar het hotel gegaan. Er was ook nog een feestje ergens maar we waren te gaar van afgelopen dagen dus zijn lekker thuis (in het hotel) gebleven).

Zondag 29 november stonden er nog twee huizen op de planning om te gaan bewonderen. Dit was wat later op de dag dus zoals elke ochtend gingen we weer naar het huis om de hondjes uit te laten. Ook werd Mila vandaag opgehaald om bij een foster family te wonen totdat ze geadopteerd zal worden. Nadat Mila weg was en nadat we geknuffeld hebben met Dobby gingen we weer terug naar het hotel waar we weer in het zwembad gedoken zijn. Hierna gingen we dus bij de huizen kijken. Het waren weer twee huizen. Een huis zag er leuk uit en was ook goed beveiligd enzo dus dat sprak ons wel aan, wel was deze wat duurder omdat het normaal verhuurd wordt aan toeristen voor 100 dollar per nacht. Dusja hij zou er flink op achter uit gaan als wij het zouden huren. Het andere huis was een hostel en waren wel losse appartementjes bij het hostel, maar echt heel karig dus dat werd m sowieso niet! We zijn toen gewoon wat gaan rijden met Janina omdat ze best wel wat mensen kent hier dus via via kom je er wel. En zo kwamen we dus ook bij een huis dat leeg stond en verhuurd werd. Hier was alleen niemand dus via via heeft ze dat tel nummer gekregen en hier zouden we maandag kunnen gaan kijken. Deze zondag zijn we weer met Dobby wezen lopen en uiteten geweest tot dat we weer terug naar het hotel gingen waar we weer lekker gechillt hebben.

Maandag 30 november. Vandaag om 09.00 uur gingen we nog bij een huisje kijken en we hoopte echt dat dit het huis zou zijn. Maar dat was het helaas niet. De indeling was leuk en het zag er leuk uit, alleen het was zo slecht onderhouden dat er nog zoveel moest gebeuren en Janina vertrouwde niet dat het allemaal zou gebeuren dus dat werd niks. Ze wist nog wat adressen en hier zijn we dan gelijk achter gegaan. We konden gelijk nog twee huizen bezichtigen. Deze huizen staan nog helemaal leeg omdat deze niet gemeubileerd verhuurd worden maar hij wilde een nieuwe business opstarten waar hij de huizen gemeubileerd kan verhuren dus dat klinkt wel aantrekkelijk. Het eerste huis was dan ook leuk, veel hekken errond, grote tuin voor de honden etc. dus deze is al aantrekkelijk. Het andere huis was wat kleiner, ook prima maar voorkeur gaat toch uit naar het eerste huis. Nadat we alles gezien hadden moeten we even overleggen etc en dan toch een keuze maken. We hebben gekozen voor het dure appartement voor een maand en dan per januari willen we naar het huis gaan die helemaal opgeknapt gaat worden met de grote tuin, dus we zijn benieuwd! Na de huizenochtend zijn we weer met Dobby gaan kroelen en weer terug naar het hotel gegaan waar we weer gezwommen hebben. Einde van de middag gingen we met Dobby naar de dokter om te kijken hoe gezond ze is. Carlies wil Dobby graag meenemen naar Nederland en om een hond mee tenemen binnen de EU zitten er nogal wat regels aan verbonden. Dus we gingen even bij de dokter vragen wat de regels precies zijn en hoeveel het zou gaan kosten. Het gaat helaas veel geld kosten maar Carlies gaat alsnog proberen om Dobby mee tenemen en dat zou super leuk zijn want kan ze leuk met Aicka spelen! Dobby heeft gelijk rabies prik gehad en nog wat vaccinaties die ze nooit heeft gehad als pup zijn dus die heeft ze nu ook gehad. Omdat ze zo lief is heeft ze van mij een nieuwe halsband en nieuwe riem gehad en is ze weer helemaal ready to go! Na de dokter was het tijd om te eten en zijn we maar weer eens uit eten geweest en laatste rondje met Dobby gelopen en toen terug naar het hotel. Als het goed is wordt dit de laatste nacht in het hotel!

Dinsdag 1 december. Wat gaat de tijd snel! Het is al gewoon weer december! DECEMBER! Niet te geloven toch! Maarja, het is echt zo! Vandaag is de dag dat we naar ons nieuwe appartement gaat! Yeaah! Eindelijk weer een eigen plek waar we kunnen werken etc. we gingen wel pas later verhuizen omdat het anders veelste warm is. ’s Morgens zijn we natuurlijk weer naar Dobby gegaan, geontbeten en geluncht en daarna weer terug naar het hotel, in het zwembad gesprongen, koffer in orde gemaakt en om 16.00 uur stond Janina voor de deur om onze spullen te verhuizen. Eerst al onze koffers etc gebracht naar het huis, toen naar het oude huis gereden waar ook nog wat spullen stonden en spullen van haar en Dobby natuurlijk. Deze overgebracht naar het huis en we waren thuis! Hopelijk voelen we ons hier veiliger dan in het andere huis. Maar dat zullen we vandaag gaan merken, want het wordt onze eerste nacht.

Morgen gaan we naar een plaats dat dicht bij de grens ligt met Panama waar we goedkoper spullen kunnen kopen, en elektrisch apparatuur enzo. Dus ik ben benieuwd. Onderweg naar hier zullen we ook stoppen bij de politie die een verklaring voor ons kunnen maken. Ik ben benieuwd, het zal een vermoeiende dag worden maar dat zijn we ondertussen wel gewend! Ook al zitten we nog maar 3 weken in Costa Rica, het voelt al aan als een paar maanden. Ik hoop dat komende maanden wat rustiger gaan verlopen!

Welterusten voor mij en een fijne dag voor jullie!

Liefs, Thyrza

1. Jan en Mirjam:
    2 december 2015
    Succes meis! En veel geluk met de nieuwe woning. Dikke kus van ons
  2. Elly:
    2 december 2015
    Met wat jullie allemaal hebben meegemaakt lijkt het inderdaad wel of je er al maanden zit!!
    Hoop dat nu alles normaal zal verlopen en jullie een fijne tijd tegemoet gaan
  3. Frans Borremans:
    2 december 2015
    Hoi Thyrza, reizen is best wel vermoeiend, maar die hitte daar wen je wel aan. Het enige wat ik na een half jaar tropen nooit ben kwijtgeraakt is het geruis van de golven op het strand en het gebeuk van de golven op het rif in mijn oren. Nog heel veel plezier de komende tijd en kijk uit voor de jatmozen!
  4. Esther:
    4 december 2015
    Heel veel geluk in het tijdelijke appartement!! Dikke knuffel xxx