Malls, Halloween en heerlijk weekendje

3 november 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Allereerst wil ik even de mensen bedanken die op mijn blog reageren! Ik vind het erg leuk om te lezen dat mensen mijn blog leuk vinden en het daadwerkelijk ook lezen! Thanks! Hier komt weer een vervolg op mijn blog. Het is gelukkig nog niet heel druk met school dus er zal weer eens wat anders in staan dan allemaal werken aan school! Mag ook wel eens, toch?

De eerste dag na Montreal, dinsdag 28 oktober, had ik me helaas verslapen. We hadden les om 08.00 uur maar deze heb ik dus gemist. Zoals ik begreep van de andere heb ik niet veel gemist dus dan is het minder erg. Ik had blijkbaar mijn slaap hard nodig! Voor dit vak moesten we nog wel een opdracht inleveren deze avond, dus hier heb ik dan even hard aan gewerkt zodat ik hem in kon leveren. Sommige opdrachten zijn soms echt beetje nutteloos en vraag je je zelf af, wat moet ik hier nou weer mee. Maarja, wat moet, dat moet. Nadat de opdracht klaar was ben ik samen met Milou even naar de Hallmark gegaan. We hadden ’s middags nog les dus we konden niet te lang weg blijven. Helaas was er een ongeluk gebeurd waardoor de bus om moest rijden. De busreis deed er dus wat langer over dan gepland. Gelukkig waren we niet super lang bezig in de Hallmark dus we hadden weer op tijd de bus terug en konden de les dan ook van Marketing Management halen. Deze les was jammer genoeg ook een beetje saai maar we zijn toch weer geweest. Hierna gelijk wat eten gaan halen bij Oasis. Ik had van de keer eens zin in een grilled chicken. Was erg lekker! Na het eten gingen de meiden de Hobbit kijken en hier had ik niet zo’n behoefte aan dus ben ik wat nuttigs gaan doen. Ik ben mijn kamer op gaan ruimen. Maar dan ook gelijk even helemaal uitmesten en weggooien wat weg mocht. Gister heb ik ook te horen gekregen dat mijn ouders komen dus ik kan ook een hele hoop mee terug geven naar Nederland als zij er zijn. Hier heb ik dan ook gelijk even alles voor klaargezet en er staan al wat tassen op hun te wachten! Ik heb er daarom wel mega veel zin in als zij komen, om hier alles te laten zien en gewoon weer even lekker met papa en mama zijn!

Woensdag 29 oktober was al weer aangebroken, de les ’s morgens viel uit dus dat kwam goed uit! We moesten namelijk nog op jacht voor een Halloweenoutfit. We hadden al om 09.00 uur de bus zodat we op tijd in de mall zouden zijn, we hadden namelijk ’s middags gewoon weer les. We gingen eerst naar de Dollarama (zoiets als Wibra, Action etc.). Hier ben ik wat piraten spullen tegengekomen, ik ging dus als Piraat! Milou als Pimpampoentje en Simone als Heks. Kristel had haar spulletjes al en zij ging als Engel. Bij de Dollarma verkochten ze vooral accessoires voor de outfits dus we moesten ook nog even kijken naar kleding. Bij H&M zijn we allemaal geslaagd. Ik had een leuke rode jurk gezien en deze kon ik dan wat stoerder maken met de accessoires. Ook had ik nog een ander leuk setje gekocht, een zwarte knie rok en een gestreept shirt (wat eigenlijk ook heel goed kon als piraten kleding). We hadden honger gekregen van al dat winkelen. Tijd om wat te eten want we moesten over een halfuur al weer de bus terug hebben naar school. Nja, dat ging m dan toch niet meer worden. Dus heel slecht, hebben we deze les geskipt. Les kunnen we overal volgen, maar een Halloweenoutfit is echt typisch iets voor Canada dus dat kreeg een beetje voorrang. We hadden namelijk nog wat accessoires nodig. Uiteindelijk zaten we om 16.00 uur weer terug in de bus! We hebben dus gewoon weer 6 uur rond gelopen in de Mall. En dan is deze mall nog helemaal niet zo groot! Haha, maar wel erg leuk! Eenmaal terug thuis wat eten gehaald en daarna zijn we de Halloween spullen gaan passen. Bij Milou ging er al gelijk iets kapot dus moesten morgen weer naar dezelfde mall. We moeten ook naar Masonville want niet alles was er bij de White Oaks wat we nodig hadden. Na het eten nog een beetje aan school gewerkt en vervolgens zijn we Frozen gaan kijken. Kristel praat hier al over sinds we in Canada zijn dus vandaag ging het dan toch gebeuren. We gingen de film kijken! Wat blijven Disney films toch leuk hé!

Donderdag 30 oktober hadden we weer les om 10.00 uur. Hierna heb ik even lekker een vanille cappuccino met een donut gehaald. We moeten voor dat vak ook een groepsopdracht doen en dat is met ons vieren, dus dat is lekker makkelijk. We zijn dan na de les hier ook mee begonnen. om 14.00 uur hebben we de bus weer gepakt naar White Oaks mall om wat dingen terug te brengen. De rode jurk heb ik dus terug gebracht en ik ga mijn outfit maken met de zwarte rok en gestreept shirt. Hier waren we gelukkig binnen een uur klaar en konden we weer naar Masonville (de andere mall). Hier nog wat kleine dingetjes gekocht en de batterij van mijn horloge was leeg in de mall. Toevallig hebben ze hier ook een Fossil winkel dus kon ik gelijk veranderen. Eigenlijk kon ik beter een nieuw horloge kopen, wantja, dat doe je als je batterij op is. Maar heb het toch maar niet gedaan… Haha. We hebben wat gegeten in de mall en konden weer naar huis. Ondertussen was het al weer 19.00 uur geweest. Even gewacht op de bus en daar kwam de bus die we konden nemen (dachten we). Tot dat we opeens ergens stoppen en de buschauffeur vraagt of we verdwaald zijn. Wij dachten van niet, maar blijkbaar waren we dat wel. We hadden een andere lijn moeten nemen of de andere kant op met deze lijn. Gelukkig rijden de bussen hier constant rondjes dus we konden wel blijven zitten maar het zou wat langer duren. Om 20.45 waren we dan gelukkig ook thuis. Iets langer over gedaan dan gepland, maar nu weten we ook weer gelijk. Nooit meer deze lijn nemen!

De dag van Halloween was aangebroken, vrijdag 31 oktober. ’s Morgens wat gewerkt aan school en al wat voorbereidingen getroffen voor Halloween. We hadden namelijk nog les om 15.00 uur en deze les duurt normaal tot 17.00 uur. Gelukkig stopte ze al om 16.30 uur. Konden we snel wat eten halen en snel opeten om vervolgens ons klaar te gaan maken voor Halloween. We moesten namelijk om 19.30 uur al in Downtown staan want we gingen met een pubcrawl mee en de bus zou dan vertrekken. We wilden hier al eigenlijk wat eerder zijn, maar dat was niet gelukt. We waren allemaal verkleed; een engel, heks, pimpampoentje en een piraat. Ik had dus de zwarte rok aan met een gestreept shirt. Ik had ook een ‘tattoo sleeve’ gekocht, een riem waar ik het zwaard aan kon vast maken, een diadeem met een piraten hoed op, en nog wat armbandjes met doodkopjes, haha. Het was niet echt echt piraat, maar wel erg grappig. Helaas was ik door het gehaast vergeten om littekens te tekenen maar ach, gelukkig was het wel duidelijk dat ik een piraat was. Kristel heeft me ogen mooi opgemaakt en ik was klaar om te gaan. De echte Halloween kon beginnen! We hadden de taxi naar downtown genomen want als we de met de bus moesten zouden we te laat zijn voor pubcrawl. Hier waren we net 10 minuten en toen vertrok de bus dus we waren perfect optijd! Er stonden twee gelemonsters klaar en deze zouden ons brengen naar de clubs waar we naar toe zouden gaan. De eerste was echt uitgestorven, de mensen uit de bus waren de enige mensen, haha. Maar het was wel een gezellige tent! Hier bleven we een uurtje en moesten we weer allemaal instappen voor naar de volgende club te gaan. Alle clubs waren gelegen in London dus zo ver was het steeds niet rijden. De tweede club was ook nog niet heel druk maar dit werd langzamer hand gelukkig wel wat drukker. Was ook een leuke tent en hier ook ongeveer weer een uurtje gebleven om weer verder te gaan. Rond 22.00 uur waren we al weer bij de laatste club van de avond. Dit was een leuke tent en hier was het wel al aardig druk! We zijn rond 00.30 uur hier weg gegaan opzoek naar een taxi. Helaas waren wij niet de enige die een taxi wilden hebben. Uiteindelijk om 01.00 uur ofzo hadden we een taxi. En koud dat het buiten was! Het was ook zo druk en bijna elke taxi was wel bezet. We leken net hoeren aan de kant van de weg opzoek naar een auto. Echt niet zo leuk, maar gelukkig hadden we er een en konden we lekker naar huis, ons warme bedje in! Het was een leuke en geslaagde avond! Halloween, check!

Oktober zit er weer op en november is al weer aangebroken. De tijd gaat zo snel, het is al gewoon weer 1 november! Haha. Maargoed, gelukkig dat de tijd snel gaat, dat is een goed teken! Ik heb deze ochtend echt heerlijk uitgeslapen tot half 12! Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik zolang heb uitgeslapen, het was echt lekker! Haha. Toch maar uit bed gekomen en Milou had al eitjes gekookt dus kon lekker ontbijten met een eitje. We hebben denk ik wel twee uur aan tafel gezeten, beetje geklets en rustig wakker worden. Misschien was het toch wel tijd om iets te gaan doen. Misschien raad je het al, maar we gingen weer naar de mall. Het was ondertussen wel al 16.00 uur maargoed, haha. Heerlijk dagje. In de mall hadden we niet echt iets nodig ofzo maar gewoon wat gekeken. Rond half 7 gingen we weer terug naar downtown (nu wel met de goede bus). We gingen lekker uiteten. We hebben gegeten bij een pizzaria. De pizza was echt heel lekker, de tent zelf was beetje rommelig, onze tafel was niet zo stabiel en het was ook echt niet zo druk terwijl het bij andere tenten bomvol zat. Maar de pizza was echt heerlijk! Als toetje heb ik nog een lekker een cheesecake gegeten en toen had ik echt geen honger meer! Haha. Na het eten zijn we weer terug naar huis gegaan. Nog even een filmpje gekeken met z’n alle en toen lekker in bed gaan liggen waar ik overigens ook nog een filmpje heb gekeken. De klok wordt verzet vannacht dus kan toch een uur langer slapen! Uiteindelijk heb ik de klok al verzet zien worden toen ik nog wakker was, maargoed, haha.

Vandaag, zondag 2 november, heb ik weer heerlijk uitgeslapen, nu maar tot half 11 (wat eigenlijk dus al half 12 was, hihi). Ik heb nog wel even lekker langer in bed gelegen en toen vond ik het half 12 toch wel echt tijd om uit bed te komen. Even ontbeten en gedoucht en toen weer begonnen aan school. We gingen weer even aan de groepsopdracht werken met de roomies. Het ging niet echt heel goed maar toch iets kunnen doen. Dat concentreren is soms toch echt een opgave zeg, haha. Heel de middag eigenlijk aan school gewerkt. Maar heb wel een hoop kunnen doen gelukkig. ’s Avonds zijn we weer lekker uit eten geweest in Downtown. Nu weer bij Jack Astor’s waar we ook een keer in het begin zijn wezen eten. Ik heb eindelijk een steak gegeten waar ik eigenlijk al heel lang zin in had! En het was heeerlijk! Er zaten geen frietjes bij maar aardappelpuree, dat was ook goed te doen! Als toetje had ik ijs met marsmallows, brownie, chocolade ijsje en koek. Nou, ik kan je zeggen, at was overheeerlijk! Haha. Na het eten weer terug naar huis gegaan en weer aan school gewerkt. Voor een vak moesten we 6 quizes maken voor 23 november ofzo. Maar deze heb ik dus allemaal af nu! Hoef ik dat niet meer te doen als mijn ouders er zijn!

Nu ga ik lekker me computer afsluiten en een dutje doen! Morgen hopelijk weer eens sporten en moeten nog even om boodschapjes voor het avondeten en natuurlijk aan school werken ;). Haha.

Slaap lekker allemaal en voor jullie eigenlijk al weer een fijne dag toegewenst!

Ik zal proberen om eerdaags eens de foto’s op mijn blog te zetten. De meeste staan wel al op facebook dus jullie hebben ze misschien wel al gezien!

Liefs, Thyrza

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marieke:
    Leuk verslag, Thyrza! Succes verder
  2. Jan en Mirjam:
    3 november 2014
    Weer lekker gelezen! Je houd het goed vol!! Toen je wegging zei je nog dat je niet wist of je wel tijd zou hebben voor een blog Gelukkig voor ons heb je daar tijd genoeg voor....... Dikke kus van ons!
  3. Esther:
    3 november 2014
    Ik kan me alleen maar aansluiten bij jouw moeder...... weer heerlijk gelezen en ook ik vind het knap dat een blog je toch weer iedere keer lukt!! Wat een straf is dat eten daar in het verre Canada, haha. Dikke knuffel van ons!
  4. Lenny:
    4 november 2014
    Vond t weer super om te lezen
    Halloween komt er hier ook al aardig in
    Dus neem je piraten pak maar mee naar huis hoor
  5. Leun:
    4 november 2014
    Je moet jou blog niet s'morgens lezen, al dat eten Thyrza, ik krijg er honger van ! Succes verder daar en veel plezier met je ouders als ze bij jou zijn
  6. Kasja:
    5 november 2014
    Leuk Thyrza
    Veel succes
  7. Tante Yvonne:
    8 november 2014
    Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal doen tterwyl je in Canada bent. Dikke zoen van ons.
  8. Tante Yvonne:
    8 november 2014