Winter is coming!

15 november 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Hier weer een blog van mij! Ik weet niet of die heel uitgebreid gaat worden aangezien het bijna 12 uur, en morgen gaat de wekker vroeg. Om 07.00 uur ’s morgens moeten we namelijk hier weg zijn om een bus te halen richting Toronto! Maar ik wil het blog even af hebben zodat dat ook weer gedaan is, haha. Oja, hier heeft het al wat gesneeuwd! Zelfs zo erg dat het gras en de daken etc. wit waren! Ook was het hier vorige week nog 12 graden en de volgende dag opeens 0 graden! Brrrr. Haha

Maandag 3 november was het weer uitslaapdag. Ik heb dan ook heerlijk uitgeslapen tot half 11. Hierna ben ik wat voor school gaan doen en het beddengoed gewassen etc. De dingen die gedaan moeten worden zeg maar. Toen dat beetje gedaan was ben ik samen met Milou naar Downtown gegaan. Hier zijn we lekker wat wezen eten bij Williams Cafe. Een heerlijke BLT met een warme chocomelk met slagroom en daarna nog een chocolade milkshake, mjammie! Het was helder weer dus hebben we nog een rondje door Victoria park gelopen. Is niet een heel groot park maar wel even lekker om te wandelen. We gingen eigenlijk naar downtown om even bij Urban Outfitters langs te gaan want Milou had daar een leuke muts gezien! Deze heeft zij dan ook gekocht. Ondertussen was het al weer laat en tijd om terug naar huis te gaan. Onderweg moesten we nog wel even langst de supermarkt voor het avondeten. Er is ook een supermarkt dicht bij school en zijn vanaf hier dan ook naar huis gelopen, is zo’n 15 minuten lopen. Lekker pasta gemaakt en heerlijk gegeten. ’s Avonds hebben we Toronto geboekt voor het weekend van 15 november.

De volgende dag, 4 november, hebben we weer school. En dat is niet alles, ook is Lieke jarig! Hartelijk gefeliciteerd! Ondanks dat Lieke jarig is, gingen de lessen toch gewoon door. Om 8 uur begon de eerste les al weer, het was echt slaap verwekkend maar we zijn toch weer gegaan. Hierna ben ik met Milou weer eens gaan squashen. Na het squashen lekker Taco’s gehaald want het was Tuesday Taco day, haha. Heerlijk! Toch nog maar even aan school gewerkt voor dat we weer naar de les moesten. 16.00 uur hadden we namelijk weer les. Bang dat het weer slaap verwekkend zou worden, dus voor de zekerheid maar even een vanille cappuccino gehaald bij Tim Hortons. Na deze les zijn we bij de Out Back Shack gaan eten. Want het is hamburger en friet avond, voor maar 5,50. Daar moeten we van profiteren! Natuurlijk is het dinsdag, en dinsdag betekend ook boodschappen dag! Met korting en het gele monster. Nou wat wil een mens nog meer, toch? Haha. Als ik dit zo terug lees is het eigenlijk wel erg. Hoe standaard een dinsdag kan zijn! Haha. Na de boodschappen toch nog even wat voor school gedaan en lekker op tijd naar bed gegaan!

Woensdag 5 november hadden we weer een gast college bij de Sport les. Dit was een beetje saai maar toch ook wel weer interessant. Het is wel leuk om elke keer weer een ander soort bedrijf te horen. Nu was het de Canadian Baseball Hall of Fame. Dus opzich wel interessant! Na de les even bij de Fanshawe winkel binnen gewipt. Wil nog steeds een trui kopen dus ga volgende week eens even kijken! ’s Middags weer lekker een eitje gebakken want we moesten goed gegeten hebben want moesten weer aan de bak met Simon! Er is weer een nieuwe Case study en deze doen we natuurlijk ook weer met Simon, haha. Na Simon hebben we ook nog met de roomies aan de groepsopdracht gewerkt voor een ander vak. We hebben het er maar druk mee, met al die groepsopdrachten! Maarja, dan heb je ook wat. Hierna lekker wat gaan eten en vervolgens Harry Potter gaan kijken!

De volgende dag, donderdag 6 november, hadden we weer les. Na deze les gingen we even langs Ingrid (vrouwtje hier op school) om wat te regelen voor ons verblijf. We moeten 13 December er al uit en als we langer willen blijven moeten we 30 dollar per nacht per persoon betalen. Dat zien we niet zo zitten dus we kunnen het altijd proberen om te regelen dat we langer mogen blijven. Helaas was Ingrid er niet dus moeten een andere keer weer terug komen. Vervolgens met Sam aan een andere opdracht, de taken verdeeld en daar kunnen we ook weer mee verder. Hierna weer wat zelf voor school gedaan. Ook geprobeerd om in het computerlab te werken, wat hier heel normaal is, maar dat schoot niet op bij mij dus maar weer snel terug naar huis gegaan. We gingen ’s middags naar de Dutch Store, samen met Milou, Simone en Sam. Hier hebben we heerlijk pepernoten, chocoladeletter en specuaalsbrokken gekocht! Haha. Je kan het maar hebben, toch. ’s Avonds gingen we eten met de Finse meiden bij Jack Astor’s.

De laatste dag van de week was al weer aangebroken, vrijdag 7 november. Natuurlijk, zoals jullie misschien al kunnen raden, heb ik ’s morgen aan school gewerkt. ’s Middags was er weer les en was niet zo bijzonder. ’s Avonds weer bij Oasis gegeten (Grilled chicken van de keer). Hierna ben ik wat dingen gaan uitzoeken voor Califoranie. Kristel en Milou gingen op stap. Simone en ik hadden daar niet zo zin in dus bleven lekker thuis. Toen zij eenmaal vertrokken waren kon bij ons de film beginnen, ‘Blended’! Leuke film! Haha. Voor we het wisten was het ook weer laat, en zijn we snel in bed gekropen.

Zaterdag 8 november was eigenlijk gewoon een chill dagje. ’s Morgens weer lekker uit kunnen slapen, wat voor school gewerkt en ’s middags gingen we reizen plannen wat we willen doen als school klaar is. We hebben een mooie reis gepland door California! Ik ben erg benieuwd en heb daar echt al mega veel zin in! We hebben pizza’s besteld bij Domino’s Pizza en zij brachten de pizza dus helemaal tot aan de deur, haha. Was een lekkere pizza! (Ja pap, weer al pizza). Na de pizza zijn we Harry Potter 2 gaan kijken! Nog 6 films te gaan!

Helaas was deze zondag 9 november niet zoals andere zondagen, er kon niet uitgeslapen worden. Maar eigenlijk was dat helemaal niet zo helaas, want we gingen naar een basketball game. Het was International Student Welcome Day in Budweiser Gardens. Een ticket koste maar 10 dollar en voor deze 10 dollar kreeg je een ticket voor de basketball game maar ook een foodvoucher voor een broodje hotdog of pizza slice en een kleine pop! Normaal kost dit al 8 dollar ofzo, dus dit konden we natuurlijk niet laten schieten en daarnaast, we hadden nog steeds geen basketball game gezien dus dat kwam mooi uit! Ik vond het erg leuk om de wedstrijd te zien en ik hou gewoon van de sfeer in zo’n stadion!

Weer een week voorbij en het was weeral maandag 10 november. De tijd gaat echt mega snel en voor we het weten zit het er allemaal al weer op. Maarja, that’s life! ’s Morgens heb ik weer wat aan school gewerkt en nog meer aan school gewerkt en nog wat aan school gewerkt, haha. Maar na school werken heb ik ook nog even geskypt met papa en mama. Ook hadden we nog een afspraak met Sam voor de groepsopdracht en ’s avonds gingen we weer lekker uit eten bij de Italiaan tegenover school. Dus een prima dagje! (en oja, pap, hier had ik ook pizza)

Dinsdag 11 november was weer de dag van de saaie lessen, het squashen, de Out Back Shack van burger en fries dag en boodschappen dag! Zoals alle andere dinsdagen, haha. Alleen toch was deze dinsdag wel iets anders. Milou en ik liepen naar het squashen toen en wilden naar binnen lopen maar iedereen was stil en stond ook stil dus we wisten eigenlijk niet wat er aan de hand was. Ook kan je hier al paar weken een klaproos kopen die je dan kan opspelden. Wij wisten eigenlijk nog steeds niet waar die voor was. Maar blijkbaar is die voor veteranendag. Het was vandaag dus veteranendag en daarom stond iedereen ook even stil. Het was eigenlijk een minuut stilte, maar dan 10 minuten ofzo. Wel ‘leuk’ omdat ook meegemaakt te hebben. Ik heb ook wat geld gedoneerd en mocht ik ook zo’n klaproos!

Woensdag 12 november hadden we weer om 9 uur les. Ook weer een afspraak met Simon over de Case Study en voor het we wisten was het al weer lunch tijd! Een heerlijk broodje bij de Subway gehaald! Wat aan school gewerkt en daarna weer les. Een saaie les, zoals eigenlijk bijna elke les, maar ach, we waren aanwezig! Ook is het verblijf in New York geregeld tijdens oud en nieuw! Verder was deze dag erg saai, vooral wat aan school gedaan, maarja. Daar zijn we hier natuurlijk ook voor. Ik wil alles beetje af hebben zodat ik volgende week als mijn ouders er zijn niet zoveel hoef te doen! Ik stond er eigenlijk nog eens bij stil, hoe snel een jaar kan gaan en dat er veel kan veranderen in een jaar, bizar eigenlijk!

De volgende dag was al weer donderdag 13 november. Eerst weer les en daarna hadden we een afspraak bij Ingrid over onze Learning Agreement en over het verblijf. Nu was ze er gelukkig wel en heeft ze ons wat verder kunnen helpen, alhoewel ze ons weer heeft door gestuurd naar International Office. Dus, daar ook gelijk weer naar toe geweest maar helaas was deze mevrouw er nu niet. Dan maar even koffie gehaald met Kristel bij Tim Hortons. Na de koffie was het tijd om even naar de supermarkt te gaan. We gingen ’s avonds soep eten maar hadden nog wat dingen nodig dus Milou en ik weer naar de supermarkt om deze dingen nog te halen! Eenmaal terug van de boodschappen konden we weer terug naar International Office en als het goed is, is het nu geregeld. Dus we kunnen wat langer blijven in de Residence als we willen. Nu alleen nog kijken wat precies die planning gaat worden, haha. We hebben lekker eigen soep gegeten. Het honig pakketje kwam van de Dutch Store! Het was tomaten groente soep. Helaas kennen ze hier niet echt soepgroente of wat dan ook en als je het vers wil kopen dan moet je gelijk voor een heel leger kopen dus dat ging m ook niet worden. Uiteindelijk zat er ui in en heel veel gehaktballen. Het was een erg lekkere soep. Ook hadden we er stokbrood bij. Mjammie, dat smaakte goed! Na het eten nog wat aan school gewerkt. Ook gingen we nog even kijken voor vliegtickets naar San Francisco. We kwamen een goede prijs tegen dus wilden het bijna boeken, tot dat we zagen dat het voor 2 October 2015 was! Haha gelukkig zagen we het optijd. Hierna nog wat mooie prijzen gezien maar helaas nog niet kunnen boeken.

Vandaag, vrijdag 14 november, nog wat laatste dingen voor de groepsassignment met de roomies afgemaakt. Om 12 uur hadden we ook weer een afspraak met Simon en hier zijn we gelukkig al een eind mee gekomen! ’s Middags weer les natuurlijk, gelukkig liet ze ons al wat eerder gaan. Het was tevens ook de laatste Marketing Communication les. Volgende week al toets en daarna presentaties over de groepsopdracht. Na deze les zijn we eten gaan halen bij Oasis. In de brievenbus zat vandaag een kaart, en deze kaart was van Rob! Bedankt Rob! :D Nog wat aan school gewerkt en daarna met z’n 4en film gekeken! Christmas Crush, om alvast in de kerst sferen te komen voor de Christmas Parade zondag, haha. Helaas was het niet een hele goede film maar wel grappig. Na de film tas ingepakt voor van het weekend en toen zat ik hier het blog te schrijven. Vandaag heeft het trouwens gesneeuwd dat het bleef liggen. Het is niet heel veel, maar het gras etc. is wit! Dus, winter is coming to town!

Van het weekend gaan we naar Toronto. Morgenochtend om 08.30 vertrekt de bus naar Toronto en hier zullen we waarschijnlijk naar de Hockey Hall of Fame gaan en uiteraard wat winkelen en lekker eten etc. Zondag is het de Santa Claus Christmas Parade, hopelijk is het dan wel droog anders gaat het echt heel koud worden. Ze geven namelijk rond het vriespunt af! Ik ben benieuwd wat het gaat zijn, haha. Zondagavond landen mijn ouders op Toronto dus daar ga ik natuurlijk ook naar toe en dan heb ik maandag nog met m’n ouders in Toronto of wat we dan ook gaan doen! Heel de week zullen ze lekker bij mij zijn! Ik heb er zin in. Jammer genoeg word ik wel al weer 23 jaar komende week… De tijd gaat echt snel hé, voor ik het weet ben ik bejaard! Bluh!

Oja, post ontvangen vind ik nog steeds heel leuk!

Fanshawe College Residence

Falcon House

Thyrza Moes, 619-2

1001 College Blvd

N5Y 5R6 London, ON Canada

Het volgende blog zal pas weer komen als m’n ouders weg zijn denk ik! Prettig weekend voor nu, en tot snel!

Liefs, Thyrza

1. Jan en Mirjam:
    15 november 2014
    Bejaard? Dank je! Is trouwens niks mis mee. Ja, gek hè, hoe het er een jaar later uit ziet! Maar......je bent er wel veel sterker uit gekomen en hebt nu de tijd van je leven! Veel plezier en tot zondag!
  2. Mart en Claartje Huijgens:
    15 november 2014
    Geniet van je ouders en van elkaar.
    Veel plezier in Toronto.
  3. Esther:
    15 november 2014
    23 en dan al bijna bejaard? En bedankt haha. Gek dat er gewoon school was op de verjaardag van Lieke...... Heel veel plezier de komende tijd met je ouders!! Dikke knuffel van ons
  4. Elly:
    15 november 2014
    De weken vliegen zo voorbij....
    !!! Heel veel plezier in Toronto ennn met je ouders .
  5. Jan en Elly v.d.Klein:
    17 november 2014
    Fijn dat het zo goed gaat met je en nu ook nog je ouders op bezoek geniet van elkaar. Gefeliciteerd alvast met je 23 verjaardag das nog piep jong hoor!!
    Veel plezier lieve groetjes allle drie...