New York!

2 januari 2015 - New York City, Verenigde Staten

Hallo lieve allemaal,

Dit wordt het eerste blog vanuit Amerika! Ik had al een New York blog geplaatst maar doordat het allemaal beetje kort was en snel getypt was het niet echt compleet. Ik heb toen ik tijd had nog eens even alles doorgenomen en het wat uitgebreider gemaakt.

Donderdag 18 december om 16.00 uur zaten we in de bus naar Toronto. NEW YORK, HERE WE COME! Het zou een lange busrit worden want om 16.00 uur zaten we in de bus naar Toronto en we moesten overstappen op een bus naar New York. Het was beetje druk onderweg maar gelukkig hadden we de bus nog gehaald, deze bus had namelijk ook wat vertraging want vertrok pas een halfuur na tijd. Het was best wel druk naar NYC dus kwam er een extra bus bij en in deze bus zat bijna niemand, dus dat was lekker! Hadden wij de ruimte. De bus ging eerst naar Buffalo, en hier zouden we horen of deze bus ook door zou rijden naar NYC of dat we moesten overstappen op een andere bus. We hadden gelukkig geluk en konden blijven zitten. De bus was vertrokken en eenmaal bij de douane duurde het erg lang. Het was erg druk bij de douane en hebben hier dan ook 1.5 uur staan wachten. We hadden dus best wel vertraging en kwamen dan ook later aan in NYC. Eerst zouden we om 05.30 uur aankomen maar dit werd dus 06.30. Hans stond er ook al even te wachten. We zijn dan ook gelijk rennend naar de auto gegaan zodat we nog beetje voor de drukte weg uit de stad waren. Hans woont een stukje uit het centrum van New York. Hij woont zegmaar aan de andere kant van de Hudson River, zo’n 20/30 minuutjes rijden met de auto. Hij woont in het plaatsje Palisades en hier had hij ons dan ook gelijk naar toe gebracht. Hij had verse bagels en eitjes en vleeswaren en lekkere dingen gekocht dus we konden gelijk aanvallen want we waren uitgehongerd! Na het eten waren we toch wel erg moe dus zijn gelijk het bed ingekropen. We wilden eerst tot 10.30 uur slapen maar voor we het wisten was het 13.30 uur. We hadden het dus echt nodig! Hierna hebben we allemaal even lekker gedoucht en gingen we een stukje wandelen. Hans liet eerst de omgeving een beetje zien en toen zette hij ons ergens af wat nog 20 minuutjes lopen was naar huis. ’s Avonds was Dori er ook en hebben we lekker spaghetti met meatballs gegeten! Na het eten was het tijd om ons klaar te maken want we gingen gelijk met Luke mee op stap. Luke is de zoon van Hans en hij is 22 jaar, dus dat is leuk! Eerst gingen we bij een vriend wat indrinken en wat drankspelletjes doen. Hier was er iets van een spelletje met Amerikaanse drinks cups (offcourse) en een pingpong bal, hoe het spel heette weet ik niet maar het was geen beerpong, haha. Het was wel een grappig spel en ik was er goed in! Ben nuchter thuis gekomen ;) haha. Ik was tevens ook de bob dus dat moest wel. Toch leuk om hier te rijden in de auto, is niet veel anders dan thuis maar blijft leuk. Zeker omdat de auto’s zo groot zijn, haha. Rond 04.00 uur waren we thuis en het was toen dan ook echt tijd om te gaan slapen! Lange dagen met weinig slaap was dat. Ze zeggen ook niet voor niets; New York, the city that never sleeps.

Zaterdag 20 december waren we al vroeg wakker. De eerste dag dat we de stad in wilden gaan! Helaas waren we toch allemaal niet zo snel ’s morgens vroeg omdat we best moe waren maar opzich was dat natuurlijk ook niet zo gek. We hadden lekker wat gegeten met verse broodjes die Hans weer had gebracht. Hij wilde ons ook wel afzetten in het centrum, hoefde we de bus niet te nemen en dat is toch een stuk sneller. Dori was er ook bij dus er moest iemand in de achterbak liggen, haha. Leek me wel leuk, eens wat anders. Door New York City in de achterbak! Yeaah. Rond 13.00 uur waren we in het centrum. Hij heeft ons afgezet bij het Statue of Liberty. Hier hebben we dan ook gelijk kaartjes gekocht om op de ferry te mogen zodat we het beeld en de skyline konden gaan bekijken. Het was erg koud maar gelukkig duurde het niet zo lang. Op het eiland hebben we wat gelopen en natuurlijk heel wat foto’s gemaakt. Ook met de selfiestick en mensen blijven dat leuk vinden (en wij ook, hihi). Na de ronde over het eiland hebben we de ferry weer terug genomen naar het vaste land om de tocht door New York voort te zetten. We hadden wel erg honger want het was ondertussen al weer 15.30 uur dus het was tijd om wat te gaan lunchen. Van mijn vorige keren New York wist ik nog dat er in de buurt van Wall Street een McDonalds zat. Dus we zijn eerst over WallStreet gelopen met de Bull en toen zijn we McDonalds ingedoken. Hier lekker wat gegeten en zijn we verder gaan lopen. We wilden richting TimesSquare maar dat is toch een eind lopen van daar dus hebben we de metro genomen. Hier nog wat foto’s genomen en opzoek naar de Victoria Secret, hier was namelijk een aanbieding waar sommige nog gebruik van wilde maken! Eindelijk gevonden en eindelijk konden we naar huis. We waren kapot! Eerst opzoek naar de bus en nog de juiste bus vinden. Dit was even een gedoe, maar om 22.25 uur hadden we de bus terug. Het is ongeveer 45 minuten met de bus van het centrum naar Hans. Hans had gezegd welke halte het was maar dat hadden we niet helemaal begrepen dus we waren er iets te vroeg uit en moesten nog een stukje lopen om 23.30 uur ’s avonds, haha. Toch wel spannend! Maar uiteindelijk hadden we het gevonden. Om 00.00 uur stapte we dan ook binnen! Hierna zijn we lekker gaan slapen.

Zondag 21 december hadden we ons eigenlijk een beetje verslapen want we waren toch te moe. We hebben wat gegeten en bedacht wat we gingen doen. We gingen maar naar de Mall in de buurt, maar hoe kom je daar… Luke was thuis en we mochten zijn auto meenemen, dus dat was mooi! Op naar de mall. Het was even zoeken waar het was maar het was best wel makkelijk te vinden, alleen dan nog een parkeerplaats… Het was het weekend voor kerst dus opzich wel logisch dat het mega druk is, maar natuurlijk niet over nagedacht. Uiteindelijk na een halfuur ofzo eindelijk een parkeerplaats gevonden! We hebben 6 uur in de mall rondgelopen. ’s Middags hebben we nog wat gegeten bij TGI Friday’s. Rond 19.30 uur waren we thuis van de mall maar we moesten nog steeds avondeten. Er lag lasagne in de vriezer. Het duurde alleen 1 uur en 40 minuten voordat het klaar was dus om 21.15 uur zaten we aan ons avondeten, haha. Het was wel erg lekker maar misschien iets te veel van het goede! Hierna zijn we lekker gaan slapen, in de hoop dat we de volgende dag wel naar de stad zouden gaan!

Maandag 22 december ging weer vroeg de wekker en nu waren we er wel allemaal optijd uit! Om 10.00 uur zaten we de in bus naar NYC. We zijn eerst naar TimesSquare gegaan, hier een hele fotoshoot gehouden en toen hebben we wat leuke winkels bekeken zoals de M&M Store. We hadden weer honger maar gek genoeg kunnen we nooit zoveel eetplekjes vinden maar nu kwamen we wat tegen. Een cafeetje waar je kon eten wat je wilde dus dat was makkelijk. Hierna naar Grand Central Station gegaan en het Empire Statebuilding gezien. We zijn er nog niet op geweest want het was te mistig buiten en dat vonden we zonde. Wel zijn we bij het Rockerfeller Plaza geweest met de mega kerstboom! Nog wat winkels bezocht en wat gaan avondeten en weer terug naar de bus. We waren om 21.00 uur terug thuis. ’s Avonds wat tv gekeken en weer lekker het bed ingekropen.

Dinsdag 23 december hadden we om 11.00 uur de bus. Het was een regenachtige dag dus we konden niet super veel doen. Nja, dat kon natuurlijk wel maar dat vonden we zonde. Vooral zonde voor de foto’s, haha. Dus we zijn naar het American History Museum geweest. Best wel leuk museum om te zien, en groot! En vooral druk. Maar misschien kwam dat ook door het weer. Hier hebben we paar uur rondgelopen. Hierna zijn we weer naar buiten gegaan en het spetterde nog steeds! Dus niet echt iets kunnen gaan doen. Nog de winkelstraat in maar dat waren we ook snel beu dus opzoek naar eten gegaan. We hebben gegeten bij een Irish Pub. Hierna terug gegaan naar de bus om weer naar Hans te gaan.

Woensdag 24 december was aangebroken. Eerst zouden we naar New Jersey gaan voor de Kerst maar hier was wat tussen gekomen dus ze kwamen nu kerst vieren in New York! We hadden eerst lekker uitgeslapen en hierna konden we voorbereidingen gaan treffen voor kerst. Samen met Hans en Milou zijn we om boodschappen geweest. De gewone supermarkt en de Chinese supermarkt, haha. Grappig om te zien maar daar verkopen ze ook gewoon lekkere dingen en ook levende vissen, zielig hé! Toen we terug kwamen van de boodschappen kon er gekookt worden en het huis versierd worden. Hans begon met koken en wij met het huis versieren. Het huis had eigenlijk nog geen kerst sferen maar Hans heeft een appartementje meer in de city en Luke en Kristen (zijn kinderen) wonen in het huis in Palisades maar die doen niet zo aan huis versieren enzo maar omdat Kerst nu hier gevierd werd moest dat nog wel even gebeuren! Toen we het huis nog aan het versieren waren kwamen Tante Yvonne, Ome Frits en Brandon al binnen vallen! Het eten was ook al een eind en konden lekker aan tafel. Na het eten hebben we nog lekker wat nagetafeld. Ook hadden we en cadeau gekocht voor Hans en Dori en voor Tante Yvonne en Ome Frits. Deze hebben we dan ook op Kerstavond gegeven en ook al vonden ze het niet nodig, ze waren er erg blij mee!

Donderdag 25 december was het Kerst! Merry Christmas! Eerst hebben we lekker wat uitgeslapen en daarna konden we gaan ontbijten. Helena (dochter van Tante Yvonne) en Steve waren er ook al toen we gingen ontbijten. Zij hadden echt mega veel cadeaus bij, bijna allemaal voor Brandon (hun zoon) maar wij kregen ook een cadeautje. Het was een body lotion en een hand creme. Super lief dat wij ook iets kregen! Na de cadeaus zijn we richting de Mall gegaan. Milou, Simone en Luke wilden graag naar de Hobbit dus die gingen die film bekijken en Kristel en ik wilden gewoon de Mall in, op de website stond dat de winkels wel open zouden zijn maar dat was helaas niet waar. Er waren misschien 5 winkels open, dus dat was niet echt de moeite. We zijn maar wat gaan drinken en gewacht tot dat de film klaar was! Hierna zijn we naar huis gegaan en hebben we weer heerlijk gegeten. Na het eten weer gezellig nagetafeld. Luke, Simone, Milou en Kristel gingen Unoën maar daar had ik niet zo veel zin in dus heb een filmpje gekeken op tv. Hierna lekker gaan slapen! Het waren relaxte Kerstdagen, ook al niet echt het gevoel gehad dat het al Kerst was, maar dat is toch altijd zo. Kerst is niet het zelfde als je het niet thuis viert!

Vrijdag 26 december, de dag na kerst, zijn we weer New York ingegaan. We wilden eerst naar Top Of the Rock gaan maar helaas was het hier al zo druk dat we pas om 16.15 uur op konden. Dus zijn we maar eerst even door gegaan naar Brooklyn Bridge. We gingen met de metro maar helaas was het nog een eindje weg dus moesten we eerst goed opzoek naar waar het nou precies zat. Uiteindelijk toch gevonden en zijn we er overheen gewandeld. Het was heel druk maar het was ook prachtig weer! We zijn naar Brooklyn gelopen. Hier wilden we even wat gaan eten. Helaas was de serveerster ons vergeten dus zaten al even te wachten, gelukkig kregen we een gratis soep en ons drinken gratis, dat maakt het dan weer goed, Want doordat we zolang moesten wachten konden we niet meer verder lopen om foto’s te maken van de skyline. We moesten weer terug want we hadden kaartjes voor Top of The Rock. Hier was het ook behoorlijk druk dus moesten even wachten maar het ging gelukkig redelijk vlot en waren nog op tijd boven voordat het helemaal donker was. Bij Top of The Rock heb je mooi uitzicht over de stad en op het Empire State Building. Ook was er net zonsondergang dus dat was een heel mooi zicht en in het donker is de stad net zo mooi als in het licht! Dus was zeker top! Hierna zijn we snel naar huis gegaan want we gingen vanavond weer op stap met Luke en z’n vrienden! Eerst wat drankspelletjes bij Luke thuis gedaan en daarna waren we klaar om te vertrekken. Ik was weer bob en de auto was volgeladen met 9 man! Was een leuke avond, rond 03.00 uur gingen we weer terug naar huis. Toen hebben we nog allemaal wat gezeten met z’n alle en was het om 05.00 uur toch echt tijd om te gaan slapen!

Zaterdag 27 december hebben we de ochtend nauwelijks gezien. Zoals jullie misschien wel begrijpen, waren we erg moe dus hebben we heerlijk geslapen en eigenlijk zijn we dan ook niet meer de stad in geweest. Luke had nog wel een idee om ergens naar toe te gaan dus daar zijn we mee meegegaan. Dit was een wandelroute langs de Hudson River met uitzicht over de Hudson River en New York. Was een mooie wandeling en het was wederom weer mooi weer, dan is het altijd goed! Hierna zijn we terug naar huis gegaan, wat tv gekeken en Luke kwam ook nog met het idee om uit eten te gaan. Dus dit hebben we ook gedaan. Het was bij een Japanner en dan voor je neus maken ze het eten klaar! Was erg lekker eten en ging er goed in! Het was wel veel maar we hebben natuurlijk allemaal een doggy bag mee naar huis genomen, zodat Luke hier nog van kon eten de volgende dag, haha. ’s Avonds wilden we nog op stap gaan maar al Luke z’n vrienden waren uitgeteld dus bleven we thuis een filmpje kijken en zijn we beetje op tijd gaan slapen zodat we de volgende dag weer de stad in konden!

Zondag 28 december gingen we de stad weer in. We gingen richting het Memorial op Ground Zero. Het is toch erg indrukwekkend om dat te zien. Heel bijzonder gemaakt. We wilden ook het museum in maar helaas was het te druk hiervoor dus zijn we weggegaan. We zijn nog wel even in St. Paul’s Cathedral geweest. Hier waren veel indrukwekkende beelden te zien. Hierna zijn we nog wat winkels gaan bezoeken, haha. Hier heb ik nog een mooie horloge bemachtigend, haha. De andere meiden hebben ook nog allemaal mooie spulletjes gekocht! En toen was het weer tijd om NYC te verlaten en terug naar Hans te gaan. We hebben Frozen gekeken en Luke keek ook mee, haha. Daarna hebben we hotel en hostels geboekt voor in San Francisco.

Maandag 29 december gingen we natuurlijk weer de stad in. We hadden wat lekkers gehaald bij Cake Boss Café van TLC. Hier hebben we lekker wat gegeten en daarna zijn we naar Brooklyn Bridge Park geweest om nog wat mooie foto’s te maken en te genieten van het uitzicht. Daarna weer terug naar de andere kant van het water om een lunch plekje te zoeken en daarna konden we naar het Memorial museum. We hadden al online kaartjes gekocht dus moesten niet mega lang in de rij staan natuurlijk. Het museum is heel erg mooi opgezet en het blijft indrukwekkend. Toch vond ik het kleine museum wat er eerst was indrukwekkender. Na het museum zijn we weer de stad in gegaan om winkels te bezoeken, haha. We blijven bezig hoor. Hierna was het daarom ook weer tijd om terug naar huis te gaan.

Dinsdag 30 december gingen we vertrekken van Hans naar een appartement in NYC. Deze hadden we geboekt bij AirBnb en ligt net wat meer in het centrum dan waar Hans woont. ’s Morgens hebben we dan ook alle koffers weer ingepakt en ons klaar gemaakt om te vertrekken. Hans en Dori hebben ons gebracht naar het appartement. Hoe we in de auto zaten was best wel grappig, haha. Gelukkig was het niet heel ver. Hans en Dori vertrouwde de wijk niet zo dus gingen even mee boven kijken bij het appartement maar alles zag er goed uit dus ze konden ons met een gerust hart achter laten. Even lekker gezeten en zijn we de stad in gegaan met de metro. We zijn wat gaan eten bij de Burger Heaven, haha. Waren lekkere burgers met krul frietjes, mjammie. We wilden gaan schaatsen in Central Park dus op naar Central Park. Ondertussen was het al 21.00 uur en we waren allemaal beetje gaar en het schaatsen was ook best wel duur en we dachten dat komt nog wel! Dus zijn we even naar een winkeltje gegaan om wat drinken en lekkers te kopen en konden we terug naar het appartement. Hier was Netflix op de tv, dus hebben we een filmpje gekeken en zijn we het bedje ingekropen!

Woensdag 31 december was het oudjaar, maar dit jaar was het niet met oliebollen en vuurwerk maar met lekker lang in bed liggen en klaarmaken voor in de kou te gaan staan. Dit jaar gingen we oud en nieuw op Times Square vieren! We hadden het idee om daar al optijd naar toe te gaan zodat we een goed plekje zouden hebben, maar het werd wat later. We gingen rond 15.00 uur naar de stad toe, hier nog even wat gegeten want we hadden nog niet ontbeten en niet geluncht. Dus dit was ons ontbijt, middageten en avondeten in een! En gezond dat het was, twee pizza slices! Haha. Maargoed, gegeten te hebben waren we klaar om een plekje te zoeken. Heel veel blokken waren al afgezet dus konden bijna nergens meer in. Uiteindelijk konden we toch nog een straat in, dus hier zijn we in gegaan en stonden bij de 52nd street, en Times Square is op 43nd street ofzo, haha. Maar we hadden beeld op het scherm en beeld op de bal, dus wij stonden prima! Nu nog even 6 uur overleven. Helaas konden wij geen muziek horen enzo, maar we maakte het zelf wel leuk. Uiteindelijk, om 23.30 uur ging er een raam open en kwam er een man naar buiten met een grote box en ging er even een feestje van maken. Hij was beter al eerder gekomen, haha. Maar was erg leuk! En toen, was het aftellen en viel de bal en toen was het 2015! Happy New Year! Het was een heel leuk om daar te staan met Oud&Nieuw maar zal het niet nog perse een keer doen, haha. Laat het jaar 2015 maar komen!

Donderdag 1 januari was aangebroken, de eerste dag van het nieuwe jaar. Vandaag wilden we op het Empire State Building. We waren alleen beetje laat wakker en waren pas om 14.00 uur in de stad dus hebben eerst even wat gegeten en daarna naar het Empire State Building gegaan, hier stond alleen een rij van 4 uur dus dat ging m niet worden. Dan maar gaan winkelen. Nog All Stars gevonden en een spijkerbroek. Dus ik ben klaar met kopen en klaar om te vetrekken naar het volgende avontuur! We hadden nog een tas nodig omdat anders niet alles mee zou kunnen dus deze hebben we nog even gekocht en toen snel naar huis om de koffer af te zetten want we wilden nog steeds gaan schaatsen in Central Park. Helaas was het al 20.00 uur en moesten ook nog eten dus schaatsen ging m weer niet meer worden. We hadden een take out besteld (de buurvrouw had dat gedaan want via onze telefoon liep het niet helemaal) en deze konden we gaan ophalen 3 blokken verderop. Dus dat hebben we gedaan. Lekker Spare Ribs gegeten en wat filmpjes gekeken en toen om 00.00 uur zijn we begonnen met de koffer in te pakken, haha. Om 02.30 uur lagen we dan ook pas in bed!

Vrijdag 2 januari, vandaag, ging de wekker om 10.00 uur. Tijd om ons klaar te maken om te vertrekken. Kristel gaat niet mee naar Californië dus zij moet al iets eerder weg dan ons. Ons vliegtuig vertrekt om 20.30 uur naar San Francisco! En Kristel haar vliegtuig vertrekt om 17.30 uur naar Amsterdam. We zijn nu nog de laatste dingentjes aan het opruimen en aan het klaarmaken. Hopelijk gaat het allemaal goed en komen we aan in San Francisco. Als alles goed gaat zijn we vannacht om 00.10 uur in San Francisco. We hebben een hotel geboekt dicht in de buurt van het vliegveld dus moet allemaal goed komen!

Dit was dus mijn eerste en laatste blog vanuit New York. Klaar om te vertrekken naar het volgende avontuur!