Dit was november weer, Time flies...!

1 december 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Hier weer een nieuw blog! Het gewone leven is weer begonnen en het is weer knallen voor school want de toetsen komen eraan. Gelukkig hebben we ook nog wel wat relaxte dagjes gehad! Oja, ik vind het echt super leuk dat jullie mijn blog nog steeds lezen. Ze zijn elke keer echt lang, en soms probeer ik het kort te houden, maar dat kan ik gewoon niet zo goed, sorry! Nog 2 maanden en dan zijn de bloggen gedaan, hihi!

Dinsdag 25 november hadden we weer om 8 uur les, maar daar ging ik graag naar toe want dit is de laatste les van dit vak! Dus nooit meer om 8 uur op zijn, heerlijk! Hihi. Omdat de les al om 8 uur begin moeten we er natuurlijk vroeg uit. Vandaag was het heel leuk wakker worden want Sinterklaas was langs geweest. Ik wist niet dat hij ook in Canada komt, maar dat is dus wel zo, alleen daar gooien ze niets in je schoen, maar hangen ze het aan de deur. Er hing een tasje aan de deur met een gedicht ‘Lieve Thyrza, Sinterklaas is nu in Nederland, maar denkt ook aan de studenten aan de andere kant, helemaal in het buitenland. Dit cadeau is speciaal voor jou. Ben je nieuwsgierig? Kijk dan maar gauw! Groetjes, Sint & Piet. Weet niet goed hoe ik het moet beschrijven maar er zat een hout blokje in die je als decoratie neer kan zetten en er stond een tekst op; There is nothing on this earth to be prized more than true friendship. Dus een hele lieve Sinterklaas en Piet! Toen toch naar de les gemoeten en na de les hadden we honger. Op school heb je ook nog een soort eettent waar je kan ontbijten. Hebben we nog nooit gedaan, maar nu de tijd begint te tikken werd dat toch ook wel eens tijd. Hier hebben we lekker een eitje met bacon, toast en nog wat anders maar weet niet meer hoe dat heette, soort van gefrituurde aardappel maar dan met een jasje errond, haha hoe dan ook, het was erg lekker! Na het eten zijn Milou en ik naar de mall geweest, ik moest nog wat kaartjes kopen dus zijn we even gaan doen. We hebben altijd best veel tijd deze dag tussen de lessen door en nu was het nog even rustig met leerwerk enzo dus dan konden we dat mooi doen! We waren dan ook optijd terug voor de volgende les om 16.00 uur. Deze les was niet heel interessant maarja, we zijn toch weer geweest. Hier kregen we ook een het cijfer terug voor het werkstuk die we hebben moeten maken. We hadden 76% goed gedaan, nu moesten we nog een presentatie erbij maken en dan zou het eindcijfer zijn. De presentatie is morgen dus dat nog is even spannend. Na de les zijn we bij de Italiaan gaan eten. 11 dollar voor pasta (dachten we). Dit was dus 12 dollar, ze hebben de prijs met een dollar verhoogd, haha. Gelukkig nu pas, hebben we de voorgaande weken goedkoper kunnen eten, hihi. Na het eten natuurlijk weer om boodschappen geweest. Na de boodschappen hebben we Harry Potter 3 gekeken. Lekker wat speculaasbrokken, pepernoten en peperbollen op tafels gezet, hihi. Na de film het bed ingedoken want de volgende dag weer een dagje les!

Woensdag 26 november begon de dag om 10.00 uur. We hadden een gastcollege en deze was een uur later dan normaal. Wat wij totaal niet erg vonden natuurlijk. Dit gastcollege was wel interessant, moeten we weer een opdracht van maken en dat is dan de laatste! Van de vorige kregen we vandaag ook het cijfer terug, ik had een 9,0 dus mooi cijfertje! Hopen dat ik deze nu ook weer goed maakt dan heb ik een mooi gemiddelde, hihi. Om 13.00 uur hadden we en afspraak met een leraren over een werkstuk. Dit is een Marketing Plan over een bowlingcenter in London. Dit moeten we dan ook gaan presenteren. We gingen nu bespreken wat we goed gedaan hadden en wat we precies moeten presenterne. We hadden het goed gedaan want ze heeft ons een A gegeven. Welk cijfer dat precies is, weten we niet, maar A+ ofzo is het hoogste wat je kan krijgen, dus dan is een A wel goed, haha. We zullen het cijfer wel zien op onze cijferlijst maar het is in ieder geval een dikke voldoende! Na deze meeting hebben het een en ander voor school gedaan. We hadden om 15.00 uur weer les, die les waar we ook die opdracht met Simon hadden moeten maken, dit cijfer kregen we ook terug, en hier hadden we weer een 9.0 voor! De lerares zei dat we het hoogste cijfer hadden van de drie klassen die ze heeft, dus ik denk wel dat we dat goed gedaan hebben! Haha. Deze telt ook 25% mee dus ik denk dat het wel goed komt met dat eindcijfer! Na deze les zijn we wat eten gaan halen bij Oasis want we moesten daarna nog even gaan knallen voor de presentatie. De presentatie van Marketing Management waar we 76% van goed hadden van het werkstuk is samen met Sam. Hij kwam ’s avonds naar ons zodat we daar aan konden werken. De presentatie moest via internet en dan is de leraar ook online op dat tijdstip en dan skype je soort van maar dan anders. Hij ziet ons niet en wij zagen hem niet, je hoort elkaar gewoon en dan konden wij ook onze Powerpoint Presentatie laten zien, haha. Maargoed, het ging wel redelijk goed. Als eindcijfer van het werkstuk en de presentatie hebben we dan ook een 8.2. En dat voor een marketing over de Snack Wall, wat populair is in Nederland, hihi. Na de presentatie bleef Sam ook nog even hangen en is hij rond 24.00 uur naar huis gegaan en wij ons bed ingedoken. Dit waren dan al weer de lessen van de week. De lessen van donderdag en vrijdag zijn er niet meer want hier hebben we al toets over gehad en moeten er alleen nog maar voor presenteren. Vandaag wilde ik ook mijn Iphone updaten… maar dat ging niet zoals het hoort te zijn. Ik moest m inpluggen op m’n computer en verbinden met Itunes maar dat ging dus ook niet, dus heel de dag deed m’n telefoon het niet. Uiteindelijk was die weer aan de praat, maar deed me Apple ID het niet, dus ik was niet zo blij. Toch maar gaan slapen want het was tijd.

Donderdag 27 november, het eerst wat ik wilde doen is kijken of me telefoon het nu wel deed. Telefoon deed het, maar Apple ID lukte nog steeds niet. Gelukkig had ik thuis het een en ander over opgeschreven en had mama dat gezocht en toen kon ik eindelijk inloggen en deed hij het weer! Wel ben ik helaas alles kwijt van foto’s en contacten en noem maar op. Een geluk is dat ik de foto’s van de Canada de dag ervoor nog allemaal op me OneDrive had gezet, dus die ben ik gelukkig niet kwijt. Maar wel alle foto’s van de zomer, maarja, volgend jaar is weer een zomer! Deze dag gingen we naar de Mall toe. We wilden naar de White Oaks Mall, een nadeel is dat deze mall een uur met de bus is, maar je moet er wat voor over hebben. We kwamen bij de Victoria’s Secret en er was een actie, 2e bh voor de helft van de prijs! Nou, deze actie kon ik niet overslaan dus ik heb twee prachtige bh’s gekocht, hihi en Milou ook! Eigenlijk gingen we naar de mall omdat Milou er wilde gaan kopen, en nu waren ze nog eens in de aanbieding ook, hihi. Our lucky day! Hierna wat gegeten bij New York Fries en toen zijn we eigenlijk weer terug gegaan. Van die busreis word je toch altijd zo gaar, maarja, we hadden beloofd aan Kristel dat we op stap zouden gaan dus dat gingen we dan ook. Simone was nogal moe dus is lekker thuis gebleven. We gingen naar Jack’s, de tent waar we ook met mijn verjaardag naar toe waren, hier was het totaal niet druk haha dus dat viel een beetje tegen. Weer weggegaan en naar een andere gegaan, hier waren alleen maar oude mannen dus dat ging m ook niet worden! Toch maar weer terug naar Jack’s en nu wel gelukkig wat drukker. Op een gegeven moment zaten we op de wc en toen hoorde wat gepraat wat geen Engels was, maar het leek een beetje Fins, bleek het twee Finse meiden te zijn van toerisme! Haha, heel grappig! Zij waren hier met de toerisme klas waar wij eigenlijk ook eerst bij zouden komen dus dat was wel grappig! Was een geslaagde avondje uit. Rond 03.00 uur ging ik dan eindelijk slapen. De wekker gezet, want het was vrijdag Black Friday en dat wilde we niet missen!

Vrijdag 28 november, Black Friday in the States, en Canada neemt dat over! Haha. Onze eerst echte Black Friday. Om 07.00 uur ging de mall open, en daar wilden we bij zijn! Kristel lag nog in bed want die had ook ’s middags les. Milou, Simone en ik stonden om 06.00 uur bij de bus om naar de Mall te gaan. Toen de wekker ging was ik niet zo blij want lag er net 2 uur in, maar ach, moeten er wat voor over hebben! Het was al best druk maar niet zo mega druk zoals je altijd op tv ziet in Amerika enzo. Hier was het eigenlijk gewoon zoals alle normale dagen in de Mall, maar dan al om 07.00 uur ’s morgens, haha. We leken wel gek! Maar toch leuk om mee te maken. We hebben niet veel gekocht omdat we beetje rustiger aan moeten doen, haha. Rond 13.00 uur waren we weer terug op school. Hier was het ook korting in de Fanshawe winkel dus hebben allemaal nog een Fanshawe College trui gekocht, dat hoort er natuurlijk bij! We waren toch wel een beetje gaar van deze dag. Ik ben even gaan douchen om wakker te worden en dat werkte redelijk, hierna heb ik dan ook al wat dingen op een rij gezet wat geleerd moet worden voor de komende toetsen. Vanavond was er ook het een ander te doen in Downtown. Victoria Park (park in downtown) heeft allemaal ‘kerstbomen’ staan en deze worden versierd met lichtjes in de wintermaanden, vandaag werden de lichtjes aangedaan en dat zou allemaal tegelijk gaan dus dat zal wel mooi zijn! Hier wilden we dan ook naar toe, maar helaas gingen we iets te laat eten waardoor we de lichtjes niet meer gingen halen. Dus, het zal vast heel mooi geweest zijn om dat te zien maar niet voor ons, helaas, haha. We zijn wel nog een keer naar de mall gegaan maar dan ook met Kristel er bij. Zij wilden ook nog wat mooie bh’s scoren met die leuke deals en zij is dan ook kunnen slagen! Om 23.00 uur waren we dan ook eindelijk thuis van de mall en we hebben Black Friday overleefd en zijn snel het bed ingedoken! Wat was ik moe, haha.

Zaterdag 29 november heb ik heerlijk uitgeslapen, ik had het nodig! Om 11.00 uur kwam ik mijn bed uit en gingen we lekker croissantjes bakken en eitjes koken en bakken! Haha, was een heerlijke brunch! Na het eten is ieder naar z’n kamer gegaan want er moest weer geleerd worden. Volgende week hebben we 2 final toetsen, een opdracht, een quiz en een presentatie dus deze moeten we nog even gaan knallen! Bij mij ging het leren niet heel soepel maar heb het een en ander voor kunnen bereiden om echt te gaan leren. We gingen vanavond lekker zelf koken. Hamburgers met gebakken aardappeltjes en sla. Heerlijk gegeten! Het klinkt heel simpel maar de tafel staat dan bomvol want dan is er; sla, komkommer, tomaat, croutons, gebakken champignons, gebakken hamburgers (2 per persoon), gebakken aardappeltjes, 4 broodjes voor de hamburgers, sauzen, 4 verschillende soorten drinken… haha, zoals jullie lezen komen we niets tekort! Heerlijk gegeten en dat was nodig want we moesten er een avondje tegenaan. We gingen weer op stap! Even allemaal gedoucht en voorbereid en dan om 22.30 uur hadden we de bus richting Downtown! We zouden naar Gatsby’s gaan, een tent net buiten downtown. We kwamen hier, 5 dollar entree, 2,50 voor de jassen en we waren binnen. Alleen Kristel was hier al eens geweest maar wij nog niet, daarom wilden we ook graag naar deze tent. Het was kleiner dan dat ik verwacht had. Overal waren ook spiegels en lampen en het leek echt super druk daarbinnen. Het was niet wat ik verwacht had. De muziek was wel goed en de cola was gratis, haha. Toch zijn we hier niet lang geweest. Om 23.30 uur stonden we al weer buiten! Dit was het toch niet. We gingen door naar een andere tent, de taxi genomen, 7 dollar later stonden we bij Cowboys. Nou, ik had even een cultuur shock maar het was wel erg grappig. Hier is country muziek heel populair, dus dan zijn daar natuurlijk ook uitgaansgelegenheden voor. Hier liepen allemaal mannen met ‘houthakkersbloezen’ cowboylaarzen, baarden en petjes rond. En de vrouwen gewoon zoals ons, spijkerbroek met een leuk truitje! (Bij Gatsby’s was dat juist anders, daar liepen ze beetje naakt rond). Bij Cowboys is dus ook country muziek. Geen idee hoe je hier op moet dansen maar het is wel heel grappig. En dat niet alleen, ik heb ook even ervaren op welke muziek onze ouders vroeger uitgingen. Tenminste, daar leek de muziek op van ‘The summer of 69’ etc. Hahaha, het was een leuke ervaring! Om 02.30 uur ging de tent dicht dus we moesten weg. De taxi genomen naar huis en eindelijk om 04.00 uur lag ik in mijn bed om te gaan slapen!

Zondag 30 november heb ik heerlijk uitgeslapen tot 12.00 uur! Woehoee, dat was lekkkker! Toen ik wakker werd hadden Milou en Simone al een eitje gekookt dus konden heerlijk ontbijten. Ik had nog geen honger dus had nog even gewacht, maar dat eitje ging er na een uurtje wel goed in! Helaas was het zondag, dus leerdag. Heel de middag zijn we eigenlijk bezig geweest met leren, ieder voor zich. Saai dat het was. Stom leerwerk, maarja het moet nog even.. Ook al zou het ook wel lukken zonder te leren denk ik, maar dat doen we maar niet. Ik heb eens even uitgerekend wat ik nou gemiddeld sta voor al m’n vakken. Voor OB sta ik gemiddeld een 9,0, voor Sport gemiddeld een 9,1, voor CB gemiddeld een 7,8 en voor MM gemiddeld een 8,4 dus opzich, een wat lager cijfer halen zal geen kwaad kunnen maar dat is niet de juiste instelling dus er zal gewoon geleerd moeten worden! Rond een uur of 4 had ik het wel even gehad en ben ik even met Milou naar de brievenbus gelopen en even buiten gelopen. Het was echt totaal niet koud, een graad of 9 dus liepen gewoon in een vest buiten! Heerlijk even wat frisse lucht! Hierna hebben we even niets meer gedaan en daarna gingen we pizza bestellen bij Domino’s! Is toch een luxe, dat ze het voor je deur op verdieping 6 afgeven! Deze lekker opgesmikkeld en toen weer wat gedaan voor school. Om 21.00 was het gedaan en gingen we filmpje kijken, Harry Potter 4! We hebben nog maar 2 weken dus de Harry Potters moeten gaan opschieten, hihi. De film is net klaar en ik ga ook zo m’n bed in, maar eerst even de blog online zetten voor jullie!

Morgen is het al weer december, tjee, wat gaat de tijd snel! Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag Lyndsey! Ik hoop dat m’n kaartje aankomt!

December betekent dat we weggaan uit Canada… Als ik er op terug kijk is het echt bizar hoe snel de tijd gegaan is. Ik zou hier nog wel paar maanden willen zitten maar dat kan niet, want het geld raakt op! Het weekend van 13 december gaan we nog naar de familie van Milou in Woodstock en daarna zullen we Canada verlaten, ik word er eigenlijk al gewoon een beetje verdrietig van, maar het is niet anders. Natuurlijk is het avontuur dan nog niet over, dan begint er weer een volgend avontuur, New York! Maartoch, de reden dat we hier zitten is toch voornamelijk Canada, en dan zit het er bijna op. Ik heb er dan ook echt totaal geen spijt van dat ik dit gedaan heb en ik kan echt oprecht zeggen dat dit het leukste is in heel mijn leven tot nu toe, haha!

Morgen hebben we een afscheid met alle buitenlandse studenten bij de Bowlingbaan in London. Daar moeten we nog wel cadeautjes voor meenemen, dus daar gaan we morgen ook nog even achteraan. En natuurlijk moeten we nog verder leren. Dus ik kruip snel m’n bed in! Een fijne week voor jullie! (Hopelijk valt het werken weer niet te zwaar Mam ;), haha)

Welterusten en groetjes vanuit Canada!

Oja, nog steeds geen foto’s er op gezet, ik ben er mee bezig geweest maar het kost even tijd. Ik beloof het om het deze week te doen!

Liefs, Thyrza

1. Marieke:
    1 december 2014
    Geniet er nog maar even van!!
    Groetjes
    Marieke
  2. Esther:
    1 december 2014
    Natuurlijk wat jouw kaart mét cadeau (gekkie) op tijd. Dank je wel. Afgelopen zaterdag maar het mocht vandaag pas opengemaakt worden. Dat was een beetje moeilijk, haha. Nog 2 weken Canada en dan zit het er weer op daar. Ik ga jouw blogs missen.......... Een hele dikke knuffel van ons
  3. Jan en Mirjam:
    1 december 2014
    Het werken viel zwaar We hebben dan ook een hele leuke week bij jou gehad!! En kunnen begrijpen dat jij het zo naar je zin hebt. Goed om te lezen dat je nog steeds achter je keuze staat. Nog heel veel plezier deze laatste weken in Canada! Dikke kus van ons