Weekendje Toronto en mijn lieve ouders op bezoek!

24 november 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Hier weer een volgende blog. Jullie zullen vast benieuwd naar het weekendje Toronto dus die zal ik hier uitgebreid gaan beschrijven!

Zaterdag 15 november vertrokken we weer naar Toronto. Om 08.30 uur ging de bus en rond 10.30 uur kwamen we weer aan in Toronto. Eerst even opzoek naar het hostel zodat we onze spullen kwijt konden. Dit was even lopen maar gelukkig niet te ver en gelukkig was het droog! Eenmaal het hostel gevonden konden we nog niet op de kamer maar we konden wel al onze spullen kwijt, dus daar waren we vanaf! Nu konden we weer verder in Toronto. We gingen wat eten want we waren toch wel uitgehongerd na zo’n busreis. We hebben lekker bij een drukke tent ‘ontbeten’ met toast, ei, bacon en homefries. Mjammie. Na het eten naar de Hockey Hall of Fame geweest. We zijn in Canada en wij vinden Ice hockey toch wel iets Canadees dus dan moet je daar ook geweest zijn. Was leuk om een keer te zien maar ik denk dat het interessanter is als je er ook echt veel van af weet en dat daar ook je interesses liggen. Maar, leuk om geweest te zijn! Na de Hockey Hall of Fame gingen we winkelen. Tijdens Nuit Blanche in Oktober waren we een leuke winkelstraat tegengekomen en hier wilden we wel weer terug naar toe! De winkelstraat gevonden maar helaas niet veel wat leuk genoeg was om te kopen. Tussen het winkelen door even lekker wat gedronken en daarna weer verder. Opdenduur hadden we het wel gehad en was het tijd om te gaan eten. We wilden bij het Hard Rock Café maar helaas, hier moesten we te lang wachten voordat we een plekje konden krijgen, dus zijn we maar naar een ander tentje gegaan. Hier had ik lekker pasta gegeten. Na het eten toch weer terug naar het Hard Rock Café om wat te gaan drinken. Ik had hier een alcoholvrije cocktail waar je het glas bij kreeg! Dus, mijn eerste Hard Rock Café glas is binnen! We waren best wel moe van het reis en geslenter dus zijn we het hostel weer gaan opzoeken om lekker te gaan slapen. We sliepen op een 6 persoonskamer, boven mij lag een Chinees en onder Kristel een Duitser!

Zondag 16 november, de dag van de Santa Claus Parade was aangebroken. Eerst even lekker wat ontbeten in het hostel. In de vorige hostels waar we allemaal geweest zijn mag je gewoon zelf je ontbijt klaar maken, kan je brood toasten en er op doen wat je wilt maar hier was het anders. Hier moest je eerst bestellen aan een balie wat je wou eten en moest je een plekje zoeken om te zitten en werd het later gebracht! Opzich ook wel leuk. We waren goed gevuld en kon de strijd tegen de kou gaan beginnen! We moesten even zoeken waar het nou precies was maar eenmaal gevonden konden we en plekje gaan zoeken. We hadden een plek bij plantenbakken, dus we konden zitten! We waren er al redelijk optijd want we moesten nog 2 uur wachten voordat het zou beginnen. Het was dan ook nog niet heel druk maar hoe later het werd hoe drukker. Gelukkig waren wij optijd dat we een goed plekje hadden. Koud was het wel! Het sneeuwde (gelukkig natte) dus dan kan je wel nagaan hoe koud dat was! En dan zit je daar 5 uur te zitten… Brrrr. Gelukkig was de parade zelf wel leuk! Vooral veel reclame en bandjes. De reclame waren wel leuke wagens dus was leuk om naar te kijken en den bandjes speelde voor muziek wat een leuke sfeer maakte! Julia was ook nog gekomen. We hebben haar leren kennen tijdens Thanksgiving bij de familie van Milou en zij woont nou in Toronto (oorspronkelijk komt ze uit Edmonton dus kent nog niet heel veel mensen hier). Na al heel veel wagens kwam eindelijk de Kerstman wagen met z’n rendieren! Dus, de kerstman hebben we ook weer gezien, haha. Toen de Kerstman voorbij was waren wij ondertussen al vrij koud! Dus het was tijd om lekker wat te gaan drinken. Het sneeuwde nog steeds en het leek wel harder te sneeuwen wat ook bleef liggen! Dus de sfeer was wel compleet tijdens een Santa Claus Parade, haha. Even wat opgewarmd in een cafeetje en konden we weer naar buiten om een restaurant te zoeken om te gaan eten. We hebben dan ook de ‘Street Car’ genomen, eigenlijk een soort tram maar dan kleiner. Julia ging ook mee eten dus was erg gezellig. Alhoewel we allemaal erg gaar waren van de kou en het wachten.

Het weekendje Toronto was dus weer geslaagd en het zat er al weer op. Hopelijk vonden jullie het een leuk blog! Niet zo lang van de keer, maar dat moet ook niet altijd toch!

Oh, nu ben ik het bijna vergeten. Mijn ouders waren er ook nog van de week. Ik zal ook nog even vertellen hoe dat was! ;)

Het weekendje Toronto zat er dus nog niet op want ik ging zondag na het eten met de metro en de bus naar het Vliegveld! Een uur later eindelijk bij het vliegveld, stond ik bij de verkeerde Terminal. Ik stond bij 1 en ik stond al te wachten bij de aankomsten maar ik zag hun vlucht er ook niet bij staan. Dus nog eens even gekeken en bleek dat ik naar Terminal 3 moest. Gelukkig was ik in 2008 al eens op het vliegveld geweest om over te stappen dus ik wist nog wel een beetje hoe het werkte want je moest met een trammetje naar de andere Terminal. Dus uiteindelijk had ik het toch nog gevonden! Ik stond er net 5 minuutjes en toen kwamen mijn ouders al! Het was fijn om ze weer te zien! We zijn de auto op gaan halen en zijn richting het hotel gegaan. Het was helemaal niet ver en waren er dan ook snel. De buitenkant zag er echt beetje karig uit van het hotel maar de kamer was erg mooi! We waren allemaal erg moe, papa en mama hadden natuurlijk een lange reis gehad dus die waren er wel aan toe om te gaan slapen.

Maandag 17 november werden we wakker, keken we buiten, en het was een witte wereld! Het had dus die nacht flink gesneeuwd want het zag goed wit en de auto had een flink plak sneeuw op het dak! In het hotel was geen ontbijt maar je kreeg wel bonnen om te gaan ontbijten bij de Subway wat er naast lag, haha. Dus we hadden een ontbijt bij de Subway, wat we lekker smaakte! Na het ontbijt zijn we door gereden. We wisten nog niet precies wat we wilden gaan doen want het was niet zo’n lekker weer maar we zijn naar een Outlet Mall gereden niet zo ver van Toronto. Hier was ook een Fossil winkel en heb hier dan ook weer een nieuw handtas gekocht! Papa en mama hadden ook nog wat dingen gekocht maar 15.00 uur hadden we het wel gehad en zijn we richting London gaan rijden. Dan zouden we hier voor het donker zijn. We zijn naar het hotel van papa en mama gereden en dit zag er ook niet heel uitnodigend uit aan de buitenkant maar de binnenkant was goed te doen! Ze hadden een mooie kamer met een leuk uitzicht! Nadat hun koffers binnen stonden zijn we naar de Residence gereden en heb ik ons huis hier laten zien. Het was ondertussen wel al weer etenstijd dus zijn we lekker wat gaan eten bij de Italiaan tegenover school. Hier zijn we te voet naar toegegaan (kan je een heel stuk binnen school lopen) dus hebben ze ook gelijk een deel van school gezien. Hier hebben we lekker een pizza gegeten en daarna zijn mijn ouders naar het hotel gegaan en ben ik lekker me bed ingekropen! Later hoorde ik van de meiden dat het maar goed was dat we niet naar Toronto downtown waren geweest want het had daar heel de dag geregend en wij hadden nu alleen maar sneeuw gezien! Is toch net wat sfeervoller dan regen, hihi!

Dinsdag 18 november werd ik wakker en het was heel wit buiten! Er was dus een flink pak sneeuw gevallen en dan ziet de wereld er toch altijd mooi uit! We wilden naar wat parken gaan in de omgeving van London. Ondanks de sneeuw zijn we toch gaan rijden, en mijn papa vindt het altijd al zo leuk om in de sneeuw te rijden, haha (NOT!). We wilden eigenlijk naar het John E. Pearce Provincional Park gaan en had hier het adres van opgeschreven, dacht ik. Bleekt het toch van een ander park te zijn want we stonden opeens in Port Burwell want heel wat anders was. Dit is een badplaats in de zomer denk ik dus is de sneeuw zag het er heel anders uit. Hier zat ook een park bij maar deze was door de sneeuwval gesloten dus daar konden we niet naar binnen. Dan toch maar door gereden naar het John E. Pearce park. Dit was nog een uur rijden. Onderweg zijn we gestopt bij een truckers cafétje. Hier heerlijk gegeten (toast, ei, bacon en homefries, dat is toch zo lekker!). Na het eten doorgereden en we zijn uiteindelijk bij het park aangekomen. Toch was dit niet zo groot als we dachten of misschien door de sneeuw konden we niet zo ver als normaal. Hier even gewandeld en hadden mooi uitzicht over het water met de zon en de sneeuw dus was wel mooi! Hierna toch maar weer gaan rijden want het was echt mega koud! Gevoelstemperatuur van -21! Nou, dat is koud hoor! In London wilden we ook nog een park bezoeken maar helaas, ook dit was gesloten door de sneeuwval! Hierna zijn we naar de Wallmart gereden want mama vindt deze winkel geweldig! Hier hebben we dan ook gelijk 3 uur rond gelopen, papa was de winkels toen al beu maar er kwamen nog veel meer winkels aan! (Arme papa). Na de Wallmart zijn we naar Jack Astor’s gereden waar je lekker kan eten. Normaal gaan we in Downtown hier wel eens eten maar er zit er ook een bij de mall dus zijn we hier een keer gaan eten. Hiernaast zat ook een dierenwinkel waar ze kleertjes voor honden verkopen dus hier hebben we ook gekeken! Jammer genoeg mochten we er geen mee nemen van papa. Na het eten en het honden winkelen hebben papa en mama mij weer thuis afgezet en zij zijn weer naar het hotel gegaan!

Woensdag 19 november was al weer aangebroken. Deze dag ging ik papa en mama een rondleiding over de campus geven. Ze hadden wel al wat gezien maar nog niet alles. Ze vonden het leuk om te zien en ze vonden het net een dorp terwijl dit eigenlijk nog een kleine campus is vergeleken met andere! Ook heb ik een Fanshawe vest gekocht, heb ik er altijd een aandenken aan als ik in mijn slobber kleding loop! Na de rondleiding zijn we wat gaan lunchen in Downtown bij Williams. Dit is een gezellig tentje waar we al eens vaker gezeten hadden en wou dit nu ook aan me ouders laten zien. Hier lekker gegeten en milkshakes gedronken. Het tentje grenst aan een parkje en wilden hier wat foto’s maken, maar door de harde sneeuw was dit niet te doen omdat de camera heel erg nat werd en dus vieze foto’s kreeg. Dit ging dus niet door. We zijn toen maar naar de mall gegaan waar je droog en warm kan lopen. Eerst zijn we naar de White Oaks mall gegaan waar je de Yankee Candle winkel hebt dus hier moest mama natuurlijk naar toe! Ook heb ik hier een leuke waxinelichtjes houder gekocht met een slee en twee Kerstmannen voor kerstcadeautje aan mijn ouders.  Natuurlijk ook nog wat andere winkels gekeken en wat koffie gedronken. Na een tijdje hadden we het wel gezien in deze mall en zijn we naar de andere mall gegaan, naar de Mason Ville mall. Ik denk dat dit te rijden is in 15 minuten maar door het slechte weer en het tijdstip (spits) deden we 40 minuten over. Het was echt flink aan het sneeuwen en spek glad op de weg dus papa had ook bijna een botsing maar gelukkig kon hij die net ontwijken. In deze mall hebben we wat gegeten bij de New York Fries. Hier heb ik papa en mama een Poutine laten proeven. Dit is een typisch Canadees frietje. Ik moet deze zelf ook nog eens eten want ik heb er ook nog nooit een op, haha. Maar ik heb nog paar weken de tijd! We hadden nog een rondje gelopen door de mall maar we waren eigenlijk best wel gaar dus hebben papa en mama me weer thuis afgezet en zijn zij naar het hotel gegaan. Toen ik thuis kwam hebben we nog een Kerstfilm gekeken.

Donderdag 20 november, de laatste dag als 22 jarige was aangebroken. We gingen weer een poging wagen om naar het Victoria Park te gaan. Kijken of het nu wel mogelijk was om foto’s te maken. En dit was gelukkig mogelijk! Er lag nog veel sneeuw en het was gewoon een prachtig plaatje! Hierna wilden we ook nog naar het Thames park maar door de sneeuw was dit niet mogelijk. We zijn nog wel naar de Govert Garden Market gegaan. Dit is een overdekte markt. Hier was ik nog nooit geweest maar was erg leuk om te zien! Hier wat koffie en warme chocomelk gedronken en toen zijn weer door gegaan naar de Mason Ville mall waar we gister te moe voor waren! In de Mall hebben we ook geluncht en natuurlijk nog gewinkeld. Papa heeft nog een mooie iPod gekocht en mama ook nog mooie dingen! De dierenwinkel zit hier tegenover de mall dus hier moesten we toch weer even naar toe. Nu mochten we namelijk wel een truitje halen voor Luna, want stel je voor dat het in Nederland ook zo koud wordt als hier! Dus papa was overtuigd en nu heeft Luna een mooie trui erbij! Ben benieuwd of die past! Daarna zijn we naar Downtown gereden want we gingen met z’n alle eten bij de Texas Grill alvast voor mijn verjaardag. Hier lekker spareribs gegeten! Na het eten heeft papa ons allemaal thuis gezet!

Happy birthday to me, happy birthday to me, happy birthday to me! It was my birthday. Vandaag, vrijdag 21 november, word ik 23 jaar! Papa en mama waren hier rond half 11 met taart. Het was een hele leuke taart, het was een Canadese taart, soort cake en dan opgespoten met room ofzo, het was erg lekker maar goed machtig. Ook hadden papa en mama er een tekst op laten zetten; Happy 23rd Birthday! Thyrza. Er stond dan een Nederlandse en Canadese vlag naast elkaar. Hele leuke taart, alhoewel hij beetje groot was want hij was voor 15 personen, en we waren met z’n 6en, haha. Papa en mama hadden ook een hele stapel enveloppen en cadeaus mee van het thuisfront! Had ik niet verwacht dat ik zoveel post zou krijgen maar vond het echt heel leuk! Dankjullie wel allemaal! Ik zou wel al jullie namen op willen schrijven maar dan zijn we 20 kaarten verder! Haha, Heel erg bedankt in ieder geval! Ik heb dankzij de cadeaus en enveloppen een top dag gehad! Ook had ik een kaart en cadeautje van de meiden gekregen, wat centjes waar ik dan zelf wat moois voor kan kopen! Van het geld dat ik van jullie heb gekregen, heb ik een mooie Fossil tas gekocht! Ook heb ik twee beschermengelen gekregen, dus dat moet helemaal goed komen. En een armbandje die staat voor Enjoy! Dus, de reis naar Amerika komt helemaal goed. Ik heb ook nog een bedel van Pandora gekregen en die heeft de betekenis ‘Wellness’ en eigenlijk heeft dat nog best een grappig verhaal. In Montreal paar weken geleden ging ik ook een bedel kopen en kwam ik terug in het hostel en zag ik dat ik de verkeerde had gekocht. Ik wou ‘Curiousity’ maar had ‘Wellness’ gekocht. Alhoewel ik die ook heel mooi vond had ik toch liever de andere voor de betekenis en het feit dat ik in Montreal was. Dus nu heb ik toch wel Wellness die ik ook heel mooi vind! Ik had ook nog een bedel van papa en mama gehad met de betekenis ‘Balance’. Ik vind het heel lief dat jullie allemaal aan mij gedacht hebben! Dankjewel! Na de cadeaus en taart gingen me ouders weer weg want we hadden nog een toets die middag. Dus er moest nog wat geleerd worden. Mijn ouders zijn in de tussentijd naar een Leger Museum geweest hier in London. De toets begon om 15.00 uur en ging niet zo heel goed, maarja, we wachten het gewoon even af. Laten we maar weer duimen! Om 17.00 uur waren mijn ouders er weer om me op te halen want we gingen ’s avonds naar het theater in London naar de voorstelling ‘Shrek’. Hiervoor hebben we nog even gegeten bij een tentje vlak bij het theater ‘Garlics’. Was wel lekker eten, ik had een pizza en als toetje creme brulee, mjammie. Om 19.30 uur begon de voorstelling. Het was een heel leuk theaterstuk. Er zaten veel kinderen maar er zat veel volwassen humor in. De meeste mensen kennen denk ik de film Shrek 1 wel. Zo was ook het toneelstuk, heel leuk! Na het theater weer even naar huis gegaan zodat ik me kon klaar maken om op stap te gaan. Milou en Simone gingen ook mee. We gingen met z’n 3en wat drinken bij Jack’s, een tent hier in Downtown. Beneden was gewoon beetje een ‘discotheek’ en boven was er live muziek, was een leuke tent en een leuke avond! Kristel kon jammer genoeg niet mee want die moest de volgende dag er te vroeg uit maar dat komt nog wel een keer goed! Toen zat mijn verjaardag er weer op, en was ik officieel 23 jaar geworden.

Thuis had ik al gezegd dat ik met m’n verjaardag bij de Niagara Watervallen wilden zijn. Helaas doordat de bus er zolang over deed stond dit niet meer op de planning. Maar nu dat mijn ouders kwamen was het mogelijk en dat hadden zij dan ook geregeld. Ik zou het weekend bij de Niagara Watervallen zijn! Zaterdag 22 november vertrokken we dan ook (te vroeg) naar de Niagara Watervallen. Na 4 uur slapen zat ik gaar in de auto, ben natuurlijk ook de jongste niet meer ;). Rond 11.30 uur waren we bij het hotel. We konden ook al inchecken dus dat hebben we gelijk gedaan. Vervolgens zijn we dan ook direct naar de watervallen gegaan want dit was op loopafstand. Heel veel foto’s genomen maar helaas regende het waardoor de lens steeds zo vies werd dus lelijke plekken op de foto’s. Doordat het natuurlijk gesneeuwd had zag het er weer anders uit dan toen ik in September er was. Elk seizoen heeft dan ook wel weer wat. We waren de regen wel weer even beu dus zijn wat gaan eten bij Wendy’s en toen terug naar het hotel gelopen. Hier even gekeken wat we wilden gaan doen en zijn maar naar een Mall gelopen waar je droog kon lopen. Hier nog veel gekocht maar toch even bezig geweest. ’s Avonds is er een lichtshow bij de watervallen en dit wilden we toch wel erg graag zien. Het was mooi om te zien maar door de regen was het wat minder. Toch wel wat mooie foto’s kunnen nemen en was indrukwekkend om te zien! Niet alleen de watervallen waren verlicht, ook er omheen stonden heel veel kerstbomen van lichtjes. Een ware kerst paradijs! Alleen dan zonder sneeuw met regen. Na de lichtjes show zijn we wat gaan eten bij het Hard Rock Cafe. Hier hebben we allerlei kleine gerechtjes besteld die we samen deelden, was erg lekker! Toch weer erg moe van de dag en zijn daarna lekker naar het hotel gegaan. Hier heb ik even lekker gelegen in bad en daarna het bed ingedoken! Lekker slapen, morgen is het al weer de laatste dag dat papa en mama er zijn.

Zondag 23 november zijn we heerlijk wakker geworden in het hotel. Ik had ontbeten met wafels die je zelf kon bakken (niet verkeerd dacht ik zo). Ook waren er eitjes en bagels en fruit, we kwamen dus niets tekort. Na het ontbijt hebben we de auto weer vol geladen met onze spullen en zijn we nog even het dorp ingegaan. Mama zei dat het echt heel erg uitgebouwd is, het is gewoon een ware attractie opzich geworden het dorp en aantal jaren terug was dat nog helemaal niet zo. Het is daarom ook wel iets wat je echt gezien moet hebben! Niet alleen om de watervallen maar ook het hele gebeuren er om heen. We zijn nog even terug naar het Hard Rock Café gegaan om wat dingen te kopen. Papa heeft een nieuw shirt, mama een vest en ik ook shirt om in te slapen, haha (eindelijk weer een nieuwe). Helaas was het nog steeds regenachtig bij de Falls maar zijn toch nog even geweest en toen we er aan kwamen begon het zonnetje een klein beetje te schijnen dus nog snel wat foto’s genomen en toen was het gedaan want het begon weer met regenen. We zijn maar naar de auto gegaan en naar een outlet gegaan. Dit was niet veel soeps dus daar waren we al weer snel weg. Gelukkig hadden ze er nog een in de buurt en die was veel groter en leukere winkels. Hier hebben we dan ook wat geluncht bij de McDonalds en rond 15.00 uur zijn we weer richting London gereden. Het was weer mooi geweest en papa was nu echt de winkels beu! Rond 17.30 uur waren we in London. Zijn direct naar de Residence gegaan om mijn spullen te pakken die papa en mama al mee konden nemen. Mijn koffer volgeladen en meegenomen naar het hotel van m’n ouders. Hier hebben we alles ingeladen en het paste bijna allemaal. Na het koffer in laden (lees 19.30 uur) zijn we naar Downtown gegaan om wat te eten. We hebben nogmaals bij Jack Astor’s gegeten maar dan bij een andere vestiging. Hier had ik een heerlijke steak met garlic fries, mjammie. Is toch zo lekker dat eten (en zo slecht, hihi). Na het eten hebben papa en mama mij weer thuis afgezet en zijn zij weer naar het hotel gegaan. Iedereen was ook weer thuis van een weekendje weg. Milou en Simone waren naar familie van Milou en Kristel was naar een tante. Dus het was een weekendje families!

Vandaag, maandag 24 november was de dag dat ik weer afscheid moest gaan nemen van mijn ouders. Eerst even een beetje uitgeslapen en rond 11.00 uur stonden papa en mama voor de deur om naar Wallmart te gaan. Ze wilden toch nog een klein koffertje als handbagage kopen want dan kon echt alles mee. Een uurtje later waren we weer terug bij mij thuis om de koffer goed verder in te pakken. Deze stonden klaar voor vertrek en wij konden nog even gaan lunchen. We hebben weer geluncht bij Williams maar dan ook in een andere vestiging als waar we al eerder deze week hadden gegeten. Na het eten nog even bij een andere Wallmart geweest want papa had nog wat nodig maar kon helaas niet het juiste vinden. Na al die Wallmarts die ze gezien hebben deze week kan mama er weer even tegen aan haha. Ze hebben nog even getankt om in Toronto gekomen en zijn we nog even terug naar mij gegaan. Hier nog even gezeten en gewacht tot dat ze zouden vertrekken. Rond 16.00 uur was het toch echt tijd dat ze gingen vertrekken. Weer afscheid genomen en dit was de week met papa en mama. Ik vond het echt mega fijn dat ze er waren en toch heel leuk om te laten zien waar ik nou woon etc. Als ik straks terug ben en ik vertel wat dan weten ze gewoon precies waar ik het over heb en dat vind ik wel fijn. Ook is het wel fijn dat ik de beste en liefste ouders heb van de hele wereld! Oja, en mijn broer heeft die natuurlijk ook!

Nu lekker me bed in. Morgen begint er weer een ‘gewone’ schoolweek. Nog maar 3 weken te gaan en dan zit het Canada avontuur er al weer bijna op. Dan gaan we verder met het volgende avontuur. Moet nog wel eerst even alle toetsen halen die we nog gaan krijgen maar daar gaan we ons best voor doen, hihi! De foto’s zal ik er binnenkort allemaal nog eens opzetten want ik heb het gevoel dat ik wat achterloop!

Welterusten en voor jullie een fijne dag gewenst!

Liefs, Thyrza

1. Jan en Mirjam:
    25 november 2014
    Inmiddels zijn wij weer veilig thuis en kijken ook wij terug op een geweldige week!! Wij hebben heerlijk bijgekletst en geknuffeld!
  2. Esther:
    26 november 2014
    Op facebook al prachtige foto's gezien. Ik heb wel een beetje medelijden met jouw papa, al die winkels, hihi. Heerlijk nagenieten nu!! De laatste loodjes en dan weer genieten van een vakantie in Amerika! Dikke knuffel van ons