School, shoppen, Niagara watervallen en the Toronto Maple Leafs

23 september 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Hier is weer een blog van mij. Ik heb van meerder mensen gehoord dat ze het toch leuk vinden om te lezen, dus ja, dan ga ik er maar mee door!

Voor de mensen die misschien niet uit de verhalen kunnen halen hoe het met me gaat; met mij gaat het goed! Ik heb het hier mega naar m’n zin en ik voel me er eigenlijk al thuis. We zijn al gewoon langer dan een maand weg van thuis en dat gevoel heb ik echt nog niet. Het lijkt wel alsof we al even weg zijn maar dat komt omdat we natuurlijk eerst nog door de Rockie Mountains hebben gereisd maar de tijd gaat echt heel snel. Voor we het weten is het denk ik december…  Maargoed, hier komt weer een vervolg op mijn blog.

Woensdag 17 september was mijn hondje jarig. Oude doos, 14 jaar, maar ze leeft gelukkig nog steeds. Hopelijk heeft mijn broer haar ook een beetje verwend. Deze ochtend werd ik helaas niet zo fit wakker. Het eten van de dag ervoor was niet zo goed gevallen dus dat was niet zo’n pretje. ’s Morgens ben ik dan ook niet naar de les geweest omdat ik dat niet zo zag zitten. Ik hoorde van de meiden dat ik ook niets gemist had (deze leraar praat alleen maar over sport en doet bijna niets in de les). Om 15.00 uur hadden we weer les en hier wou ik wel bij zijn. Ik heb deze ochtend en middag dan ook rustig aan gedaan en wat dingen voor school gedaan en om 15.00 uur kon ik weer mee naar de les. Deze les duurde tot 17.00 uur. We gingen weer wat eten in het restaurant op school. Die avond was het ook seks toy bingo. Hier wilden we eigenlijk naar toe gaan, maar toen wij gingen eten (18.30 uur) stonden er al mensen te wachten hiervoor, en het begon pas om 21.30 uur. Toen wij klaren waren met eten om 19.30 uur stond er echt al gewoon een rij aan twee kanten dus helaas, dit ging m niet worden voor ons want we zijn niet zo gek om 2 uur in de rij te gaan staan om seks toys te winnen, haha. ’s Avonds niet zo veel meer gedaan. Beetje gezocht naar appartementjes om te verblijven als we naar Toronto willen. Wel wat gevonden, maar we wilden toch even verder zoeken. Het was eigenlijk maar een saaie dag, maar ach, die moeten er ook zijn.

Donderdag 18 september hadden we om 10.00 uur les, vandaag maar een uur les, gelukkig! Eigenlijk geeneens een uur want alle leraren stoppen al gewoon om kwart voor het uur zeg maar. En alle leerlingen zitten dan ook al ingepakt en al om op te stappen, dus we weten eigenlijk nog steeds niet helemaal wat dat is en waarom ze dat doen maar wij vinden het wel prima, haha. Na deze les hebben we lekker broodje gehaald bij Subway. Zo lekker hier op school en dat van de Mealplan, ideaal! Er was ook een posterfair hier op school. Echt heeeeeel veel posters! En nog mooie ook. Natuurlijk moesten we hier kijken om onze kamers op te vrolijken. Ik heb drie posters gekocht. Een met een mooie tekst; It’s a good day to have a good day, Laugh more worry les, do more of what makes you happy, be the best version of you, try & fail don’t fail to tray, stay positive regret nothing, work hard be humble, every day may not be a good day but there is something good in every day, live laugh love, follow your dreams, believe in yourself, don’t forget to be awesome! Haha een hele poster met heel veel tekst maar is er gelijk een deel van me muur bedekt met positieve gedachtes. Ik vind het een mooie! Ook heb ik nog twee posters van New York, deze hangen naast elkaar boven m’n bed. Toch weer een beetje meer mijn eigen plekje. Milou en Simone hadden ook mooie posters gekocht! De posters gelijk allemaal opgehangen. Vervolgens gingen we weer naar de mall en wel met een speciale reden. Ik ging eindelijk de Pandora armband kopen! Lang over nagedacht maar nu was HET moment, het was namelijk 125 dollar besteden en de armband gratis krijgen! Deze kans kon ik niet laten liggen. Ik heb een armband van de essence collectie gekozen, dit zijn charms en heten essence omdat ze de ‘express the essence of you’ moeten uitstralen. Dus elke charm heeft een eigen betekenis. Ik heb belief, joy en freedom gekocht. De betekenissen van deze charms vind ik van toepassing op deze reis vandaar. Verder was er overal korting in de mall, een heel event was het. Milou had ook nog een charm van Pandora gekocht voor haar armband, een meaple leaf van Canada. In de mall hebben we wat gegeten en omdat we samen meer dan 200 dollar hadden uitgegeven konden we een goodiebag gaan halen met allemaal testers en kortingen etc. Helaas hadden we geen tijd meer om nog verder te winkelen (nja, eigenlijk ook maar goed ook anders kost het teveel). We hadden afgesproken met wat Finnen om naar de Bioscoop te gaan. Helaas was Kristel niet mee omdat zij vandaag ziek was. We gingen naar de film Let’s be cops. Wat een lach film is dat zeg! Een goede keuze was dit! Ik had ook popcorn en een cola, een regular popcorn. Oh men, dit was echt mega veel. Niet te doen. Als je dat alleen op kan eten is het echt niet helemaal goed met je denk ik. Ik heb helaas meer als de helft weg moeten gooien en dat is best zonde want het was gewoon 13 dollar voor popcorn en drinken. Maarja, in de bioscoop in Canada hoort het natuurlijk wel om met een grote zak popcorn te zitten. Na de film zijn we weer terug naar huis gegaan, met de bus. Om half 11 stonden we bij de bushalte te wachten… opeens sprong er een man uit het bushokje en die stonk naar de alcohol en was er niet meer helemaal bij en vroeg aan ons of hij wat mocht vragen. Maar wij, 4 meiden, hadden hier echt geen zin in. We spraken Engels omdat Siiri (Fins meisje) bij ons was, maar toen deden we even snel of we geen Engels konden en gingen over in het Nederlands. Gewoon beetje onzin aan het praten zeg die man opeens ‘I am a Dutch Men’ en ging die in het Nederlands tellen. We zijn heel snel naar een volgende bushalte gelopen, haha. Dit was echt heel raar op dat moment. Gelukkig kwam hij later ook niet meer de bus binnen. Enge man, bah. Gelukkig waren we weer snel thuis en konden we lekker slapen.

Vrijdag 19 september was al weer aangebroken. Op vrijdag hebben we pas om 15.00 uur les dus we hadden ’s morgens nog tijd om wat dingen te doen. Bij Milou was het helaas niet helemaal goed gegaan met pinnen die dag er voor dus hier gingen we eerst even achteraan. Ze was aan het pinnen maar het apparaat liep vast, dus er kwam geen geld uit maar het was dus wel afgeschreven. Op school konden ze ons niet helpen dus ze moest bellen… Engels spreken gaat opzich wel maar aan de telefoon is het dan toch net weer anders, haha. Gelukkig zijn we er samen uitgekomen en wordt het allemaal geregeld. Hierna zijn we weer lekker gaan squashen. Helaas ging het allemaal niet zo soepeltjes want we zijn allemaal niet zo fit. Tegen het verkouden aan maar net niet zegmaar, beetje keelpijn, hoofdpijn en gewoon niet fit, haha. Maargoed we zijn toch een uur bezig geweest. Hierna hadden we wel pizza verdiend, haha. Het was wel een kleine ‘gezonde’ pizza dus dat mocht wel. Vervolgens was het al weer tijd voor de les. Na de les zijn Milou en ik een stukje gaan wandelen. We dachten misschien is frisse lucht wel even lekker omdat we overal via binnen kunnen komen. Dus driekwartier gewandeld, is nog goed voor ons ook (gelijk die pizza er weer half af). Na het wandelen zijn we wat eten gaan halen en toen was de dag al weer bijna om. ’s Avonds nog even gekeken voor de appartementen in Toronto. We hebben nog wat andere gevonden dus even hun reactie afwachten. Morgen gaan we naar de Niagara watervallen. Het is al weer vanaf 2008 geleden dat ik er geweest ben. Ik ben benieuwd of ik het nog steeds heel indrukwekkend vind na al 2 keer gezien te hebben maar ik heb er erg veel zin in! Hopelijk wordt het niet zo koud als vorige week in Wonderland. Jullie zullen het zo gaan lezen…

Zaterdag 20 september moesten we vroeg uit de veren. We gingen naar de Niagara watervallen! Om 08.45 uur moesten we weer verzamelen bij de bus, en ja, het was weer zo’n gele bus waar je kont pijn gaat doen. Het was iets langer dan 2 uur rijden. Gelukkig scheen de zon en het was totaal niet koud dus deze dag kon eigenlijk al niet meer stuk! Rond half 12 waren we bij de Niagara watervallen. De Finse meiden waren ook mee. Zij gingen alleen eerst eten en wij wilden toch eerst naar de watervallen, want daar waren we tenslotte voor gekomen. Hier even wat gewandeld en natuurlijk foto’s gemaakt. Je kunt ook met een bootje mee waar je mee onder de Niagara watervallen gaat, dit hebben wij natuurlijk gedaan. Krijg je een mooie rode poncho, en deze heb je toch ook echt nodig. Het leek wel of we in een keiharde regenbui stonden daaronder in die boot! Haha, was wel leuk om mee te maken. 10 jaar terug waren we ook met een bootje mee geweest maar ik kon het me eigenlijk niet meer zo herinneren, maar dit zal ik vast niet meer vergeten. Was zeker leuk om te doen! Ook hier was een foto genomen die we konden kopen. De foto was erg leuk maar helaas, iets te duur. 3 foto’s voor 40 dollar + tax. We zijn gek maar niet zo gek. Jammer dat het zo duur was want het waren echt leuke foto’s! Het duurde zo'n 2 uur voordat we ook honger kregen dus tijd om een eettentje op te zoeken. We zaten op een patio met uitzicht op de watervallen. Erg mooi! Helaas een hele harde wind maar koud was het niet. Hier lekker een burger en frietjes gegeten en konden we er weer tegenaan! Wat rond gelopen in de straat waar alle attracties zijn. Niet echt iets gedaan. We zijn toch niet allemaal even fit en we komen natuurlijk voor de watervallen dus zijn we weer terug gegaan naar de watervallen om nog meer foto’s te nemen. Er kwam nog een mooie regenboog tevoorschijn. Helaas te diep om de pot goud te zoeken dus deze hebben we laten staan. Wat een mooi uitzicht om te zien! Natuurlijk zijn de watervallen ook wel mooi en het maakt denk ik niet uit hoe vaak je ze al gezien hebt, ze blijven mooi. Dit was voor mij dan ook de 3e keer en zeker niet de laatste keer! Nog even wat gedronken op een terras bij de watervallen, wat souvenirwinkeltjes bezocht en toen was het al weer tijd om naar de bus te gaan! Om 18.45 uur vertrok de bus weer richting London. Beetje een gekke tijd dus we hebben dan ook niets meer gegeten daar. Rond 21.30 uur waren we weer terug bij ons huis maar hadden best wel honger dus nog even wat pizza gehaald en zat de dag er eigenlijk al weer op. De foto’s bekeken en het ziet er mooi uit! Een hele leuke dag maar omdat het voornamelijk om de watervallen ging is er niet zo veel te vertellen, haha. Weer een ervaring plus 300 foto’s rijker! Tot morgen allemaal!

Zondag 21 september hebben we niet veel gedaan. Lekker op het gemakje wakker geworden en wat huiswerk gedaan. Rond 12 uur kwamen we allemaal pas onze kamers uit daarvoor heb ieder voor zich wat dingen gedaan. Ik had aan een opdracht voor school gewerkt die de deadline heeft van vanavond. ’s Middags lekker eitje met geroosterde boterhammetjes gegeten. Daarna weer verder voor school en de foto’s bekeken van de Niagara Falls en op facebook gezet en ja, voor we het wisten was het eigenlijk al weer avondetenstijd. Eigenlijk wilden we nog om boodschappen gaan want er is bijna niets meer (brood is op) maar echt geen puf meer voor. Dat komt morgen wel. We zijn maar naar de overburen gegaan om te eten. Ik had een hamburger met home fries (oftwel krieltjes) maar was wel lekker. Het internet werkt niet zo heel goed op de kamer dus kunnen niet heel veel doen. Heel vervelend, want we moeten nog wat dingen regelen voor volgend weekend. Hopelijk doet die het straks weer, nu maar even een filmpje gaan kijken samen met Milou. Saaie zondag maar wel lekker. Helaas niet zo fit en erg verkouden. Eerst was mijn ene neusgat aan de beurt, en nu de andere. Haha hele leuke informatie dit hé? Nja, het is in ieder geval heel vervelend. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter!

Maandag 22 september. Er is weer een nieuwe week begonnen! Ik was al redelijk vroeg wakker maar dat gaf opzich niet. Nog genoeg te doen. Ik heb eerst twee afleveringen op youtube gekeken van Kees&Co, haha vind ik gewoon erg grappig en het was nog geen tijd om me bed uit te gaan. Verder rustig aan gedaan. Alleen we moesten wel echt om boodschappen want er was geen brood meer etc. Dus, om 11 uur opweg naar de Walmart! Om half 1 waren we weer terug, haha. Dat kunnen we gewoon niet snel! Maar dat gaf ook niet want we hebben toch nooit les op maandag. Daarna gingen we lekker wat eten halen bij Oasis (de eettent tegenover ons huis). Ik had een heerlijke geroosterde boterham met bacon, tomaat en sla en dan soort krieltjes. Erg lekker! Kristel en Milou hadden pannenkoeken! Zagen er ook echt lekker uit. We moesten nog een opdracht maken voor een vak dus deze hebben we eerst maar even gemaakt. Je hebt heel veel discussions boards online en dan moet je je mening geven en dan weer reageren op een bericht van iemand anders. Pff, echt stom maarja, het moet anders krijgen we geen grades en ik heb met me papa afgesproken dat ik goede punten zal halen. Dus hier zal ik ook zeker mijn best voor doen! (Hint Papa). ’s Avonds was het tijd voor de big game. ’s Avonds boterhammetjes als avondeten gegeten, want om 18.00 uur moesten we bij de bus zijn! En we waren er precies om 18.00 uur. Haha. We gingen naar de Budweiser Garden in London. Hier speelde de Toronto Maple Leafs tegen de Philadelphia Flyers! Een ice hockey game. Ik had er echt mega veel zin in en was echt heel benieuwd. We wisten niet precies waar het was maar Kristel was er al een keer geweest en ze wist de weg nog redelijk goed! Dus gelukkig waren we hier optijd aangekomen. We zochten een shirt of een petje omdat dat toch wel erg leuk is! Helaas waren de shirt 100 tot 150 dollar, dat vonden we toch een beetje te veel dus het was maar een petje geworden, deze waren 30 dollar. Dat was beter te doen! Als je naar een wedstrijd gaat moet je toch wel een beetje in style zijn. Je gaat ook niet naar een Nederlandse wedstrijd kijken zonder oranje shirt, toch? Dusja, hier dan maar een petje op onze kop! Het was echt mega leuk om te zien! Wat een toestand, haha. De spelregels zijn nog steeds niet helemaal duidelijk. Er zijn drie delen in de wedstrijd en elke partij duurt 20 minuten en dan weer 20 minuten rust. Dus, 20 minuten spelen, 20 minuten rust, 20 minuten spelen, 20 minuten rust en 20 minuten spelen. En dan moet er een winnaar zijn. Maar deze was er helaas niet, het stond nog steeds 2-2 dusja, dan extra verlenging van 5 minuten, ik denk ook omdat er tussendoor best vaak afgefloten wordt. Omdat er dan even gevochten wordt of gebeukt of echt, wat er op dat veld gebeurt haha niet normaal. Maar in deze verlenging ook geen doelpunt dus toen kwamen er strafschoppen. Toronto scoorde bij de 3e poging! Dus zij hadden gewonnen. Het was denk ik gewoon wie de eerste doelpunt zou zetten, en dat was dus Toronto! Als je naar zo’n wedstrijd zit te kijken weet je eigenlijk niet wat er gebeurt. Elke keer als het andere team aan de bal komt wordt er gewisseld en dan niet 1 tegelijk, nee gelijk 4 (ze zitten met 5 op het veld en 1 in het doel). Dus dat gaat echt steeds heen en weer, heel grappig om te zien. Daarnaast hoor je aan alle kanten gebeuk want dat mag gewoon. En opeens uit het niets gaan ze vechten! Echt te raar om te zien. En dan ook echt vechten hé, dat is meer boksen. Dus als je ice hockeyer wilt worden moet je niet alleen kunnen hockeyen maar ook kunnen schaatsen, beuken en boksen… Het was echt een hele leuke ervaring en er zullen zeker nog wel meer wedstrijden volgen. Bijna elke vrijdagavond is er een wedstrijd maar dan gewoon van de London Knights! Deze wedstrijd was een speciale denk ik, de kaarten waren ook wat duurder, haha. Na de wedstrijd weer terug gegaan want morgen helaas weer les. Het is nu namelijk 01.00 uur en morgen om 08.00 uur begint de les! Dus ik ga snel m’n blog online zetten en snel slapen! De foto’s zal ik er morgen (voor jullie dus al nu) opzetten! Welterusten allemaal en een fijne dag vandaag!

Liefs, Thyrza

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan en Mirjam:
    23 september 2014
    Toppie! Weer een geweldig verhaal. Ik kan er nog steeds erg blij van worden, dat je het zo naar je zin hebt! Dikke kus van ons!
  2. Elly Ton:
    23 september 2014
    Weer heel gezellig om te lezen alleen moest het in 2 x want m'n pauze was voorbij. groetjes !!!
  3. Esther:
    23 september 2014
    Sluit me bij Mirjam aan, weer een geweldig verhaal! Heerlijk verhaal! En jullie maken wat mee......Beterschap en een dikke knuffel van ons
  4. Miranda lansman:
    25 september 2014
    hoi leuk verhaal ben beetje laat met lezen maar beetje druk hier als ik lees wat je allemaal eet krijg ik honger hmmmm denk dat alles daar wel lekkerder is of mis je de Hollandse kost een beetje groetjes xxx