Wonderland, Western Fair, lovely days

16 september 2014 - London, Canada

Hallo lieve allemaal,

Hier is alweer mijn volgende blog. Ik moet jullie natuurlijk wel up to date houden, vandaar dat hier alweer de volgende is.

Zaterdag 13 september was het tijd voor Canada’s Wonderland. We moesten om 08.45 uur bij de bus zijn. Dit waren niet zomaar bussen, nee dit waren echte gele schoolbussen die je altijd in de films ziet! Ik vond het echt mega gaaf dat we hiermee gewoon naar Canada’s Wonderland gingen. Is leuk, toch? Nou, ik kan je zeggen dat het eigenlijk helemaal niet zo leuk is als je daar iets langer dan 2 uur in moet zitten. Wat een banken zijn dat, pfew, hahaha. Daar krijg je pijn van in je kont en je rug! En zeker met de spierpijn erbij. Maargoed, het was leuk om hier mee rondgereden te hebben, haha. Helaas was het vandaag een regenachtige dag en best wel koud. ’s Morgens heeft het behoorlijk wat geregend maar met jassen en poncho’s konden we er tegenaan. Dit pretpark heeft echt mega veel achtbanen. Ik heb een plattegrond meegenomen, ik ga ze nu gelijk even tellen hoeveel er zijn… hmm ik kom er niet aan uit, maar minimaal 10 en dan nog allemaal andere dingen waar je in de lucht vliegt etc. Er was een achtbaan waar je in moest liggen, echt heel grappig. We leken wel superman die door de lucht vloog! Ook was er echt een van 93 meter hoog! En dan ga je heel hoog en dan bijna stijl naar beneden. Vanaf dit punt in de lucht kon je ook Toronto zien liggen en de CN tower, erg leuk! Helaas was ik na een paar achtbanen beetje misselijk. Ik denk te veel en te snel achter elkaar gedaan, haha. Dus even een korte pauze ingelast voor me zelf en vervolgens wel een paar gedaan maar op den duur was het wel echt genoeg. Er was hier ook een leuke ouderwetse diner uit de films, hier lekker frietjes en een milkshake gegeten. Toen we hier zaten zagen we opeens nog een vosje buiten lopen dus snel naar buiten gesprint en wat foto’s van gemaakt. Kan weer op de Wildlife lijst! Het was een lange en koude dag in het park. ’s Middags was het wel droog geworden maar er stond echt een koude wind en soms kwam het zonnetje ook wel tevoorschijn maar het bleef helaas koud. Niets aan te doen, desondanks was het een leuke dag! Helaas moesten we nog wel 2 uur terug in de bus en het was donker dus naar buiten kijken kon ook niet! ’s Avonds waren we dan ook echt op en zijn we lekker ons bedje ingekropen, benieuwd wat de volgende dag weer zou brengen.

Zondag 14 september lekker op het gemakje wakker geworden, eitje gemaakt en lekker gegeten. Er is in London elk jaar een fair, de ‘Western Fair’ en die was ook dit jaar weer. Vandaag was de laatste dag dacht ik en hier gingen we naar toe met 4 andere exchange students uit Finland. Om 14.30 uur hier afgesproken. Het was gelukkig droog dus de jassen en poncho’s waren vandaag niet nodig. Eerst liep je over een soort kinderboerderij met koeien, paarden, schaapjes, lammetjes, kalfjes, ezeltjes, kippen, geitjes, alpaca’s, eenden, nja, eigenlijk alles wat je er maar kan vinden. Ik heb hier nog een koe en een klein lammetje geaaid. Kan er niets aan doen maar dieren blijven toch wel heel leuk, haha. Jammer dat we dan ook geen huisdier hebben op de campus. Toen je hier rond liep dacht ik van hmm is eigenlijk helemaal niet zo groot, tot dat we opeens een loods doorliepen waar ook wat winkel kraampjes waren en kwamen weer buiten aan de andere kant. En toen wist ik even niet wat ik zag, hahaha. Zo groooot en zoveeeel kermisattracties, eettentjes en noem maar op. Echt teveel, zelfs een stoeltjeslift die gewoon neergezet wordt voor de fair, echt te gek. Hahaha. Echt heel leuk! Het was ook best druk, misschien omdat het droog was en de laatste dag. Maar was echt heel leuk. Hier hebben we een rondje gelopen, nja, rondje… zeg maar een grote ronden! Vervolgens gingen we weer buiten het terrein want de meiden uit Finland wilden zo’n gebouw in, nja, prima. Lopen we een casino binnen, haha. Hier even gelopen maar was echt zo raar. Ik heb een beeld bij casino’s van jonge mensen etc. Maar hier, het leek wel of het heel bejaardentehuis binnen in dat casino zat! Haha. Zoveel oude mensen, wil niet weten hoeveel geld die verspeeld hebben, haha. Ik heb niets in de automaten gedaan, dat hoort niet in London maar in Las Vegas! Dus, dat moet nog even wachten. Paar meiden uit Finland hadden wel wat gedaan voor de lol maar helaas, ze hadden geen winst. Zij bleven nog even in het casino en de Nederlanders gingen terug naar de Fair toe om in de stoeltjeslift te gaan. Hier moesten natuurlijk wel coupons voor gekocht worden. Het koste 4 coupons per persoon, dusja, dan 16 coupons nodig. Bleek dat op zondag de tweede persoon gratis mee mocht, dus we hadden nog 8 coupons over… In de stoeltjeslift had je een leuk uitzicht over de fair en was gewoon even grappig, haha. Omdat we nog coupons over hadden moesten we gaan beslissen wat we hier mee zouden doen. Eerst nog maar even een rondje om wat lekkers te halen. Ik had een Corn Dog, dat is een soort hot dog omhuld met deeg en dan natuurlijk gefrituurd. Was lekker voor een keer. Milou en Kristel hadden iets anders, weet de naam niet, maar dat was soort deeg met karamel/kaneel en chocolade, en natuurlijk gefrituurd. Simone had iets van cake/wafel wat ook gefrituurd was. Dus of te wel, allemaal slecht maar wel lekker! We hadden nog steeds onze coupons over dus was het tijd om die uit te geven. Er stond zo’n kraam met heel veel knuffels (wat eigenlijk elk kraam wel had, maartoch) en moest je van die mollen terug in hun hol slaan als ze eruit komen zeg maar. Dus Kristel en ik gingen dat wel doen. Super grappig om te doen, en het leuke was nog. Ik had gewonnen! Ik had 150 punten en mocht een grote knuffel uitkiezen. Opzich niet zo moeilijk om te winnen want we speelde tegen mannetjes van misschien 6 jaar oud, erg gemeen maar wij blij. Want we hebben nu wel een huisdier en het heet ‘Itty’ en het is een slang! Een roze met geel en paars. En lekker zacht, hahaha. Wij waren hier blij mee. Ondertussen was het tijd om weer terug te gaan naar de uitgang waar we hadden afgesproken met de dames uit Finland. Onderweg kwamen we nog langs de ‘boerderie’ waar we natuurlijk even op de foto’s moesten, inclusief Itty. Vervolgens zijn we met z’n alle wat gaan eten in Downtown. In een Texas grill. Was een leuke sfeer en lekker gegeten. Alleen hadden we niet zoveel honger omdat we natuurlijk net wat dingen hadden gegeten op de fair, haha. Maar ach, als het gezellig is, kan je altijd wel eten. Het was weer een leuke en gezellige dag. Een geslaagd weekend dus. Morgen nog een dagje weekend, eigenlijk nog niet veel plannen. We moeten even kijken wat het weer gaat doen.

Maandag 15 september heb ik lekker uitgeslapen, dat was even heeeeeerlijk! De dag eigenlijk rustig begonnen tot dat we dachten dat het misschien toch wel tijd was om even iets te gaan doen. We wisten niet wat we gingen doen maar we hadden gewoon de bus gepakt naar downtown en zouden we het wel gaan zien. Eenmaal in downtown wildenn we toch nog wel wat eten dus gingen we bij zo’n tentje eten. Er werden twee soort van soepkommen gebracht waar mijn warme chocomelk in zat en Milou haar Chai tea latte en Simone had al een mega kom met thee. En toen kwam het eten. Ik had een sesame tunna roll ofzo iets…. Er kwam dus echt twee roze wrapjes met sesamzaadjes op en dan groente en tonijnsalade in. Was erg lekker! Milou had ook iets met tonijn, zag er ook lekker uit en Simone had een lekker taartje. Was een goede lunch! Helaas was het begonnen met regenen dus moesten we gaan bedenken wat we zouden gaan doen omdat het nu ook niet zo lekker was om door de stad of een park te lopen.. en ja, natuurlijk, er blijft dan niet veel anders over dan naar de mall te gaan. Deze keer nauwelijks wat gekocht dus was een goede en verstandige dag! Haha. Het was toch al weer laat en we zouden samen met Kristel gaan eten (zij heeft les op maandag) dus wij snel terug en om 19.00 uur waren we terug en moesten dan nog gaan koken. Kristel had al wat voorbereidingen gedaan. We gingen lekker kippetjes met een salade, champignontjes en aardappelpartjes met kruiden eten. Mjammie! Was goed te doen! Omdat we natuurlijk met best veel vreetvraten zijn is het lastig om alles te koken omdat we maar beperkt zijn in de pannen etc. maar het is uiteindelijk toch goed gelukt en het smaakte lekker! Heerlijk rustig dagje.

Vandaag, dinsdag 16 september was het weer tijd om aan school te beginnen. Om 08.00 uur begon de les, ja, veelste vroeg, maar we zaten er! Les van een chinees vrouwtje die zelf heel moeilijk Engels praat maargoed, wel grappig. Na deze les even naar de bookstore om nog wat boeken te kopen die we nog niet hadden. Nu zijn we gelukkig bijna compleet, nog een te gaan en paar honderd dollar lichter maaar dan heb je ook wat… ahum. Maargoed, het hoort erbij. Omdat we zo lang moeten wachten tussen de lessen wilden we dit wel nuttig besteden dus Milou en ik zijn weer gaan squashen. Ja, we zijn goed bezig, maar het is ook wel nodig hier met al dat eten. Om 16.00 uur was er weer een les tot 18.00. Bij deze les moeten we een marketingplan gaan schrijven, dus ben benieuwd… We hadden zoveel zin in pizza of iets dat we bij de Italiaan tegenover de school zijn gaan eten. Simone, Milou en ik hadden zo’n dubbelgeklapte pizza (Weet de naam niet meer), was erg lekker maar echt mega groot en eigenlijk toch ook wel heel vet. Een stukje was lekker maar niet te groot. Volgende keer maar een gewone pizza of lekker pasta want dat is op maandag en dinsdag maar 11.00 dollar (excl. Tax uiteraard). Dat is nog steeds wennen. Dan koop je iets en denk je, ooh ook niet duur… en dan komt er nog 13% tax bij. Valt natuurlijk wel mee qua hoeveelheid maar gewoon omdat je gewend bent dat het altijd inclusief de prijs is, maarja. Het is niet anders, haha. We moesten ook nog naar de supermarkt en op dinsdag krijg je 10% korting bij de Superstore hier iets verderop dus daar moesten we gebruik van maken. Er rijdt zelfs een bus vanaf onze resedince naar de supermarkt.. Wij vragen aan de balie, rijd die maar van 18.00 tot 20.00 zei het mannetje achter de balie. Dus dat was even balen, dan maar met de gewone OV bus. Zijn we klaar met boodschappen doen staat er opeens een gele schoolbus. Dus wij vragen of die naar Fanshawe ging, en ja hoor. Van 16.30 tot 21.30! We hadden geluk want om 21.30 stonden we bij de bus! We konden mee en was nog gratis ook! Moesten we gelukkig een keer niet zo ver sjouwen met zoveel drinken etc. Dat was dus even een meevaller. Vandaag had ik nog een leukje. Milou ging even vragen hoe het hier met post gaat omdat haar moeder een kaart had gestuurd. Maar blijkbaar heeft elke kamer een brievenbus en kan je gewoon de sleutel daar van vragen en kan je kijken of je post hebt… Lag er zomaar een kaart voor mij in! Van mijn lieve papa, mama en zelfs me broer had er ingeschreven! Milou haar kaartje zal vast snel ook komen! Heel leuk om post te krijgen hier, dus mochten jullie het leuk vinden en niets te doen hebben en heel graag een keer een kaartje naar Canada willen sturen;

Thyrza Moes 619-2

Falcon House Residence

Fanshawe College Residence

1001 College Blvd

N5Y5R6 London, ON

Canada

Dan is dit het adres! Natuurlijk hoort er wel een postzegel op voor internationale post.

Nu weer lekker me bed in, morgen nog een dagje met wachten tussendoor en dan is het alweer donderdag. Wat gaat de tijd toch snel. Er staat een leuk weekend op de planning maar jullie zullen het wel weer in mijn volgende blog lezen.

Welterusten en een fijne dag voor jullie!

Tot snel!

Liefs, Thyrza

Ps. Mijn lieve hondje is woensdag jarig en wordt alweer 14 jaar! Hopelijk wordt ze vandaag goed verwend! (Hint voor jou Yorbin)

Oja, de foto's zullen snel volgen dus je kan af en toe nog eens kijken of er al foto's op staan! (Als jullie ze nog niet op facebook hebben gezien natuurlijk)

1. Esther:
    17 september 2014
    Gefeliciteerd met Luna!! Bedankt voor weer een leuk verhaal. Ik kijk al weer uit naar de volgende belevingen, hihi Dikke knuffel van ons
  2. Esther:
    17 september 2014
    O ja, zo'n dichte pizza heet een calzone (lust Job erg graag)
  3. Thyrza:
    17 september 2014
    Het was geen calzone, hier noemen ze het anders.. Een panzarotti ofzo iets... Die lijkt wel gefrituurd, beetje jammer want heb nu een buik die van streek is, haha
  4. Jan moes:
    17 september 2014
    Blijft leuk om je belevenissen te lezen! Jammer van je dichtgeklapte pizza. Kan je op de campus niets halen tegen de diarree? Beterschap en veel liefs van ons. XXX
  5. Mart en Claartje Huijgens:
    Studeren in Canada?? Lijkt meer op culinair Canada! Haha
    Genieten maar dames!
  6. Elly:
    18 september 2014
    Jullie hebben het geweldig daar en dat is ook de bedoeling, geniet maar lekker met z'n allen. Er staan alweer veel leuke dingen te gebeuren.......veel plezier en groetjes.
  7. Oma van Driel:
    20 september 2014
    Leuk alles te lezen!wat een eten hebben jullie. Veel plezier verder en hopelijk is je buik snel over. Veel liefs opa en liedewey