Second Part of California (Monterey, Highway One, Santa Barbara and Los Angeles!)

17 januari 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hallo lieve allemaal,

Hier mijn tweede blog vanuit California. De eerste week zit er al weer op en dit hebben jullie kunnen lezen in het voorgaande blog. Dit blog gaat over de 2e week t/m Los Angeles. Hierna zal er nog een blog komen over ons avontuur wat begonnen is in the Canadian Rockies, doorging naar 3.5 maand studeren in London, wat vervolgd werd door NYC en afsluit met California.

Zondag 11 januari gingen we weer vertrekken vanuit Sequoia Nationaal Park. Vandaag gingen we op weg naar de kust! We zaten al vroeg aan het ontbijt, want dit kon maar tot 09.00 uur in dit hotel. Toen we boekte stond er dat er een wafelbar was, en deze was er ook de vorige dag maar vandaag helaas niet en dat valt tegen als je je daar erg op verheugd hebt. We moesten het maar boterhammetjes doen, gelukkig toch iets. Na het ontbijt hebben we de auto weer ingeladen en zijn we vertrokken in de auto. Onderweg kwamen we heel veel mandarijnenbomen, limoenbomen en hazelnotenbomen tegen. ’s Middags hebben we lekker geluncht bij de McDonalds. En hierna zijn we weer door gereden. Om 14.00 uur waren we in het hostel en dat kwam mooi uit, want om 14.00 uur konden we ook inchecken. Een bed toegeëigend en toen zijn we Monterey ingegaan. Het was de straat uitlopen en toen waren we al in het toeristische gedeelde. Het vrouwtje bij de receptie had een aantal mooie plaatsen gezegd wat de moeite waard was, dus hier hebben we naar geluisterd. We zijn een kant opgelopen en vanaf daar had je zicht op de zee. Mooie wandeling. Ook was er een strandje waar allemaal zeehonden lagen te zonnen! Het leken net zandzakken maar dat waren het dus niet, het waren zeehonden. We hebben even lekker op een bankje gezeten en genoten van het weer en het uitzicht met een appel in de hand. Na de appel zijn we weer terug gelopen naar het dorpje. Hier hebben we wat toeristen winkels gezien en zijn we wat gaan eten. Lekkere pasta pennen met meatballs, smaakte goed! Na het eten zijn we eigenlijk al weer terug gegaan naar het hostel. Van zo’n autorit word je toch altijd wel een beetje gaar. In het hostel hebben we even op de laptops gezeten en we lagen al weer vroeg in bed. We moesten er namelijk vroeg uit de volgende dag!

Maandag 12 januari gingen we op whale watching tour. We moesten om 09.30 uur op de Old Fishermans Wharf zijn dus we moesten optijd vertrekken van het hostel. Om 08.00 uur zaten we beneden voor het ontbijt. We konden zelf pannenkoekjes bakken en dit hebben we dus ook lekker gedaan. Na de pannenkoeken spullen gepakt en vertrokken naar de pier. Even het juiste adres zoeken en we konden walvissen gaan spotten. We moesten nog even wachten want we de boot zou pas om 10.00 uur vertrekken en toen we aan het wachten waren zag je zee otters voorbij zwemmen en je hoorde zeehonden die aan het ‘blaffen’ waren (geen idee hoe je dat geluid noemt). Het was leuk om even te wachten want er kwam zoveel voorbij! De boot vertrok om 10.00 uur en het zou 2,5 uur tot 3 uur duren. Het was lekker weer maar we hadden ons toch maar dik ingepakt want je weet maar nooit op zee, en dit was maar goed ook. Verder op zee was het heel erg mistig en goed koud! We gingen natuurlijk voor de walvissen en we waren nog maar net weg en toen zwom er al een mama walvis met een kleintje voorbij. Je zag niet veel van ze maar af en toe zag je de rug boven komen. We hebben dus al walvissen gezien! Dit heeft al meer succes dan de Wildlifetour in de Rocky Mountains! We waren nog maar net vetrokken dus hopelijk konden we nog wel meer zien. Helaas was het heel mistig dus je kon niet verkijken en de boot ging best op en neer. Op een gegeven moment zag de mevrouw van de boot weer een walvis en van deze kon je ook de staart zien! Dat was wel gaaf om te zien. En je zag ook dat hij zo lucht liet ontsnappen waardoor het water zo stuift boven z’n lichaam. We hebben nog een aantal keer meer walvissen gezien. De meeste waren wel met z’n 2en, was heel leuk om te zien! Gelukkig werd het na een tijdje ook wat beter weer en was er weer verder beeld. Nog wat foto’s kunnen nemen en voor we het wisten was de 3 uur al weer voorbij en meerde we weer aan in de haven van Monterey. Na de walvissenjacht hebben we lekker wat gegeten, Fish and Chips. Hierna wilden we Downtown ingaan want dat was iets anders dan waar we gister gelopen hadden. Maar hier was dus niets, dus waren we ook weer snel weg! Terug naar het hostel gegaan, de auto geparkeerd en zijn we opzoek gegaan naar een bankje in de zon. Nou, dat was nog een hele klus. Uiteindelijk een gevonden en onderweg waren we ook een ijscoboer gevonden dus konden we heerlijk in het zonnetje ons ijsje opeten! Hierna terug naar het hostel gegaan en we kwamen een supermarkt tegen dus dat kwam mooi uit! Hier eten gehaald voor ’s avonds en ook nog voor 2 andere dagen, wat drinken, toetjes, appeltjes, koekjes dus we kunnen er weer tegen aan! In het hostel even lekker gezeten en ‘Wie is het?’ gespeeld. Hierna ons eten gepakt (kant en klare sla) met vers stokboord (mjammie) en lekker gegeten.

Dinsdag 13 januari vertrokken we al weer vroeg. Vandaag gingen we weer verder rijden richting het zuiden. ’s Morgens natuurlijk nog even ontbeten met een pannenkoekontbijt en het was tijd om te vertrekken. Om 10.30 uur zaten we dan ook al in de auto opweg naar het volgende avontuur. Vandaag gingen we langst de Pacific Coast rijden over Highway One. Ik weet niet of jullie hier wel eens van gehoord hebben, maar zoek maar eens op google. Het schijnt echt mega mooi te zijn en dat gaan we vandaag even met eigen ogen bekijken. We reden er nog maar net op en toen was er al een prachtig fotomomentje. Dus, uit de auto en gelijk wat foto’s genomen. Eigenlijk was er niets bijzonders maar het was gewoon een mooie baai met mega blauw water en de zon en blauwe lucht en alles compleet. Dus, foto’s in de pocket, we konden weer verder! We hebben onderweg heel wat foto’s genomen want het is toch echt heel mooi! Zeker met de strak blauwe lucht, de zon, het mooie water en alle rotsen die ondertussen al het water opvangen! Mooi beeld! De weg was goed te doen, er waren wel wat kronkels in de weg maar het leek minder erg dan toen bij Sequoia Park dus het was goed te doen. We hadden stokbrood gekocht en eitjes gekookt voor de lunch. We kwamen op een mooie Vista Point en hier konden we mooi even lunchen op een houten bankje met uitzicht over de Pacific Coast! Ja, was niet verkeerd om daar even lekker te zitten. Na het eten weer door gereden. Een tijdje later was er weer een Vista Point en hier was het echt mega druk dus daar was wel wat te zien dachten we, en dat was ook zo! Hier lagen allemaal Elphant Seals. Oftewel, Olifant Zeehonden… Wat een grappige beesten! En heel veel hadden kleintje dus dat was echt leuk om te zien. Alleen er zitten ook heel veel meeuwen en die pikken weer van die kleintjes, dat is wel zielig maar dat is de natuur. Grappige beesten om te zien maar ze zijn eigenlijk wel heel lelijk en heel groot, haha. Vandaag gingen we naar San Luis Obispo. Hier waren we rond 15.30 uur. Eigenlijk konden we nog niet inchecken maar de hostelman was er al dus we mochten al naar binnen gelukkig. Nadat we onze kamer hadden gezien gingen we weer terug in de auto, opweg naar het strand! Het was niet heel veel, 8 mile ofzo dus dat was wel te doen. Even genieten van het lekker weertje. En de zon scheen nog goed, hier lekker een ijsje gegeten en daarna zijn we terug gegaan naar het stadje. Hier hebben we wat winkels bekeken en lekker een pizza gegeten bij de Italiaan. Eigenlijk hadden we soep gekocht voor deze avond maar het eten was zo verleidelijk, dus de soep komt nog wel een andere keer. Na het eten zijn we terug naar het hostel gegaan. Hier nog even op de bank gezeten (met onze laptop uiteraard) en daarna zijn we lekker gaan slapen. Het bed was niet alles want er lag een mega harde stang in dat bed, maargoed, slapen konden we.

Woensdag 14 januari werden we wakker in San Luis Obispo (joh, gek hé) en hier hadden we weer een pannenkoekenontbijt! Is altijd goed! Na het ontbijt hebben we de auto weer volgeladen en zijn we weer vertrokken naar de volgende stop. Santa Barbara stond op de planning. Eerst reden we over Highway 101, maar dat wilde we niet, we wilden natuurlijk weer verder rijden over Highway 1. Dit was even zoeken want onze TomTom gaf alleen de weg naar het hotel over de 101. Dus gevraagd bij een tankstation maar die zei dat het niet de moeite was over 1 te gaan dus beter door konden gaan op 101, maar dat wilden wij niet. Dus toch gevonden waar de 1 zat en hier zijn we dan ook op gaan rijden. Ik begrijp wel een beetje waarom die man dat zei, het was inderdaad niet een hele bijzondere weg maar ach, we hebben wel over Highway 1 gereden! Je reed meer in land dan aan de kust, na een tijdje voegde de 1 en de 101 samen en toen reden we weer langst de kust dus dat was een mooi stuk! Heerlijk met het zonnetje en de blauwe lucht. In Santa Barbara was het hotel makkelijk te vinden. We konden alleen nog niet onze kamer binnen want we waren hier al om 13.00 uur. We zijn naar een strandje gegaan dat niet ver weg was van hier. Het was meer een local beach zei de man van het hotel maar prima, strand is strand. Hier hadden ze een eettentje en we hadden toch wel honger. Hier heb ik lekker een eitje met toast, aardappeltjes en steak gegeten en dat voor maar 15 dollar! En lekker dat het was, mjammie. Na het eten op het strand gaan liggen in onze korte broek! Denk alleen niet dat we veel bruiner zijn geworden maar we hebben er wel lekker gelegen! Het werd toch wel een beetje fris na een tijdje dus zijn weer weg gegaan. Nu naar het hotel om ons in te checken. Nu kon het wel en hebben we koffers uitgeladen, omgekleed en klaar gemaakt om naar het stadje te gaan. Heel veel winkels hier en ook leuke winkels! We zijn ongeveer 3 uur in de stad geweest en hebben lekker wat gegeten bij een Italiaan, maar nu pasta ipv pizza! Na het eten terug naar het hotel gegaan en niet zo veel gedaan. Morgen rijden we weer verder langs Highway One, opweg naar Los Angeles!

Donderdag 15 januari vertrokken van Santa Barbara naar Los Angeles. We werden wakker en het was al prachtig weer, een dikke zon met een strak blauwe lucht! Dat zou een mooie dag worden. We konden ontbijten bij de receptie. Nja, ontbijten… eigenlijk haal je het hier en kan je buiten in de tuin gaan eten, en dat was goed te doen! De zon scheen al lekker dus heerlijk ontbeten ookal was het eten niet zo bijzonder. Na het ontbijt zijn we de weg op gegaan. We wilden naar het strand want het was er weer voor. We zijn naar Malibu Beach gereden. We wilden eigenlijk over de Pacific Highway One maar deze was helaas afgesloten op het stuk waar we er op wilden dus konden hier niet over, dan maar gereden over de 101. Rond 14.00 uur waren we in Malibu Beach, hebben we een parkeerplaats gezocht en lekker een plekje op het strand gezocht. Hier hebben we dan bijna 1.5 uur gelegen in bikini (!) LEKKER! Wie had dat gedacht, op het strand te liggen op 15 januari, hihi! Was goed te doen. Met uitzicht op een stuk of 20 surfers in het water! Hierna zijn we weer de weg opgegaan want we moesten nog verder naar Los Angeles. Dit hoeft niet zo ver te zijn, maar als je midden in de spits gaat dan kan het even duren. We wilden naar een outlet center en dat was 30 mijl verderop, wat ongeveer 50 km is. Dus hoe lang doe je daar normaal over? Hier doe je daar bijna 3.5 uur over! We waren blij dat we er waren, het was ondertussen ook al 19.00 uur. Hier wat winkels bekeken en toen zijn we wat gaan eten in de Foodcourt. Het was nog steeds lekker buiten dus lekker buiten gegeten. Rond 21.00 uur zijn we richting het hotel gereden. Nu gelukkig via een andere weg en het was ook niet meer zo druk want binnen 20 minuten waren we er al! Dat was beter te doen, haha. Het hotel ziet er goed uit en ligt in Hollywood, niet zo ver van alle bezienswaardigheden dus dat is leuk! We zijn lekker ons bed ingekropen want toch wel een vermoeiende dag, op het strand liggen en in de auto zitten (en auto rijden).

Vrijdag 16 januari was de dag dat we Hollywood gingen verkennen. We waren al vroeg wakker want dit is weer zo’n hotel waar het ontbijt redelijk vroeg geserveerd wordt. Dus om 09.00 uur zaten we al weer aan het ontbijt. Sommige hotels begrijp ik niet hoor. Die hebben echt weet ik veel hoeveel hotelkamers en maar 4 tafels bij het ontbijt… Ja, ik denk het ook bij mezelf, dat is toch niet logisch! Maargoed, wat boterhammen later gingen we Hollywood in. We gingen maar met de metro want zo’n ervaring als gister wilden we niet nog een keer. De metro was erg makkelijk want die zat zowat naast het hotel en die ging naar Hollywood toe. 15 minuutjes in de Metro en we waren al bij de Universal Studio’s. Eigenlijk gingen we heel onvoorbereid overal naar toe want we hadden geen idee waar wat was maar dit klonk wel leuk dus gingen we daar naar toe. En was best wel leuk om te zien. Hier waren wat winkels en heel veel toeristenshops dus dat is altijd goed. Hier een lekkere Frozen Yoghurt gegeten en hierna zijn we weer met de Metro een halte terug gegaan naar de Hollywood Highland station. Hier is de Walk of Fame en we hebben ze allemaal gehad  en het zijn er echt veel! Ik had er veel minder verwacht maar het waren er dus veel. Hier waren ook wat winkels dus we hebben natuurlijk ook wat winkels bekeken en hebben wat gegeten en gedronken bij het Hard Rock Café. We wilden eigenlijk het grote bord zien met de letters Hollywood maar deze hebben we helaas niet gevonden dus hier gaan we morgen verder voor op jacht. Ondertussen was het al donker en half 7 dus het werd wel eens etenstijd. We hebben een Italiaan gevonden. Eigenlijk wilden we iets van spareribs ofzo, maar bij de tent die we vonden waren ze beetje te duur dus dat werd m niet. Dan maar lekker Pizza Calzone bij de Italiaan, keer een andere soort pizza, haha. We dachten ook de letters van Hollywood te zien maar het was net wat te donker dus morgen moeten we echt terug op jacht. We moeten het gezien hebben! Na het eten zijn we nog wat winkels gaan bekijken maar we hebben ons goed in kunnen houden. Rond 21.00 uur waren we terug in het hotel. Lekker gezeten en wat gedronken en zo lekker slapen. Morgen willen we dan naar de letters van Hollywood toe en naar het strand! Welterusten voor nu! En voor jullie, goede morgen!

Vandaag was het al weer zaterdag 17 januari, de tijd gaat echt mega snel! Voor we het weten zijn we weer thuis dus nu nog maar even goed van genieten. De wekker ging al vroeg want we wilden gaan wassen en dat kan hier van 07.00 tot 19.00 uur dus, om 07.15 uur stonden we beneden om te gaan wassen. Helaas was iemand ons voor en dus konden we niet gaan wassen. Voor niets zo vroeg wakker, maargoed. We zijn op het gemakje gaan douchen en ons klaar gaan maken voor het ontbijt. Rond 09.00 uur zaten we bij het ontbijt. Het was net zo karig als de dag ervoor maar gelukkig was het niet druk dus we konden op het gemakje eten! We zagen wat tours liggen die naar het Hollywood Sign gingen en door Beverly Hills. Dit leek ons toch ook wel leuk dus gingen we dit maar doen! Alleen de shuttle bus zou ons wel al om 09.55 uur ophalen en om 09.40 uur kochten we de tickets dus we moesten gaan opschieten! Als een speer hebben we alles gedaan en we stonden op tijd buiten voor de shuttle bus. Deze man bracht ons naar de office toe en hier zouden we verder gaan met een open dak bus! Dezelfde man was nu ook de chauffeur! Het was een soort downie busje maar dan zonder dak zegmaar. We zaten met zo’n 15 mensen in het busje dus was goed te doen! Om 10.30 uur zaten we in het busje op weg naar het bord en naar de bekende mensen, kom maar op! Het bord was zichtbaar maar nog best wel ver weg, dat was wel jammer maar we staan er mee op de foto! Ook hadden we uitzicht op de skyline van Los Angeles. Stelt niet heel veel voor maar toch leuk! Hierna gingen we dan echt de huizen bekijken van de bekende mensen. We hebben de huizen gezien van Ben Stiller, Katy Perry, Justin Timberlake, Bruno Mars, Zac Efron, Sylvester Stallone, Zanger van Kiss, Sharon Stone, Isla Fisher en de man die Borat speelde, het oude huis van Jennifer Lopez waar nu Gwen Stefani woont, de wijk waar onder andere Hilary Duff woont, het huis waar Michael Jackson dood gevonden is en het huis waar Elvis Presley heeft gewoond. Best wel interessant om deze huizen te zien. Het boeit me nooit heel veel want het zijn ook maar mensen, maar nu je in Hollywood bent moet je dat natuurlijk ook wel gezien hebben! Na deze tour gingen we weer terug naar Hollywood. Hier zijn we uitgestapt en zijn we wat gaan eten. We hebben een broodje gegeten bij een broodjesboer. Na het broodje hebben we nog een lekker ijsje gegeten bij de ijsco boer die we ontdekt hadden in San Francisco en die zijn lekker! (en erg vullend). Dit ijsje hebben we heerlijk gegeten op een bankje onder de parasol in het zonnetje. Perfect! We wilden eigenlijk naar het strand maar het was al weer 14.00 uur en je weet nooit hoe druk het is en of het dan nog de moeite is. Dus dit hebben we niet meer gedaan. We zijn downtown LA ingegaan opzoek naar winkels. Dit was een moeilijke klus dus was ook niet echt geslaagd. Uiteindelijk toch wat gevonden waar misschien 5 leuke winkels waren haha maar was misschien ook maar beter ook! Anders geven we teveel geld uit en dat kan niet meer wantja, dan heb je wel geld nodig! Haha. Ondertussen was het wel al 17.00 uur geweest dus we moesten even gaan bedenken wat we wilden doen met eten. We hadden geen zin om weer veel geld kwijt te zijn aan uiteten te gaan dus zijn naar de McDonalds gegaan in Hollywood. Dit koste dan wel een extra metro kaartje maar is toch goedkoper dan uiteten gaan, haha. Na de McDonalds zijn we terug naar het hotel gegaan en hier hebben we nog even gewassen. We waren precies om 19.00 uur bij de receptie en het was al beetje laat vond hij maar het mocht dus! Dus dat was fijn is alles weer school voordat we de laatste week ingaan. Vanavond lekker een rustig avondje want het was erg vroeg vanmorgen en morgen weer een lange dag voor de boeg want we gaan morgen naar Las Vegas! Dit zal zo’n 4 uur rijden zijn dus ik ben benieuwd! In Las Vegas verblijven we een nachtje en daarna gaan we verder naar de Grand Canyon!

De foto’s staan op m’n blog tot aan nu! Dus, als je zin heb kan je deze bekijken! Ik wil jullie nogmaals bedanken voor het lezen van mijn blog! Fijn om te weten dat ik het niet voor niets schrijft! Groetjes uit nu nog Los Angeles waar het heerlijk weer is! Ik geniet er nog even van want over 10 nachtjes slapen ben ik weer thuis en daar zal het toch heel ander weer zijn!